Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim
Sylabus przedmiotu E-logistyka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | E-logistyka | ||
Specjalność | Logistyka w biznesie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu podstaw logistyki, technologii informacyjnych, zarządzania łańcuchem dostaw. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z modelami i metodami wykorzystywanymi w różnych sferach gospodarki elektronicznej, ze szczególnym uwzględnieniem usług logistycznych świadczonych przez Internet. |
C-2 | Zapoznanie studenta z nowoczesnymi systemami informatycznymi i technologiami internetowymi wspomagającymi procesy decyzyjne w logistyce. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Elektroniczne kanały dystrybucji informacji, systemy komunikacyjne. | 1 |
T-L-2 | Analiza procesowa łańcucha logistycznego i technologie internetowe dla modelu b2b. | 2 |
T-L-3 | Analiza procesowa łańcucha logistycznego i technologie internetowe dla modelu b2c i c2b. | 2 |
T-L-4 | Analiza procesowa łańcucha logistycznego i technologie internetowe dla modelu c2c. | 2 |
T-L-5 | Przegląd i ocena funkcjonalności różnych portali firmowych świadczących usługi logistyczne. | 1 |
T-L-6 | Prezentacja prac studentów. | 5 |
13 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 13 |
A-L-2 | Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów | 10 |
A-L-3 | Przygotowanie prac projektowych i dokumentacji | 20 |
A-L-4 | Konsultacje projektowe | 7 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Prezentacje multimedialne |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Objaśnienie |
M-5 | Metoda projektów |
M-6 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Prace pisemne (kolokwia) sprawdzające wiedzę. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w oparciu o prace pisemne i indywidualne projekty |
S-3 | Ocena podsumowująca: Prace pisemne (kolokwia) sprawdzające wiedzę z wykładów |
S-4 | Ocena formująca: przygotowanie i przedstawienie prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D6/11_W01 Student zna formy organizacyjne nowoczesnej gospodarki i wpływ gospodarki elektronicznej na funkcjonowanie systemów logistycznych. Zna technologie internetowe i systemy informatyczne zarządzania łańcuchem dostaw i dystrybucji. | E_2A_W06, E_2A_W07, E_2A_W10, E_2A_W12 | — | C-2, C-1 | T-L-1, T-L-5 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D6/11_U01 Student wie w jaki sposób funkcjonują elektroniczne kanały dystrybucji informacji i systemy komunikacyjne w logistyce. Potrafi analizować funkcjonowanie ogniw łańcucha logistycznego w ramach różnych modeli biznesowych (b2b, b2c i c2b). Z punktu widzenia potencjalnego klienta student potrafi ocenić treści i funkcjonalności specjalistycznych, branżowych, korporacyjnych portali oferujących e-usługi logistyczne. | E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U07, E_2A_U11, E_2A_U19 | — | C-2 | T-L-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-5 | M-2, M-5, M-4, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D6/11_W01 Student zna formy organizacyjne nowoczesnej gospodarki i wpływ gospodarki elektronicznej na funkcjonowanie systemów logistycznych. Zna technologie internetowe i systemy informatyczne zarządzania łańcuchem dostaw i dystrybucji. | 2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć dotyczących gospodarki elektronicznej i jej wpływu na funkcjonowanie przedsiebiorstwa. Nie zna form organizacji i zasad funkcjonowania gospodarka elektronicznej. |
3,0 | Student zna formy organizacji gospodarka elektronicznej. Zna zasady funkcjonowania gospodarka elektronicznej. Zna istotne atrybuty modeli biznesowych współczesnej gospodarki (b2b, b2c, c2b, c2c). | |
3,5 | Student wie jak funkcjonuje rynek e-usług logistycznych, zna zasady działania firm e-logistycznych. | |
4,0 | Student zna zasady rozliczeń finansowych z tytułu świadczenia e-usług logistycznych i problematykę bezpieczeństwa transakcji elektronicznych. | |
4,5 | Student zna i analizuje typowe (standardowe) zagadnienia specjalistycznych e-usług logistycznych w wybranych branżach i sektorach gospodarki. | |
5,0 | Student zna i analizuje rozszerzone zagadnienia specjalistycznych e-usług logistycznych w wybranych branżach i sektorach gospodarki. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D6/11_U01 Student wie w jaki sposób funkcjonują elektroniczne kanały dystrybucji informacji i systemy komunikacyjne w logistyce. Potrafi analizować funkcjonowanie ogniw łańcucha logistycznego w ramach różnych modeli biznesowych (b2b, b2c i c2b). Z punktu widzenia potencjalnego klienta student potrafi ocenić treści i funkcjonalności specjalistycznych, branżowych, korporacyjnych portali oferujących e-usługi logistyczne. | 2,0 | Student nie potrafi przeprowadzić oceny wpływu elektronicznych kanałów dystrybucji na system zarządzania i efektywność ekonomiczną współczesnego przedsiębiorstwa. Nie przygotował prezentacji na wybrany temat. |
3,0 | Student potrafi analizować wpływ elektronicznych kanałów dystrybucji na system zarządzania i efektywność ekonomiczną współczesnego przedsiębiorstwa. | |
3,5 | Student potrafi analizować funkcjonowanie łańcucha dostaw oraz wpływ elektronicznych kanałów dystrybucji na system zarządzania i efektywność ekonomiczną współczesnego przedsiębiorstwa na przykładzie modelu b2b. | |
4,0 | Student potrafi analizować funkcjonowanie łańcucha dostaw oraz wpływ elektronicznych kanałów dystrybucji na system zarządzania i efektywność ekonomiczną współczesnego przedsiębiorstwa na przykładzie modelu c2c. | |
4,5 | Student potrafi analizować funkcjonowanie łańcucha dostaw oraz wpływ elektronicznych kanałów dystrybucji na system zarządzania i efektywność ekonomiczną współczesnego przedsiębiorstwa na przykładzie modeli b2c i c2b. | |
5,0 | Student potrafi dokonać oceny funkcjonalności wybranych portali korporacyjnych świadczących e-usługi logistyczne. |
Literatura podstawowa
- Kolbusz E., Olejniczak W., Szyjewski Z., Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce, PWE, Warszawa, 2005
- Majewski J., Informatyka dla logistyki, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2008, III
- Waldemar Wieczerzycki (Red.), E-logistyka, PWE, 2013
Literatura dodatkowa
- Zaborowska-Princ L., Wyzwania dla logistyki w elektronicznej gospodarce, e-Fakty, Warszawa, 2006, 2
- Portale logistyczne, www.e-logistyka.pl , www.logistyka.net.pl , www.logistica.pl ,www.b2bpartner.pl, www.easylogistyka.com, Internet, Warszawa, 2011, Portale logistyczne