Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
Sylabus przedmiotu Prawo międzynarodowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo międzynarodowe | ||
Specjalność | Handel zagraniczny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie elementów prawa międzynarodowego; |
C-2 | Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową; |
C-3 | Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Relacje między prawem międzynarodowym a prawem wewnętrznym poszczególnych państw; | 1 |
T-A-2 | Prawo międzynarodowe w sądach krajowych; | 1 |
T-A-3 | Podmioty prawa międzynarodowego; | 1 |
T-A-4 | Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych; | 1 |
T-A-5 | Międzynarodowe prawo ochrony środowiska - kwestie transgraniczne; | 1 |
T-A-6 | Relacje między prawem międzynarodowym a prawem wewnętrznym poszczególnych państw; | 1 |
T-A-7 | Prawo międzynarodowe w sądach krajowych; | 1 |
T-A-8 | Podmioty prawa międzynarodowego; | 1 |
T-A-9 | Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych; | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zarys historii prawa międzynarodowego; | 1 |
T-W-2 | Prawo traktatów; | 1 |
T-W-3 | Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych; | 1 |
T-W-4 | Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych. | 1 |
T-W-5 | Charakter i rozwój prawa międzynarodowego | 1 |
T-W-6 | Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie; | 1 |
T-W-7 | Źródła prawa międzynarodowego; | 1 |
T-W-8 | Zarys historii prawa międzynarodowego; | 1 |
T-W-9 | Prawo traktatów; | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-A-2 | Udział w konsultacjach | 15 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu | 6 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | udział w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z wykładów | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej; |
M-2 | Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej; |
M-3 | Prezentacje i prace studentów; |
M-4 | Rozwiązywanie kazusów; |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów; |
S-2 | Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów; |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D6/9_W01 Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego. | E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-3 | M-4, M-2, M-1, M-3 | S-1, S-3, S-4, S-2 |
E_1A_D6/9_W02 Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową. | E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04, E_1A_W05 | — | C-2 | T-W-4, T-W-3, T-A-3, T-A-2, T-A-1 | M-4, M-2, M-1, M-3 | S-1, S-3, S-4 |
E_1A_D6/9_W03 Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych. | E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04, E_1A_W05 | — | C-3 | T-A-3, T-A-4 | M-4, M-1, M-3 | S-1, S-4, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D6/9_U01 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł; | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05, E_1A_U21 | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-9, T-W-7, T-W-8, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-9, T-A-8 | M-4, M-2, M-1, M-3 | S-1, S-3, S-4, S-2 |
E_1A_D6/9_U02 Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05 | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-9, T-W-7, T-W-8, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-9, T-A-8 | M-4, M-2, M-1, M-3 | S-1, S-3, S-4, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D6/9_K01 Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia; | E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04 | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-7, T-W-2, T-W-8 | M-4, M-2, M-1, M-3 | S-1, S-3, S-4, S-2 |
E_1A_D6/9_K02 Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze; | E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04 | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-4, M-2, M-1, M-3 | S-1, S-3, S-4, S-2 |
E_1A_D6/9_K03 Potrafi pracować zespołowo. | E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05 | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-2 | M-4, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D6/9_W01 Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego. | 2,0 | Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy w zakresie prawa międzynarodowego. |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego. | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D6/9_W02 Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową. | 2,0 | Student nie posiada nawet elementarnej wiedzy z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową. |
3,0 | Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową. | |
3,5 | Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D6/9_W03 Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych. | 2,0 | Student nie posiada orientacji w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych. |
3,0 | Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych. | |
3,5 | Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D6/9_U01 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł; | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoich profesjonalnych umiejętności. |
3,0 | Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł. | |
3,5 | Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D6/9_U02 Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów | 2,0 | Student nie posiada elementarnych umiejętności badawczych pozwalających na analizowanie przykładów. |
3,0 | Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów. | |
3,5 | Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D6/9_K01 Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia; | 2,0 | Student nie zna ograniczeń swojej wiedzy i nie rozumie potrzeby dalszego kształcenia |
3,0 | Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia | |
3,5 | Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu dobrym | |
4,5 | Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dobry | |
5,0 | Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu bardzo dobrym | |
E_1A_D6/9_K02 Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze; | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać informacji w literaturze. |
3,0 | Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze. | |
3,5 | Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze w stopniu większym niż dostateczny. | |
4,0 | Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze w stopniu większym niż dobry. | |
5,0 | Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze w stopniu bardzo dobrym. | |
E_1A_D6/9_K03 Potrafi pracować zespołowo. | 2,0 | Student nie potrafi pracować zespołowo. |
3,0 | Student potrafi pracować zespołowo | |
3,5 | Student potrafi pracować zespołowo w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Student potrafi pracować zespołowo w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi pracować zespołowo w stopniu większym niż dobry | |
5,0 | Student potrafi pracować zespołowo w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Antonowicz L., Podręcznik prawa międzynarodowego, Lexis Nexis, Warszawa, 2009
- Góralczyk W., Prawo międzynarodowe puibliczne w zarysie, Lexis Nexis, Warszawa, 2008
- Shaw M. L., Prawo międzynarodowe, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006