Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Logistyka w biznesie

Sylabus przedmiotu Seminarium I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka WEk
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ogólna wiedza ekonomiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale, głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Określenie tamatyki badawczej pracy.2
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych1
T-S-3Konstrukcja pracy - zasady opracowania koncepcji i planu pracy Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.6
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach9
A-S-2napisanie raportu z zebranego materiału źródłowego9
A-S-3przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy7
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-2Studium przypadków
M-3Przykładowe tematy prac -referaty przygotowane przez studentów
M-4Dyskusje po prezentacji referatów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A05_W01
student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii
E_2A_W01C-1T-S-2M-4, M-2, M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A05_U01
umiejetność opracowania tematu badawczego oraz planowania struktury pracy
E_2A_U01, E_2A_U04C-1T-S-2M-4, M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A05_K01
student nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, jak i kształtuje osobiste zdolności
E_2A_K03, E_2A_K05C-1T-S-3, T-S-2M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A05_W01
student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii
2,0
3,0student wie jak formułować temat pracy
3,5student zna róznice między symptomem a problemem badawczym
4,0student potrafi scharakteryzować prawidłowo postawione pytania badawcze
4,5student potrafi objaśniać istotę różnych metod badawczych
5,0student zna przydatność poszczególnych metod w realizowaniu wybranego tematu pracy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A05_U01
umiejetność opracowania tematu badawczego oraz planowania struktury pracy
2,0
3,0student potrafi wskazać metody badawcze przydatne przy realizowaniu danego tematu
3,5student wskazuje źródła informacji wtórnych, rozróżnia przy tym informacje wtórne i pierwotne
4,0student dobrze stosuje zasady pisania prac, wtym dokonywania przypisów i odsyłączy, spisów i załączników
4,5student potrafi formułować pytania badawcze i cele pracy
5,0student potrafi scharakteryzować konstrukcję pracy

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_A05_K01
student nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, jak i kształtuje osobiste zdolności
2,0
3,0jest zdeterminowany przy pisaniu pracy
3,5student dba o rzetelność przy pisaniu pracy
4,0student postepuje etycznie podczas zbierania materiałów i pisania pracy
4,5student jest otwarty na sugestie innych seminarzystów oraz promotora
5,0student jest kreatywny przy realizowaniu swojego tematu

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  2. Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
  6. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Grzybowski P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omowienie procedury dyplomowania na Wydziale, głównych kierunków badań realizowanych na Wydziale i przez jednostkę. Prezentacja zakresów tematycznych i potencjalnych tematów prac dyplomowych. Określenie tamatyki badawczej pracy.2
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych1
T-S-3Konstrukcja pracy - zasady opracowania koncepcji i planu pracy Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.6
9

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach9
A-S-2napisanie raportu z zebranego materiału źródłowego9
A-S-3przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy7
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A05_W01student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach ekonomii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych
Metody nauczaniaM-4Dyskusje po prezentacji referatów
M-2Studium przypadków
M-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-3Przykładowe tematy prac -referaty przygotowane przez studentów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student wie jak formułować temat pracy
3,5student zna róznice między symptomem a problemem badawczym
4,0student potrafi scharakteryzować prawidłowo postawione pytania badawcze
4,5student potrafi objaśniać istotę różnych metod badawczych
5,0student zna przydatność poszczególnych metod w realizowaniu wybranego tematu pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A05_U01umiejetność opracowania tematu badawczego oraz planowania struktury pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych
Metody nauczaniaM-4Dyskusje po prezentacji referatów
M-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-3Przykładowe tematy prac -referaty przygotowane przez studentów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi wskazać metody badawcze przydatne przy realizowaniu danego tematu
3,5student wskazuje źródła informacji wtórnych, rozróżnia przy tym informacje wtórne i pierwotne
4,0student dobrze stosuje zasady pisania prac, wtym dokonywania przypisów i odsyłączy, spisów i załączników
4,5student potrafi formułować pytania badawcze i cele pracy
5,0student potrafi scharakteryzować konstrukcję pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_A05_K01student nabywa kompetencje w zakresie odpowiedzialności i autonomii, jak i kształtuje osobiste zdolności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-3Konstrukcja pracy - zasady opracowania koncepcji i planu pracy Analiza przykładowych i proponowanych przez studentów ujęć tematów prac.
T-S-2Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych
Metody nauczaniaM-2Studium przypadków
M-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0jest zdeterminowany przy pisaniu pracy
3,5student dba o rzetelność przy pisaniu pracy
4,0student postepuje etycznie podczas zbierania materiałów i pisania pracy
4,5student jest otwarty na sugestie innych seminarzystów oraz promotora
5,0student jest kreatywny przy realizowaniu swojego tematu