Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Konsulting gospodarczy

Sylabus przedmiotu Analiza rynku nieruchomości i inwestycji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Analiza rynku nieruchomości i inwestycji
Specjalność Wycena nieruchomości
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania w zakresie umiejetności: student potrafi analizować dane, wykonywać operacje matematyczne, posługiwać sie programem excel
W-2Wymagania w zakresie kompetencji: student potrafi pracować w grupie, samodzielnie opracować wskazany problem i formułować wnioski

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykształcenie umiejetności praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania zadań
C-2Wskazanie znaczenia analizy rynku nieruchomości w zawodach związanych z rynkiem nieruchomości oraz w gospodarce rynkowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Badanie struktury zjawisk na rynku nieruchomości2
T-A-2Badanie dynamiki zjawisk na rynku nieruchomości2
T-A-3Badanie trendów na rynku nieruchomości2
T-A-4Badanie sezonowości zjawisk na rynku nieruchomości2
T-A-5Badanie współzależności zjawisk na rynku nieruchomości2
T-A-6Badania jakościowe na rynku nieruchomości2
T-A-7Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Rozwiązywanie zadań25
A-A-3Przygotowanie do kolokwium28
A-A-4Czytanie wskazanej przez prowadzącego literatury7
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-2Metody praktyczne - rozwiązywanie zadań

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena kolokwiów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/2_W01
identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
E_2A_W02, E_2A_W04, E_2A_W05C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/2_U01
rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości
E_2A_U04C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-2, M-1S-1, S-2
E_2A_D8/2_U02
rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
E_2A_U04C-2, C-1T-A-7M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/2_K01
świadomy konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości
E_2A_K03C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/2_W01
identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
2,0nie identyfikuje kierunków badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteriów oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
3,0identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym
3,5identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym
4,5identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym
5,0identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/2_U01
rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości
2,0nie potrafi rozwiazać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości
3,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym
3,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dobrym
4,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dobrym
5,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym
E_2A_D8/2_U02
rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
2,0nie potrafi rozwiązać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
3,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym
3,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym
4,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dobrym
5,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/2_K01
świadomy konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości
2,0brak świadomości co do konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości
3,0świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dostateczny
3,5świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dostateczny
4,0świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dobry
4,5świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dobry
5,0świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób bardzo dobry

Literatura podstawowa

  1. Bryx M., Rynek nieruchomości - system i funkcjonowanie, Poltex, Warszawa, 2007
  2. Gawron H., Analiza rynku nieruchomości, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, 2011, Materiały dydaktyczne 229

Literatura dodatkowa

  1. Kucharska - Stasiak E., Nieruchomość w gospodarce rynkowej, PWN, Warszawa, 2007
  2. Nowak M., Skotarczak T. (red.), Rynek nieruchomości gminnych w czasie kryzysu i po kryzysie, CeDeWu, Warszawa, 2011
  3. Skotarczak T. (red.), Zmiany na rynku usług związanych z nieruchomościami, Instytut Gospodarki Nieruchomościami i Środowiska, Szczecin, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Badanie struktury zjawisk na rynku nieruchomości2
T-A-2Badanie dynamiki zjawisk na rynku nieruchomości2
T-A-3Badanie trendów na rynku nieruchomości2
T-A-4Badanie sezonowości zjawisk na rynku nieruchomości2
T-A-5Badanie współzależności zjawisk na rynku nieruchomości2
T-A-6Badania jakościowe na rynku nieruchomości2
T-A-7Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Rozwiązywanie zadań25
A-A-3Przygotowanie do kolokwium28
A-A-4Czytanie wskazanej przez prowadzącego literatury7
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D8/2_W01identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Wskazanie znaczenia analizy rynku nieruchomości w zawodach związanych z rynkiem nieruchomości oraz w gospodarce rynkowej
Treści programoweT-A-1Badanie struktury zjawisk na rynku nieruchomości
T-A-2Badanie dynamiki zjawisk na rynku nieruchomości
T-A-3Badanie trendów na rynku nieruchomości
T-A-4Badanie sezonowości zjawisk na rynku nieruchomości
T-A-5Badanie współzależności zjawisk na rynku nieruchomości
T-A-6Badania jakościowe na rynku nieruchomości
T-A-7Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - rozwiązywanie zadań
M-1Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena kolokwiów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie identyfikuje kierunków badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteriów oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
3,0identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym
3,5identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym
4,5identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym
5,0identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D8/2_U01rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie umiejetności praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-1Badanie struktury zjawisk na rynku nieruchomości
T-A-2Badanie dynamiki zjawisk na rynku nieruchomości
T-A-3Badanie trendów na rynku nieruchomości
T-A-4Badanie sezonowości zjawisk na rynku nieruchomości
T-A-5Badanie współzależności zjawisk na rynku nieruchomości
T-A-6Badania jakościowe na rynku nieruchomości
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - rozwiązywanie zadań
M-1Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena kolokwiów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi rozwiazać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości
3,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym
3,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dobrym
4,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dobrym
5,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D8/2_U02rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-2Wskazanie znaczenia analizy rynku nieruchomości w zawodach związanych z rynkiem nieruchomości oraz w gospodarce rynkowej
C-1Wykształcenie umiejetności praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-7Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - rozwiązywanie zadań
M-1Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena kolokwiów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi rozwiązać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości
3,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym
3,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dostatecznym
4,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym
4,5rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dobrym
5,0rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D8/2_K01świadomy konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie umiejetności praktycznego zastosowania wiedzy do rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-1Badanie struktury zjawisk na rynku nieruchomości
T-A-2Badanie dynamiki zjawisk na rynku nieruchomości
T-A-3Badanie trendów na rynku nieruchomości
T-A-4Badanie sezonowości zjawisk na rynku nieruchomości
T-A-5Badanie współzależności zjawisk na rynku nieruchomości
T-A-6Badania jakościowe na rynku nieruchomości
T-A-7Ocena ekonomicznej efektywności inwestycji
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - rozwiązywanie zadań
M-1Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena kolokwiów
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak świadomości co do konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości
3,0świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dostateczny
3,5świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dostateczny
4,0świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dobry
4,5świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dobry
5,0świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób bardzo dobry