Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy dyplomowej do egzaminu dyplomowego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przygotowanie pracy dyplomowej do egzaminu dyplomowego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra/Zakład | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student uczestniczył w seminarium dyplomowym i zajęciach pracowni dyplomowej |
W-2 | ogólna wiedza ekonomiczna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie pracy dyplomowej zgodnie ze standardami pisania pracy |
C-2 | Utrwalanie posiadanej wiedzy, nauczenie się umiejętności argumentowania w dyskusji, uzasadnienie własnego stanowiska |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Weryfikacja postępów pracy studenta, dyskusja nad problemami badawczymi, ostateczna ocena pracy dyplomowej | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Opracowanie i złożenie gotowej do obrony pracy dyplomowej | 300 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Dyskusja nad zagadnieniem badawczym |
M-2 | prezentacja tematyki i zakresu pracy dyplomowej, rozwiązanie problemu badawczego |
M-3 | studium przypadków, analiza materiałów źródłowych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona przez recenzenta i opiekuna pracy |
S-2 | Ocena formująca: ocena ciągła aktywności i motywacji studenta |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_A12_W02 Potrafi przygotować pracę dyplomową spełniającą standardy określone przez Radę Wydziału Ekonomicznego ZUT | Z_1A_W01, Z_1A_W02, Z_1A_W03, Z_1A_W04, Z_1A_W06, Z_1A_W07, Z_1A_W10, Z_1A_W11 | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Z_1A_A12_W03 Wie jak wykorzystać metody i narzędzia opisu do pogłębionej analizy i modelowania procesów gospodarczych | Z_1A_W01, Z_1A_W03, Z_1A_W04, Z_1A_W05, Z_1A_W06, Z_1A_W09, Z_1A_W10, Z_1A_W12, Z_1A_W13, Z_1A_W11 | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_A12_U01 Potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu zarzadzania do rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej. | Z_1A_U01, Z_1A_U04, Z_1A_U07, Z_1A_U14, Z_1A_U15, Z_1A_U16, Z_1A_U18, Z_1A_U03 | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_A12_K01 Potrafi samodzielnie pracowac nad rozwiazaniem problemu badawczego | Z_1A_K01, Z_1A_K02, Z_1A_K07 | — | C-1, C-2 | T-PD-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_A12_W02 Potrafi przygotować pracę dyplomową spełniającą standardy określone przez Radę Wydziału Ekonomicznego ZUT | 2,0 | Praca nie spełnia wymagań stawianych przed pracami dyplomowymi |
3,0 | Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dośc dobrym | |
4,0 | Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu dobrym | |
4,5 | Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu wiecej niż dobrym | |
5,0 | Praca spełnia wymagania stawiane przed pracami dyplomowymi w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_A12_W03 Wie jak wykorzystać metody i narzędzia opisu do pogłębionej analizy i modelowania procesów gospodarczych | 2,0 | Student nie wie jak dobrać i wykorzystać metody i narzedzia do opisu i analizy procesów gospodarczych |
3,0 | Student wie jak dobrać i wykorzystać metody i narzedzia do opisu i analizy procesów gospodarczych | |
3,5 | Student wie jak dobrać i wykorzystać metody i narzedzia do opisu i analizy procesów gospodarczych i robi to prawidłowo | |
4,0 | Student zna zasady doboru i wykorzystania metod i narzedzi do opisu i analizy procesów gospodarczych oraz zastosował je na potrzeby opracowania problemu badawczego | |
4,5 | Student zna zasady doboru i wykorzystania metod i narzedzi do opisu i analizy procesów gospodarczych oraz właściwie zastosował je na potrzeby opracowania problemu badawczego | |
5,0 | Student zna przesłanki i zasady doboru oraz wykorzystania metod i narzedzi do opisu i analizy procesów gospodarczych oraz prawidłowo zastosował je na potrzeby opracowania problemu badawczego |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_A12_U01 Potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu zarzadzania do rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej. | 2,0 | Student nie umie wykorzystać wiedzy z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego |
3,0 | Student umie dostatecznie wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego | |
3,5 | Student umie wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego, przy czym sposób i metody realizacji zadania są dobrane i wykorzystane w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Student umie wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego a sposób i metody realizacji zadania są dobrane prawidłowo | |
4,5 | Student umie wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego a sposób realizacji zadania wskazuje na więcej niż dobre opanowie tej umiejetności | |
5,0 | Student umie w pełni wykorzystać wiedzę z zakresu zarządzania do postawienia i rozwiązania problemu badawczego i prawidłowo realizuje to zadanie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_A12_K01 Potrafi samodzielnie pracowac nad rozwiazaniem problemu badawczego | 2,0 | Student nie przygotował pracy, która spełniałaby kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych |
3,0 | Student przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu dobrym | |
4,5 | Student przygotował pracę, która spełnia kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student przygotował pracę, która spełnia wszytkie kryteria ustalone w standardach pisania prac dyplomowych w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014
Literatura dodatkowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Grzybowski P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012