Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)

Sylabus przedmiotu Metody ilościowe w logistyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody ilościowe w logistyce
Specjalność Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 9 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL5 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość podstawowych zagadnień matematycznych
W-2znajomość obsługi komputera
W-3znajomość podstawowych zagadnień z logistyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1W ramach przedmiotu zostaną przedstawione wybrane metody ilościowe oraz ich praktyczne zastosowanie w zarządzaniu logistycznym.
C-2Podstawowym celem nauczania jest wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji. Dotyczą one przede wszystkim zapasów, ich dystrybucji i magazynowania, jak również modelowania procesów produkcyjnych.
C-3Przedmiot będzie miał na celu przedstawienie i zastosowanie algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Kontrola przyjmowania zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów z wykorzystaniem algorytmu Wagnera i Withina2
T-L-2Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji2
T-L-3Maksymalizacja przepływu produktów z wykorzystaniem algorytmu Forda i Fulkersona2
T-L-4Planowanie produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana2
T-L-5Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych1
9
wykłady
T-W-1Możliwości wykorzystania metod ilościowych w logistyce1
T-W-2Kontrola przyjmowanych zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów (algorytm Wagnera i Withina)2
T-W-3Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji2
T-W-4Maksymalizacja przepływów produktów (algorytm Forda i Fulkersona)2
T-W-5Planowanie produkcji - algorytm Bellmana1
T-W-6Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2Analizuja metody kontroli przyjmowanych zamówień. Opracowanie planu synchronizacji produkcji z dystrybucją zapasów1
A-L-3Opracowanie prostej sieci dystrybucji w oparciu o wybraną metodę optymalizacji2
A-L-4Maksymalizowanie przepływu produktów w oparciu o wybrany algorytm (Forda lub Fulkersona)2
A-L-5Opracowanie planu produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana2
A-L-6Przypisanie lokalizacji magazynom dystrybucyjnym1
A-L-7Opracowanie projektu zaliczającego przedmiot12
A-L-8Prezentacja rozwiązanych problemów1
30
wykłady
A-W-1Studenci zapoznają się z przedstawioną tematyką i wyjaśniają ewentualne niejasności9
A-W-2uczestnictwo w zajęciach9
A-W-3Studenci we własnym zakresie uzupełniają wiedzę, wykorzystując w tym celu wskazaną literaturę przedmiotu12
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: opis, objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Student otrzyma problem związany z praktyką logistyczną do samodzielnego rozwiązania i opracowania. Przygotowane przez siebie rozwiązania problemu przedstawi na forum grupy w formie 10 minutowej prezentacji. Warukiem przystąpienia do zaliczenia jest obecność na zajęciach konwersatoryjnych i laboratoryjnych, chyba że nieobecność jest usprawiedliwiona.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D8/7_W01
Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych
E_1A_W06C-2, C-3, C-1T-W-1M-1, M-2, M-3S-1
E_1A_D8/7_W02
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym.
E_1A_W07C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D8/7_U01
Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu
E_1A_U02C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-2, M-3S-1
E_1A_D8/7_U02
Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie
E_1A_U11C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D8/7_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
E_1A_K03C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D8/7_W01
Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych
2,0Student nie zna metod i narzędzi pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych
3,0Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych w stopniu dostatecznym
3,5Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych w stopniu dobrym
4,5Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D8/7_W02
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie dostatecznym
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie dobrym
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie więcej niż dobrym
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D8/7_U01
Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu
2,0Student nie analizuje wskazanych rozwiązań konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy nie wskazuje odpowiedniego rozwiązania opracowywanego problemu
3,0Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu na poziomie dostatecznym
3,5Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu na poziomie więcej niż dostatecznym
4,0Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu na poziomie dobrym
4,5Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu na poziomie więcej niż dobrym
5,0Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu na poziomie bardzo dobrym
E_1A_D8/7_U02
Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie
2,0Student nie potrafi zastosować wiedzy teoretycznej i pozyskiwać danych do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie
3,0Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu dobrym
4,5Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_D8/7_K01
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
2,0Student nieprawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
3,0Student w stopniu dostatecznym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
4,0Student w stopniu dobrym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
5,0Student w stopniu bardzo dobrym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką

Literatura podstawowa

  1. Dembińska-Cyran I., Gubała M., Podstawy zarządzania transportem w przykładach, Instytutu Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2005
  2. Krawczyk S., Metody ilościowe w logistyce przedsiębiorstwa, C.H. BECK, Warszawa, 2001
  3. Krawczyk S., Metody ilościowe w planowaniu działalności przedsiębiorstwa, C.H. BECK, Warszawa, 2001
  4. Krzyżaniak S., Podstawy zarządzania zapasami w przykładach, Instytutu Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2005
  5. Waters D., Zarządzanie operacyjne. Towary i usługi, PWN, Warszawa, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Kontrola przyjmowania zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów z wykorzystaniem algorytmu Wagnera i Withina2
T-L-2Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji2
T-L-3Maksymalizacja przepływu produktów z wykorzystaniem algorytmu Forda i Fulkersona2
T-L-4Planowanie produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana2
T-L-5Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Możliwości wykorzystania metod ilościowych w logistyce1
T-W-2Kontrola przyjmowanych zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów (algorytm Wagnera i Withina)2
T-W-3Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji2
T-W-4Maksymalizacja przepływów produktów (algorytm Forda i Fulkersona)2
T-W-5Planowanie produkcji - algorytm Bellmana1
T-W-6Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach9
A-L-2Analizuja metody kontroli przyjmowanych zamówień. Opracowanie planu synchronizacji produkcji z dystrybucją zapasów1
A-L-3Opracowanie prostej sieci dystrybucji w oparciu o wybraną metodę optymalizacji2
A-L-4Maksymalizowanie przepływu produktów w oparciu o wybrany algorytm (Forda lub Fulkersona)2
A-L-5Opracowanie planu produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana2
A-L-6Przypisanie lokalizacji magazynom dystrybucyjnym1
A-L-7Opracowanie projektu zaliczającego przedmiot12
A-L-8Prezentacja rozwiązanych problemów1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Studenci zapoznają się z przedstawioną tematyką i wyjaśniają ewentualne niejasności9
A-W-2uczestnictwo w zajęciach9
A-W-3Studenci we własnym zakresie uzupełniają wiedzę, wykorzystując w tym celu wskazaną literaturę przedmiotu12
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D8/7_W01Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-2Podstawowym celem nauczania jest wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji. Dotyczą one przede wszystkim zapasów, ich dystrybucji i magazynowania, jak również modelowania procesów produkcyjnych.
C-3Przedmiot będzie miał na celu przedstawienie i zastosowanie algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu.
C-1W ramach przedmiotu zostaną przedstawione wybrane metody ilościowe oraz ich praktyczne zastosowanie w zarządzaniu logistycznym.
Treści programoweT-W-1Możliwości wykorzystania metod ilościowych w logistyce
Metody nauczaniaM-1Metody podające: opis, objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student otrzyma problem związany z praktyką logistyczną do samodzielnego rozwiązania i opracowania. Przygotowane przez siebie rozwiązania problemu przedstawi na forum grupy w formie 10 minutowej prezentacji. Warukiem przystąpienia do zaliczenia jest obecność na zajęciach konwersatoryjnych i laboratoryjnych, chyba że nieobecność jest usprawiedliwiona.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna metod i narzędzi pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych
3,0Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych w stopniu dostatecznym
3,5Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych w stopniu dobrym
4,5Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D8/7_W02Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W07Ma podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Podstawowym celem nauczania jest wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji. Dotyczą one przede wszystkim zapasów, ich dystrybucji i magazynowania, jak również modelowania procesów produkcyjnych.
C-3Przedmiot będzie miał na celu przedstawienie i zastosowanie algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu.
C-1W ramach przedmiotu zostaną przedstawione wybrane metody ilościowe oraz ich praktyczne zastosowanie w zarządzaniu logistycznym.
Treści programoweT-W-1Możliwości wykorzystania metod ilościowych w logistyce
T-W-2Kontrola przyjmowanych zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów (algorytm Wagnera i Withina)
T-W-3Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-W-5Planowanie produkcji - algorytm Bellmana
T-W-6Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
T-W-4Maksymalizacja przepływów produktów (algorytm Forda i Fulkersona)
T-L-1Kontrola przyjmowania zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów z wykorzystaniem algorytmu Wagnera i Withina
T-L-2Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-L-3Maksymalizacja przepływu produktów z wykorzystaniem algorytmu Forda i Fulkersona
T-L-4Planowanie produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana
T-L-5Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
Metody nauczaniaM-1Metody podające: opis, objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student otrzyma problem związany z praktyką logistyczną do samodzielnego rozwiązania i opracowania. Przygotowane przez siebie rozwiązania problemu przedstawi na forum grupy w formie 10 minutowej prezentacji. Warukiem przystąpienia do zaliczenia jest obecność na zajęciach konwersatoryjnych i laboratoryjnych, chyba że nieobecność jest usprawiedliwiona.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie dostatecznym
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie dobrym
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie więcej niż dobrym
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu logistycznym na poziomie bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D8/7_U01Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-2Podstawowym celem nauczania jest wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji. Dotyczą one przede wszystkim zapasów, ich dystrybucji i magazynowania, jak również modelowania procesów produkcyjnych.
C-3Przedmiot będzie miał na celu przedstawienie i zastosowanie algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu.
C-1W ramach przedmiotu zostaną przedstawione wybrane metody ilościowe oraz ich praktyczne zastosowanie w zarządzaniu logistycznym.
Treści programoweT-W-1Możliwości wykorzystania metod ilościowych w logistyce
T-W-2Kontrola przyjmowanych zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów (algorytm Wagnera i Withina)
T-W-3Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-W-5Planowanie produkcji - algorytm Bellmana
T-W-6Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
T-W-4Maksymalizacja przepływów produktów (algorytm Forda i Fulkersona)
T-L-1Kontrola przyjmowania zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów z wykorzystaniem algorytmu Wagnera i Withina
T-L-2Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-L-3Maksymalizacja przepływu produktów z wykorzystaniem algorytmu Forda i Fulkersona
T-L-4Planowanie produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana
T-L-5Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
Metody nauczaniaM-1Metody podające: opis, objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student otrzyma problem związany z praktyką logistyczną do samodzielnego rozwiązania i opracowania. Przygotowane przez siebie rozwiązania problemu przedstawi na forum grupy w formie 10 minutowej prezentacji. Warukiem przystąpienia do zaliczenia jest obecność na zajęciach konwersatoryjnych i laboratoryjnych, chyba że nieobecność jest usprawiedliwiona.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie analizuje wskazanych rozwiązań konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy nie wskazuje odpowiedniego rozwiązania opracowywanego problemu
3,0Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu na poziomie dostatecznym
3,5Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu na poziomie więcej niż dostatecznym
4,0Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu na poziomie dobrym
4,5Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu na poziomie więcej niż dobrym
5,0Student analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów logistycznych i na bazie posiadanej wiedzy wskazuje odpowiednie rozwiązania opracowywanego problemu na poziomie bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D8/7_U02Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-2Podstawowym celem nauczania jest wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji. Dotyczą one przede wszystkim zapasów, ich dystrybucji i magazynowania, jak również modelowania procesów produkcyjnych.
C-3Przedmiot będzie miał na celu przedstawienie i zastosowanie algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu.
C-1W ramach przedmiotu zostaną przedstawione wybrane metody ilościowe oraz ich praktyczne zastosowanie w zarządzaniu logistycznym.
Treści programoweT-W-1Możliwości wykorzystania metod ilościowych w logistyce
T-W-2Kontrola przyjmowanych zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów (algorytm Wagnera i Withina)
T-W-3Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-W-5Planowanie produkcji - algorytm Bellmana
T-W-6Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
T-W-4Maksymalizacja przepływów produktów (algorytm Forda i Fulkersona)
T-L-1Kontrola przyjmowania zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów z wykorzystaniem algorytmu Wagnera i Withina
T-L-2Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-L-3Maksymalizacja przepływu produktów z wykorzystaniem algorytmu Forda i Fulkersona
T-L-4Planowanie produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana
T-L-5Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
Metody nauczaniaM-1Metody podające: opis, objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student otrzyma problem związany z praktyką logistyczną do samodzielnego rozwiązania i opracowania. Przygotowane przez siebie rozwiązania problemu przedstawi na forum grupy w formie 10 minutowej prezentacji. Warukiem przystąpienia do zaliczenia jest obecność na zajęciach konwersatoryjnych i laboratoryjnych, chyba że nieobecność jest usprawiedliwiona.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować wiedzy teoretycznej i pozyskiwać danych do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie
3,0Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu dobrym
4,5Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi zastosować wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania procesów związanych z zarządzaniem logistycznym w przedsiębiorstwie w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_D8/7_K01Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-2Podstawowym celem nauczania jest wypracowanie umiejętności tworzenia modeli wspomagających podejmowanie decyzji. Dotyczą one przede wszystkim zapasów, ich dystrybucji i magazynowania, jak również modelowania procesów produkcyjnych.
C-3Przedmiot będzie miał na celu przedstawienie i zastosowanie algorytmów, najbardziej pomocnych w praktycznym zarządzaniu.
C-1W ramach przedmiotu zostaną przedstawione wybrane metody ilościowe oraz ich praktyczne zastosowanie w zarządzaniu logistycznym.
Treści programoweT-W-1Możliwości wykorzystania metod ilościowych w logistyce
T-W-2Kontrola przyjmowanych zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów (algorytm Wagnera i Withina)
T-W-3Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-W-5Planowanie produkcji - algorytm Bellmana
T-W-6Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
T-W-4Maksymalizacja przepływów produktów (algorytm Forda i Fulkersona)
T-L-1Kontrola przyjmowania zamówień. Synchronizacja planu produkcji z dystrybucją zapasów z wykorzystaniem algorytmu Wagnera i Withina
T-L-2Sieci dystrybucji i metody ich optymalizacji
T-L-3Maksymalizacja przepływu produktów z wykorzystaniem algorytmu Forda i Fulkersona
T-L-4Planowanie produkcji z wykorzystaniem algorytmu Bellmana
T-L-5Metody przypisywania lokalizacji magazynów dystrybucyjnych
Metody nauczaniaM-1Metody podające: opis, objaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Student otrzyma problem związany z praktyką logistyczną do samodzielnego rozwiązania i opracowania. Przygotowane przez siebie rozwiązania problemu przedstawi na forum grupy w formie 10 minutowej prezentacji. Warukiem przystąpienia do zaliczenia jest obecność na zajęciach konwersatoryjnych i laboratoryjnych, chyba że nieobecność jest usprawiedliwiona.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nieprawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
3,0Student w stopniu dostatecznym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
4,0Student w stopniu dobrym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką
5,0Student w stopniu bardzo dobrym identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z podejmowaniem decyzji na stanowiskach pracy związanych z logistyką