Wydział Ekonomiczny - Economics (S1)
Sylabus przedmiotu Diploma Workshop III:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Economics | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diploma Workshop III | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostka WEk | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | WEkon Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Selection of supervisors of diploma theses |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Familiarising the student with the principles of writing diploma theses and defense of diploma theses |
C-2 | Solving the research problem in the area of economic sciences, which is the subject of the thesis |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Presentation of the progress in the realisation of diploma theses by students. Analysis of the elaborated fragments of theses, discussion on t the subject of research issues approached, the method of using research materials and research methods applied, the methods of elaborating research results and conclusions formulated. Discussing the course of the diploma exam | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 15 |
A-P-2 | Consultation with the supervisor and preparation of the presentation on diploma thesis realisation / thesis project | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Didactic discussion, presentation, case study method, explanation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Assessment of the timely and correct realisation of diploma thesis |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_A11_W01 He / she has the knowledge necessary to independently solve research problems. He knows the rules for preparing a diploma thesis | E_1A_W01, E_1A_W12 | — | C-2, C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_A11_U01 He / she can prepare and present a diploma thesis that constitutes a solution to the analysed research problem | E_1A_U01, E_1A_U04 | — | C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_A11_W01 He / she has the knowledge necessary to independently solve research problems. He knows the rules for preparing a diploma thesis | 2,0 | Student does not know the rules of degree awarding and preparation of a diploma thesis. He / she has not presented how to realise the diploma thesis, its plan and timetable |
3,0 | Student knows the rules of degree awarding and preparation of a diploma thesis. He / she has presented synthetically the progress in the realisation of diploma thesis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_A11_U01 He / she can prepare and present a diploma thesis that constitutes a solution to the analysed research problem | 2,0 | |
3,0 | Student has prepared and presented a diploma thesis that constitutes a solution to the presented research problem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
- Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
- Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
- Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014
Literatura dodatkowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Grzybowski P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
- Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012