Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Doradztwo personalne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Doradztwo personalne | ||
Specjalność | Konsulting gospodarczy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy wiedzy o gospodarce rynkowej |
W-2 | Znajomość rynku pracy oraz elementów polityki zatrudnienia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zgromadzenie podstawowej wiedzy o zarządzaniu zasobami ludzkimi |
C-2 | Poznanie teorii rozwoju zawodowego i procedur audytu personalnego |
C-3 | Umiejetność identyfikacji celów osobistych oraz kompetencji zawodowych ludzi zaiteresowanych ofertami rynku pracy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Audyt personalny. Narzędzia stosowane w audycie personalnym - badania testowe, wywiady indywidualne, oraz zadania i symulacje praktyczne. | 3 |
T-A-2 | Kompetencje społeczne, predyspozycje do kierowania zespołem, predyspozycje osobowościowe oraz możliwości analityczno-intelektualne | 3 |
T-A-3 | Cele projektów audytorskich - wielostronna ocena personelu w zakresie umiejetności rozwiązywania problemów współpracy w zespole, zdolności do osiągania celów wspólnych, rozwiązywania konfliktów personalnych i radzenia sobie ze stresem. | 3 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pośrednictwo pracy a doradztwo personalne - specyfika, umocowanie prawne. | 1 |
T-W-2 | Rekrutacja pracowników, selekcja. Okresowa ocena pracowników | 2 |
3 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach | 9 |
A-A-2 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-A-3 | Opracowanie projektu polecanego przez prowadzącego ćwiczenia | 8 |
A-A-4 | Przegląd literatury i fachowych portali internetowych | 6 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 3 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 10 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-4 | Przegląd literatury i tematycznych portali internetowych | 5 |
A-W-5 | Opracowanie ankiety rekrutacyjnej | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład konwersatoryjny, wyjaśnianie |
M-2 | Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania, - stopien wyczerpania tematu, - samodzielność i trafność doboru argumentów, formułowania tez |
S-2 | Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie polecenia/tematu, - plan-organizacja pracy nad zadaniem, - dobór materiałów, tezy, argumenty |
S-3 | Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań, analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów |
S-4 | Ocena podsumowująca: ocena sprawdzianu zaliczeniowego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/2_W01 Ma podstawową wiedze o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego | E_2A_W04 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2, S-4 |
E_2A_D5/2_W02 Zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego. | E_2A_W13 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-3, T-A-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/2_U01 Potrafi scharakteryzowć podstawowe narzędzia audytu personalnego | E_2A_U02 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2, S-4 |
E_2A_D5/2_U02 Umie scharakteryzować podstwowe cele projektów audytorskich | E_2A_U10 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-3, T-A-1 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D5/2_K01 Jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów dordztwa personalnego do zwiększenia efektywności kapitału ludzkiego organizacji | E_2A_K01 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/2_W01 Ma podstawową wiedze o istocie, celach i narzędziach doradztwa personalnego | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D5/2_W02 Zna podstawowe teorie rozwoju zawodowego. | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/2_U01 Potrafi scharakteryzowć podstawowe narzędzia audytu personalnego | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
E_2A_D5/2_U02 Umie scharakteryzować podstwowe cele projektów audytorskich | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D5/2_K01 Jest świadomy możliwości wykorzystania instrumentów dordztwa personalnego do zwiększenia efektywności kapitału ludzkiego organizacji | 2,0 | |
3,0 | Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Amstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2007
- Łukasiewicz G., Kapitał ludzki organizacji. Pomiar i sprawozdawczość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
- Witkowski T. (red.), Dobór personelu. Koncepcje - Narzędzia - Konteksty, Biblioteka Moderatora, Taszów, 2007
Literatura dodatkowa
- Król-Fijewska M., Fijewski P., Asertywność menedżera, PWE, Warszawa, 2007
- Marciniak J., Audyt funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, Oficyna Wydawnicza Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2010