Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie
Sylabus przedmiotu Wartościowanie i ocena pracy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wartościowanie i ocena pracy | ||
Specjalność | Zarządzanie zasobami ludzkimi | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza z zakresu zachowań ludzi w organizacjach, zarządzania organizacjami i zarządzania zasobami ludzkimi |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z pojeciem, przedmiotem, zakresem i metodami wartosciowania pracy |
C-2 | Nabywanie umiejetnosci wykorzystania metod wartosciowania pracy |
C-3 | Przygotowanie studentów do wykorzystania i dostosowania wartosciowania pracy przy tworzeniu systemu płac |
C-4 | Budowa umiejetnosci wykorzystania metod i technik oceniania pracy |
C-5 | Pogłebianie wiedzy w zakresie oceniania w procesie pracy |
C-6 | Zgłebianie procesów oceniania pracy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Pojęcie, przedmiot i zakres wartościowania pracy | 2 |
T-L-2 | Wykorzystanie metod relatywnych w wartościowaniu stanowisk pracy | 2 |
T-L-3 | Zastosowanie metody UMEWAP w wycenie stanowisk pracy | 2 |
T-L-4 | Zastosowanie metody AWP w wycenie stanowisk pracy | 2 |
T-L-5 | Ustalanie płacy w oparciu o metodę wartości rynkowej | 2 |
T-L-6 | Porównanie metod szacowania płac | 2 |
T-L-7 | Charakterystyka systemu ocen pracowniczych w organizacji | 2 |
T-L-8 | Wykorzystanie metod absolutnych w ocenie pracowniczej | 2 |
T-L-9 | Tworzenie i analiza procedury oceniania pracowników | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-L-2 | Praca ze studium przypadku | 15 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć | 10 |
A-L-4 | Przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego | 17 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-2 | Symulacja z użyciem komputera |
M-3 | Metoda projektów z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonania zadań powierzanych do samodzielnej realizacji podczas ćwiczeń laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/06_W01 Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz metody wartościowania pracy | Z_1A_W06, Z_1A_W05, Z_1A_W07 | — | C-1, C-3 | T-L-1, T-L-2 | M-1 | S-2 |
Z_1A_D7/06_W02 Student ma wiedzę z zakresu metod i technik w procesie oceniania pracy | Z_1A_W06, Z_1A_W05, Z_1A_W07 | — | C-5, C-6 | T-L-6, T-L-7 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D7/06_U01 Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod wartościowania pracy | Z_1A_U06, Z_1A_U01, Z_1A_U09, Z_1A_U03 | — | C-2 | T-L-3, T-L-4, T-L-5 | M-2, M-3 | S-1 |
Z_1A_D7/06_U02 Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod i technik oceniania w procesie pracy | Z_1A_U06, Z_1A_U01, Z_1A_U09, Z_1A_U03 | — | C-4, C-6 | T-L-6, T-L-7 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/06_W01 Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz metody wartościowania pracy | 2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować pojęcia, przedmiotu i zakresu oraz metod wartościowania pracy |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz kilka metod wartościowania pracy | |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy | |
4,0 | Student potrafi scharakteryzować szczegółowo pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, a także wskazać ich wady i zalety | |
4,5 | Student potrafi scharakteryzować dokładnie pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, a także wskazać ich wady i zalety | |
5,0 | Student potrafi scharakteryzować dokładnie pojęcie, przedmiot i zakres oraz wszystkie metody wartościowania pracy, wskazać ich wady i zalety, a także wskazać znaczenie wartościowania pracy przy tworzeniu systemu płac | |
Z_1A_D7/06_W02 Student ma wiedzę z zakresu metod i technik w procesie oceniania pracy | 2,0 | Student nie potrafi scharakteryzować metod i technik wykorzystywanych w procesie oceniania pracy |
3,0 | Student potrafi scharakteryzować kilka metod i technik wykorzystywanych w procesie oceniania pracy | |
3,5 | Student potrafi scharakteryzować wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy | |
4,0 | Student potrafi scharakteryzować szczegółowo wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety | |
4,5 | Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety | |
5,0 | Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie metody i techniki wykorzystywane w procesie oceniania pracy oraz ich wady i zalety, a także porównać je między sobą |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D7/06_U01 Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod wartościowania pracy | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać żadnej z metod wartościowania pracy |
3,0 | Student potrafi wykorzystać kilka metod wartościowania pracy | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać większość metod wartościowania pracy | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy i dostosować metodę do rodzaju organizacji | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody wartościowania pracy i dostosować metodę do rodzaju organizacji, a także porównać je między sobą | |
Z_1A_D7/06_U02 Student posiada umiejętność wykorzystania poszczególnych metod i technik oceniania w procesie pracy | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystać żadnej z metod i technik oceniania w procesie pracy |
3,0 | Student potrafi wykorzystać kilka metod i technik oceniania w procesie pracy | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać większość metod i technik oceniania w procesie pracy | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy i dostosować je do rodzaju organizacji | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wszystkie metody i techniki oceniania w procesie pracy i dostosować je do rodzaju organizacji, a także porównać je między sobą |
Literatura podstawowa
- Michael Armstrong, Ann Cummins, Zarządzanie wynagrodzeniami. Zestaw narzędzi, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2015
- Małgorzata Sidor-Rządkowska, Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2015
- Małgorzata Sidor-Rządkowska, Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2020, 3
- Joanna Liksza, Budowa systemu wynagrodzeń. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2020