Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie

Sylabus przedmiotu Zintegrowane systemy informacyjne w logistyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowane systemy informacyjne w logistyce
Specjalność Logistyka w biznesie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 4,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu realizacji programu przedmiotu „Technologie informacyjne”

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z funkcjonalnością wybranych modułów zintegrowanych systemów informacyjnych wykorzystywanych w logistyce.
C-2Zapoznanie studentów z problematyką zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Systemy informacyjne wspomagające zarządzanie logistyką3
T-L-2Systemy klasy WMS2
T-L-3Systemy klasy MRP, ERP5
T-L-4Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze zaopatrzenia3
T-L-5Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze magazynowania3
T-L-6Zintegrowane Systemy Informacyjne w obszarze produkcji2
T-L-7Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze dystrybucji3
T-L-8Rozwiązania stosowane w praktyce4
T-L-9Technologie wspomagające procesy logistyczne3
T-L-10Prezentacje funkcjonalności przykładowych ZSI w logistyce.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych20
A-L-3Dokończenie zadań prowadzonych w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych20
A-L-4Czytanie wskazanej literatury przedmiotu15
A-L-5Przygotowanie sie do zaliczenia13
A-L-6Uczestnictwo w zaliczeniu2
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda aktywizująca / metoda przypadków
M-2Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda praktyczna / pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/5_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat wykorzystywania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
E_2A_W06C-2, C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-9, T-L-10, T-L-8, T-L-1M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D6/5_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować, nazywać i rozróżniać zintegrowane systemy informacyjne w obszarze logistyki
E_2A_U07, E_2A_U17C-2, C-1T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/5_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat wykorzystywania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć i nie potrafi ocenić roli zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
3,0Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dostatecznym.
3,5Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dość dobrym.
4,0Student zna podstawowe pojęcia i potrafi z niewielkimi błędami ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
4,5Student zna większość pojęć i potrafi prawidłowo ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
5,0Student zna większość pojęć i potrafi bardzo dobrze ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D6/5_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować, nazywać i rozróżniać zintegrowane systemy informacyjne w obszarze logistyki
2,0Student nie opanował podstawowych umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
3,0Student posiada w stopniu dostatecznym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
3,5Student posiada w stopniu dość dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
4,0Student posiada w stopniu dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych
4,5Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz z niewielkimi błędami stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz bezbłędnie stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.

Literatura podstawowa

  1. Majewski J., Informatyka dla logistyki, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2008, Wydanie 2
  2. Abt Stefan, Zarządzanie Logistyczne w Przedsiębiorstwie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 1998
  3. Bartłomiej Gawin, Systemy informatyczne w zarządzaniu procesami Workflow, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015
  4. Arkadiusz Januszewski, Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Zintegrowane systemy transakcyjne. Tom 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Adamczewski P., Zintegrowane systemy informatyczne w praktyce, MIKOM, Warszawa, 2005
  2. Andrzej Dudek ( Red.), Systemy informatyczne zarządzania Microsoft Business Solutions Navision, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Systemy informacyjne wspomagające zarządzanie logistyką3
T-L-2Systemy klasy WMS2
T-L-3Systemy klasy MRP, ERP5
T-L-4Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze zaopatrzenia3
T-L-5Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze magazynowania3
T-L-6Zintegrowane Systemy Informacyjne w obszarze produkcji2
T-L-7Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze dystrybucji3
T-L-8Rozwiązania stosowane w praktyce4
T-L-9Technologie wspomagające procesy logistyczne3
T-L-10Prezentacje funkcjonalności przykładowych ZSI w logistyce.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych20
A-L-3Dokończenie zadań prowadzonych w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych20
A-L-4Czytanie wskazanej literatury przedmiotu15
A-L-5Przygotowanie sie do zaliczenia13
A-L-6Uczestnictwo w zaliczeniu2
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/5_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat wykorzystywania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z problematyką zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce
C-1Zapoznanie studenta z funkcjonalnością wybranych modułów zintegrowanych systemów informacyjnych wykorzystywanych w logistyce.
Treści programoweT-L-2Systemy klasy WMS
T-L-3Systemy klasy MRP, ERP
T-L-4Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze zaopatrzenia
T-L-5Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze magazynowania
T-L-6Zintegrowane Systemy Informacyjne w obszarze produkcji
T-L-7Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze dystrybucji
T-L-9Technologie wspomagające procesy logistyczne
T-L-10Prezentacje funkcjonalności przykładowych ZSI w logistyce.
T-L-8Rozwiązania stosowane w praktyce
T-L-1Systemy informacyjne wspomagające zarządzanie logistyką
Metody nauczaniaM-1Metoda aktywizująca / metoda przypadków
M-2Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda praktyczna / pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć i nie potrafi ocenić roli zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
3,0Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dostatecznym.
3,5Student zna podstawowe pojęcia i potrafi ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce w stopniu dość dobrym.
4,0Student zna podstawowe pojęcia i potrafi z niewielkimi błędami ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
4,5Student zna większość pojęć i potrafi prawidłowo ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
5,0Student zna większość pojęć i potrafi bardzo dobrze ocenić rolę zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D6/5_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć identyfikować, nazywać i rozróżniać zintegrowane systemy informacyjne w obszarze logistyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_2A_U17Potrafi formułować oczekiwania wobec technologii teleinformatycznych (ICT)
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z problematyką zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce
C-1Zapoznanie studenta z funkcjonalnością wybranych modułów zintegrowanych systemów informacyjnych wykorzystywanych w logistyce.
Treści programoweT-L-2Systemy klasy WMS
T-L-3Systemy klasy MRP, ERP
T-L-4Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze zaopatrzenia
T-L-5Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze magazynowania
T-L-6Zintegrowane Systemy Informacyjne w obszarze produkcji
T-L-7Zintegrowane systemy informacyjne w obszarze dystrybucji
T-L-8Rozwiązania stosowane w praktyce
Metody nauczaniaM-1Metoda aktywizująca / metoda przypadków
M-2Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda praktyczna / pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowych umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych w logistyce.
3,0Student posiada w stopniu dostatecznym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
3,5Student posiada w stopniu dość dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
4,0Student posiada w stopniu dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz stosowania poznanych rozwiązań informatycznych w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych
4,5Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz z niewielkimi błędami stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania zintegrowanych systemów informacyjnych oraz bezbłędnie stosuje poznane rozwiązania informatyczne w zakresie ewidencji zdarzeń procesów logistycznych.