Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
Sylabus przedmiotu Sprawozdawczość i rewizja finansowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sprawozdawczość i rewizja finansowa | ||
Specjalność | Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość rachunkowści finansowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość podstawowych regulacji prawnych dotyczących sprawozdań finansowych i ich rewizji, podstawowych kategorii sprawozdawczych, zawartości informacyjnej sprawozdań finansowych, podstawowych procedur badania sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów |
C-2 | Przygotowanie studentów do grupowania danych niezbędnych do sporządzania sprawozdań finansowych, sporządzania i czytania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego, stosowania metod i technik badania sprawozdania finansowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Sprawozdawczość finansowa | 2 |
T-A-2 | Specyfika rewizji sprawozdań finansowych | 4 |
T-A-3 | Szacowanie ryzyka | 1 |
T-A-4 | Ustalanie istotności | 1 |
T-A-5 | Kolokwium zaliczeniowe | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zasady sporządzania sprawozdań finansowych | 1 |
T-W-2 | Istota, cele, funkcje rewizji sprawozdań finansowych | 2 |
T-W-3 | Biegły rewident jako podmiot badający sprawozdanie finansowe | 1 |
T-W-4 | Dokumentacja z badania sprawozdania finansowego | 1 |
T-W-5 | Metody i rodzaje badania sprawozdań finansowych | 1 |
T-W-6 | Etapy i organizacja badania sprawozdawania finansowego | 1 |
T-W-7 | Analiza finansowa w badaniu sprawozdań finansowych | 1 |
T-W-8 | Zaliczenie zagadnień z wykładu | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie literatury | 26 |
A-A-3 | Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego | 15 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie do wykładów, w tym studiowanie literatury przedmiotu | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 11 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność studenta na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Pisemne kolokwium zaliczeniowe |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D7/7_W01 Ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami | E_2A_W01, E_2A_W06, E_2A_W08, E_2A_W09 | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D7/7_U01 Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy | E_2A_U02, E_2A_U05, E_2A_U06, E_2A_U08 | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D7/7_K01 Sstudent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć | E_2A_K01, E_2A_K02 | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2 | M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D7/7_W01 Ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami | 2,0 | Student nie ma wiedzy z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami |
3,0 | Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 60% | |
3,5 | Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 70% | |
4,0 | Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 80% | |
4,5 | Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 90% | |
5,0 | Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 95% |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D7/7_U01 Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy | 2,0 | Student nie potrafi zastosować wiedzy z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy |
3,0 | Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 60% | |
3,5 | Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 70% | |
4,0 | Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 80% | |
4,5 | Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 90% | |
5,0 | Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 95% |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D7/7_K01 Sstudent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć | 2,0 | Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć |
3,0 | Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć | |
3,5 | Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe | |
4,0 | Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe | |
4,5 | Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe | |
5,0 | Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzać ocenę wyników i wskazywać inne możliwości |
Literatura podstawowa
- ., Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 po. zm., 2020
- ., UsUstawa z dnia 11 maja 2017 r. o biegłych rewidentach, firmach audytorskich i nadzorze publicznym, Dz.U. 2020, poz. 1415, 2020
- ., Krajowe Standardy Rewizji Finansowej, KIBR, Uchwała 2783/ 52/2015 Krajowej Rady Biegłych Rewidentóa, 2015
- Walińska E., Rachunkowość i sprawozdawczość finansowa, Meritum, Warszawa, 2016
- B. Nadolna, M. Rydzewska, Sprawozdawczość finansowa przedsiebiorstw i organizacji pozarzadowych, ZUT, Szczecin, 2020
- K. Chłapek, S. Krajewska, P.Zieniuk, Wezwania rewizji finansowej, Difin, Warszawa, 2020
Literatura dodatkowa
- ., Międzynarodowe Standardy Rewizji Finansowej i Kontroli Jakości, IAASB (IFAC), Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, 2017
- red. M. Hass- Symoiuk, B. Nadolna, Sprawozdawczość podmiotów prowadzących działalność leczniczą, Wolters Kluwer, Warszawa, 2016