Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka turystyczna
Sylabus przedmiotu Transport i spedycja II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Transport i spedycja II | ||
Specjalność | Logistyka w biznesie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień dotyczących transportu oraz spedycji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie zagadnień związanych z infrastrukturą transportową |
C-2 | Poznanie problemów związanych z ekonomiką transportu |
C-3 | Poznanie relacji pomiędzy transportem a środowiskiem |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Infrastruktura transportowa. Transport jako dział gospodarki narodowej. Zatrudnienie w transporcie | 2 |
T-W-2 | Ekologiczne aspekty transportu. Koszty i ceny w transporcie | 2 |
T-W-3 | Status prawny spedytora w Polsce i na świecie | 2 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-W-2 | Przygotowanie prezentacji | 6 |
A-W-3 | Czytanie literatury | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny |
M-2 | Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny |
M-3 | Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena prezentacji multimedialnej |
S-2 | Ocena formująca: Ocena wspóldziałania i umiejętnosci formułowania oraz prezentowania poglądów na temat analizowanych zagadnień |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy i umiejętności pozyskanych i rozwijanych na zajęciach, a zweryfikowanych podczas zaliczenia wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D6/3_W01 Zna pojęcia z zakresu powiązań transportu i spedycji z otoczeniem | E_2A_W05, E_2A_W10 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
E_2A_D6/3_W02 Ma wiedzę nt. ekonomiki transportu oraz spedycji, także w aspekcie prawnym | E_2A_W02, E_2A_W10 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D6/3_U01 Potrafi odnieść zagadanienia teoretyczne do rzeczywistości gospodarczej | E_2A_U01, E_2A_U10 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
E_2A_D6/3_U02 Potrafi interpretować dane dotyczące polskiego systemu transportowego i spedycji | E_2A_U01, E_2A_U02 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D6/3_K01 Student chętnie pracuje w grupie, jest kreatywny i otwarty na propozycje pozostałych członków zespołu | E_2A_K01, E_2A_K02 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D6/3_W01 Zna pojęcia z zakresu powiązań transportu i spedycji z otoczeniem | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć związanych z transportem, spedycją i ich otoczeniem |
3,0 | Zna podstawowe pojęcia związane z transportem, spedycją i ich otoczeniem | |
3,5 | Zna kluczowe pojęcia zwiazane z transportem i spedycją oraz podstawowe dane z tego obszaru odnoszące sie do gospodarki | |
4,0 | Zna różne aspekty prowadzonej działalności transportowej i spedycyjnej | |
4,5 | Zna różne aspekty prowadzonej działalności transportowej i spedycyjnej, dotyczące np. zatrudnienia, ekologii itp. i ich wpływu na koszty i ceny | |
5,0 | Zna różne aspekty prowadzonej działalności transportowej i spedycyjnej, dotyczące np. zatrudnienia, ekologii itp. i ich wpływu na koszty i ceny, Ma wiedzę nt. rzeczywistych danych polskiej gospodarki | |
E_2A_D6/3_W02 Ma wiedzę nt. ekonomiki transportu oraz spedycji, także w aspekcie prawnym | 2,0 | Nie ma wiedzy z obszaru ekonomiki transportu i spedycji |
3,0 | Ma wiedzę z obszaru ekonomiki transportu i spedycji | |
3,5 | Ma wiedzę z obszaru ekonomiki transportu i spedycji, także w aspekcie prawnym | |
4,0 | Ma wiedzę z obszaru ekonomiki transportu i spedycji, także w aspekcie prawnym oraz ich uwarunkowania | |
4,5 | Ma wiedzę nt. polityki transportowej państwa | |
5,0 | Ma wiedzę nt. polityki transportowej państwa oraz kierunków jej rozwoju zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D6/3_U01 Potrafi odnieść zagadanienia teoretyczne do rzeczywistości gospodarczej | 2,0 | Nie potrafi właściwie posługiwać się terminami dotyczącymi transportu i spedycji |
3,0 | Potrafi właściwie posługiwać się terminami dotyczącymi transportu i spedycji | |
3,5 | Umiejetnie posługuje się pojęciami z zakresu transportu i spedycji w odniesieniu do rzeczywistości gospodarczej | |
4,0 | Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania zjawisk w gospodarce narodowej | |
4,5 | Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania i oceny zjawisk w polskiej gospodarce | |
5,0 | Potrafi właściwie dobierać i stosować terminologię z danego zakresu do interpretowania i oceny systemu transportowego na świecie | |
E_2A_D6/3_U02 Potrafi interpretować dane dotyczące polskiego systemu transportowego i spedycji | 2,0 | Nie potrafi interpretować danych dotyczących transportu i spedycji |
3,0 | Potrafi interpretować dane dotyczące transportu i spedycji | |
3,5 | Potrafi wyszukać oraz zinterpretować dane dotyczące transportu i spedycji | |
4,0 | Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce | |
4,5 | Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce, potrafi przeprowadzić analizę przygotowanych danych | |
5,0 | Potrafi wyszukać, wyselekcjonować oraz zinterpretować dane dotyczące konkretnego zagadnienia z obszaru transportu i spedycji w Polsce, potrafi przeprowadzić analizę przygotowanych danych pod kątem słabych i mocnych stron badanej branży oraz ewentualnych zagrozeń |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D6/3_K01 Student chętnie pracuje w grupie, jest kreatywny i otwarty na propozycje pozostałych członków zespołu | 2,0 | Student nie potrafi pracować w grupie, ani wymieniać się poglądami na zadany temat |
3,0 | Student potrafi pracować w grupie oraz dyskutować na wybrany temat z pozostałymi członkami grupy | |
3,5 | Student potrafi współpracować z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia transportowego, potrafi na poziomie dostatecznym dyskutować na wybrany temat z pozostałymi członkami grupy | |
4,0 | Student potrafi efektywnie współpracować z innymi w celu zrealizowania zadania, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje proponowanych wariantów rozstrzygnięcia problemu transportowego | |
4,5 | Student jest chetny do współpracy z innymi dla opracowania zadanego zagadnienia, sam podejmuje dyskusję i analizuje konsekwencje przedstawionych wariantów rozwiązania problemu, potrafi także sam zaproponować rozwiązanie, które uważa za najlepsze | |
5,0 | Student chętnie i rzetelnie pracuje w grupie, sam podejmuje dyskusję i proponuje rozwiązanie zadanego problemu ekonomicznego, orientuje się w możliwościach sektora transportowego i spedycji z praktyki gospodarczej, potrafi także zainspirować pozostałych członków zespołu i koordynować ich prace |
Literatura podstawowa
- A. Koźlak, Ekonomika transportu – Teoria i praktyka gospodarcza, Wydawnictwo UG, Gdańsk, 2007
- T. Szczepaniak, Transport i spedycja w handlu zagranicznym, PWE, Warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- J. Burniewicz, Sektor samochodowy Unii Europejskiej, WKiŁ, Warszawa, 2005
- J. Neider, Transport miedzynarodowy, PWE, Warszawa, 2008