Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
Sylabus przedmiotu Kształtowanie wizerunku firmy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kształtowanie wizerunku firmy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zarządzania i marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uczestnicy poprzez wykłady problemowe mają uzyskać podstawową wiedzą z zakresu kształtowania wizerunku firmy; |
C-2 | mają samodzielnie analizować wyrózniki tożsamosci |
C-3 | mają planować działania promocyjne konieczne do wykreowania pozytywnego wizerunku |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku. | 3 |
T-P-2 | Wizerunek a tożsamość i wyrózniki tożsamości. | 2 |
T-P-3 | Estetyka a wizerunek. | 2 |
T-P-4 | Wizerunek a kryzysy w działalności firmy. | 2 |
T-P-5 | Pracownik jako twórca wizerunku. | 2 |
T-P-6 | Zarządzanie wizerunkiem w czasie. | 2 |
T-P-7 | Badanie wizerunku firmy. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy | 15 |
A-P-3 | Analiza wiadomości medialnych - przygotowanie do zajęć. | 8 |
A-P-4 | Przygotowanie do kolokwium. | 16 |
A-P-5 | Pytania problemowe - odpowiedź e-mailem. | 6 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji w PP. |
M-2 | Wykład konwersacyjny. |
M-3 | Analiza przypadków. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium z pytaniami testowymi i problemowymi. |
S-2 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach (dyskusja). |
S-3 | Ocena formująca: Wykonywane prace domowe (krótkie prace, odpowiedź e-mailem). |
S-4 | Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O8_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć studnet powinien rozumieć istotę wizerunku i proces jego kształtowania | E_1A_W04, E_1A_W15 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O8_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy. | E_1A_U02, E_1A_U18 | — | C-2 | T-P-6, T-P-1, T-P-4, T-P-5 | M-2, M-3 | S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O8_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy. | E_1A_K04, E_1A_K05 | — | C-2 | T-P-6, T-P-7 | M-3 | S-3, S-2, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O8_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć studnet powinien rozumieć istotę wizerunku i proces jego kształtowania | 2,0 | |
3,0 | Student powinien definiować wizerunek i proces kształtowania wizerunku. | |
3,5 | Student powinien definiować tożsamość podmiotu | |
4,0 | Student powinien nazywać elementy kształtujące tożsamość podmiotu | |
4,5 | Strudent powinien charakteryzowac zależności między tożsamością a wizerunkiem | |
5,0 | Student powinien zaproponować działania mające na celu kształtowanie wizerunku firmy |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O8_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy. | 2,0 | |
3,0 | strudent powinien sporządzać zestaw działań z zakresu Public Relations | |
3,5 | student powinien przygotować propozycję działań prowadzących do oceny wizerunku firmy | |
4,0 | strudent powinien dobierać działania z zakresu promocji przydatne do kształtowania wizerunku | |
4,5 | strudent poinien wdrażać zasady etyki do programu działań kształtujących wizerunek | |
5,0 | student powinien przygotowyać plany kształtowania wizerunku, jak i plany ratowania wizerunku w kryzysie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O8_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy. | 2,0 | |
3,0 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Budzyński W., Public relations. Wizerunek, reputacja, tożsamość, Poltext, Warszawa, 2017
Literatura dodatkowa
- Daszkiewicz M., Wrona S., Kreowanie marki korporacyjnej, Difin, Warszawa, 2014