Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka WEk | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wybrany problem badawczy i cel pracy dyplomowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | przygotowanie do napisania pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie planów pracy i referowanie koncepcji pracy | 2 |
T-S-2 | Uzupełnianie zebranego materiału | 4 |
T-S-3 | Charakterystyka obiektu badań | 2 |
T-S-4 | Metody badawcze i ich wykorzystywanie | 3 |
T-S-5 | Wstępne opracowanie zebranego materiału | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | przegląd literatury tematu | 6 |
A-S-3 | napisanie charakterystyki obiektu badań | 2 |
A-S-4 | przygotowanie sie do prezentacji zebranych materiałów | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja wstepnych opracowań. |
M-2 | Referaty przygotowane przez studentów |
M-3 | Dyskusje po prezentacji referatów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego I rozdziału pracy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A08_W01 student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych, a także do przygotowania pracy | E_2A_W06 | — | C-1 | T-S-1, T-S-5, T-S-3, T-S-2, T-S-4 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A08_U01 student potrafi wykorzystać różne metody do rozwiązania problemu badawczego a nastepnie potrafi zaprezentowac wyniki swojej pracy | E_2A_U01, E_2A_U04 | — | C-1 | T-S-1, T-S-5, T-S-3, T-S-2, T-S-4 | M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A08_K01 student ma wykazać zdolności w wykorzystaniu wiedzy, kreatywnego opracowania wyników oraz umiejetności ich prezentowania | E_2A_K05, E_2A_K03 | — | C-1 | T-S-1, T-S-5, T-S-3, T-S-2, T-S-4 | M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A08_W01 student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych, a także do przygotowania pracy | 2,0 | |
3,0 | student powinien wiedzieć jak scharakteryzować wybrany podmiot, aby odpowiadało to wybranemu tematowi i celowi pracy | |
3,5 | student powinien wymieniać różnorodne źródła informacji przydatnych przy pisaniu pracy | |
4,0 | student opanował zasady pisania pracy, łącznie z tworzeniem przypisów, odsyłaczy, załączników i spisów | |
4,5 | student potrafi opracować zebrany materiał w formie tekstowej i graficznej | |
5,0 | student zna teorię związaną ze swoim tematem i wymienia istotne problemy, zagadnienia, rozumie trendy i przemiany |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A08_U01 student potrafi wykorzystać różne metody do rozwiązania problemu badawczego a nastepnie potrafi zaprezentowac wyniki swojej pracy | 2,0 | |
3,0 | student umie posłużyc się wieloma metodami badawczymi | |
3,5 | student samodzielnie planuje proces badawczy, potrafi stworzyć raport z badań | |
4,0 | student samodzielnie planuje i realizuje proces pisania pracy | |
4,5 | student potrafi ocenić stopień realizacji pracy | |
5,0 | student potrafi zaprezentować temat pracy , wyjaśniając wykorzystane metody i zrealizowane cele, przy zastosowaniu prezentacji multimedialnej |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A08_K01 student ma wykazać zdolności w wykorzystaniu wiedzy, kreatywnego opracowania wyników oraz umiejetności ich prezentowania | 2,0 | |
3,0 | student ma świadomość potrzeby planowania działań, a także zbierania odpowiednich informacji i ich krytycznej oceny | |
3,5 | student aktywnie poszukuje informacji | |
4,0 | student przestrzega zasad etyki badaczy | |
4,5 | student potrafi ocenić postępy swoje i innych | |
5,0 | student jest zorientowany na rozwój osobisty |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014
Literatura dodatkowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Grzybowski P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012