Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)
Sylabus przedmiotu Symulacje i projektowanie układów energoelektronicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Symulacje i projektowanie układów energoelektronicznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Hołub <Marcin.Holub@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Michał Bonisławski <Michal.Bonislawski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | 1. Ukończony kurs "Energoelektronika" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość technik i środowisk symulacyjnych oraz projektowych w dziedzinie energoelektroniki, umiejętnosć modelowania, obliczeń oraz budowy płytek drukowanych dla zadanych ukłądów energoelektronicznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | 1. Projekty - wybór tematów i uwarunkowania techniczne | 1 |
T-P-2 | 2. Praca nad projektem - model symulacyjny | 8 |
T-P-3 | 3. Praca nad projektem - schemat, layout, budowa prototypów | 5 |
T-P-4 | 4. Zaliczenie | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | 1. Wprowadzenie i warunki zaliczenia | 1 |
T-W-2 | 2. Metody projektowania technicznego | 2 |
T-W-3 | 3. Projektowanie układów energoelektronicznych - półprzewodniki, straty, chłodzenie | 2 |
T-W-4 | 4. Projektowanie układów energoelektronicznych - elementy magnetyczne - rdzeń, szczelina powietrzna, zwojność | 2 |
T-W-5 | 5. Layout i budowa prototypów | 2 |
T-W-6 | 6. Zaliczenie | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
10 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metody programowe z użyciem komputera |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu i dokumentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.4_W01 Student zna podstawowe środowiska modelowania symulacyjnego układów energoelektronicznych, potrafi przy ich użyciu opisać działanie przekształtnika energoelektronicznego | EL_2A_W01, EL_2A_W08 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-4 | S-1 |
EL_2A_C15.4_W02 Student rozumie metodykę projektowania i cechy charakterystyczne złożonych rozwiązań energoelektronicznych o różnym przeznaczeniu, ma wiedze na temat środowisk symulacyjncyh, projektowych oraz trendów rozwojowych w segmencie energoelektroniki. | EL_2A_W05, EL_2A_W08 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.4_U01 Student potrafi pozyskać i integrować dane z not katalogowych układów energoelektronicznych i przyrządów półprzewodnikowych w ramach realizowanego zadania projektowego | EL_2A_U01, EL_2A_U03, EL_2A_U04 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-3, M-4 | S-1 |
EL_2A_C15.4_U02 Student potrafi, działając w małej grupie, opracować komputerowy model układu, zbudować model prototypu układu energoelektronicznego (płytkę PCB), zdefiniować i przeprowadzić eksperyment symulacyjny, opracować jego wyniki i przedstawić dokumentację techniczną. | EL_2A_U02, EL_2A_U03, EL_2A_U07, EL_2A_U08, EL_2A_U17 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_2A_C15.4_K01 Student potrafi podporządkować się swojej roli w grupie, realizować i oceniać powierzone zadania, przedstawić wyniki | EL_2A_K03 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.4_W02 Student rozumie metodykę projektowania i cechy charakterystyczne złożonych rozwiązań energoelektronicznych o różnym przeznaczeniu, ma wiedze na temat środowisk symulacyjncyh, projektowych oraz trendów rozwojowych w segmencie energoelektroniki. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie metodykę projektowania i cechy charakterystyczne złożonych rozwiązań energoelektronicznych o różnym przeznaczeniu, ma wiedze na temat środowisk symulacyjncyh, projektowych oraz trendów rozwojowych w segmencie energoelektroniki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.4_U02 Student potrafi, działając w małej grupie, opracować komputerowy model układu, zbudować model prototypu układu energoelektronicznego (płytkę PCB), zdefiniować i przeprowadzić eksperyment symulacyjny, opracować jego wyniki i przedstawić dokumentację techniczną. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi, działając w małej grupie, opracować komputerowy model układu, zbudować model prototypu układu energoelektronicznego (płytkę PCB), zdefiniować i przeprowadzić eksperyment symulacyjny, opracować jego wyniki i przedstawić dokumentację techniczną. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_2A_C15.4_K01 Student potrafi podporządkować się swojej roli w grupie, realizować i oceniać powierzone zadania, przedstawić wyniki | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi, wprzynajmniej podstawowym stopniu, współpracować w zespole i wykazać własny zakres pracy i dokonań | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. Hejmo, R. Kozioł, Systemy mikroprocesorowe w automatyce napędu elektrycznego, WNT, Warszawa, 1994, -, -
Literatura dodatkowa
- B. Bose, Power electronics and motor drives, Academic press, Knoxville, 2006, -, -
- T. Wildi, Electrical Machines, Drives and power systems, Pearson International, USA, 2006, -, -