Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy CAD:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy CAD | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elzbieta Freidenberg <Elzbieta.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość matematyki. |
W-2 | Znajomość obsługi komputera. |
W-3 | Znajomość rysunku technicznego odręcznego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie umiejętności przygotowania rysunków technicznych z wykorzystaniem programu AutoCAD. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do AutoCAD-a | 2 |
T-L-2 | Polecenia: linia, okrąg, wymaż, odsuń, szyk, utnij, zoom, pomoce rysunkowe.... Proste rysunki. | 2 |
T-L-3 | Operacje na blokach. Regiony. Rysowanie z wykorzystaniem gotowych elementów. | 2 |
T-L-4 | Operacje na warstwach. Rozwarstwienie rysunku. | 2 |
T-L-5 | Polecenia: prosta, polilinia, łuk, wydłuż. kopiuj, przesuń, rozbij, ... Rysowanie złożonych rysunków. | 3 |
T-L-6 | Kreskowanie. Napisy. Wymiarowanie. Opisywanie rysunku. | 6 |
T-L-7 | Rzutnie. Przestrzeń papieru. Przygotowanie rysunku do wydruku. | 3 |
T-L-8 | Wprowadzenie do rysuneku 3D. Modelowanie bryłowe. | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wstęp | 3 |
T-W-2 | Polecenia rysunkoewe | 3 |
T-W-3 | Polecenia edycyjne | 3 |
T-W-4 | Warstwy | 1 |
T-W-5 | Bloki | 2 |
T-W-6 | Wymiarowanie | 1 |
T-W-7 | Wydruki | 1 |
T-W-8 | Zaliczenie wykadów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Samodzielne wykonanie rysunków. | 20 |
A-L-3 | uczestnictwo w konsultacjach | 3 |
A-L-4 | przygotowanie do zaliczenia | 5 |
A-L-5 | zaliczenie | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | uczestnictwo w konsultacjach | 4 |
A-W-3 | Opracowanie treści wykładów | 6 |
A-W-4 | Przygotowanie się do zaliczenia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Samodzielne wykonanie rysunków. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/B/05_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu sporządzania rysunku technicznego z wykorzystaniem programu AutoCAD. | IS_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/B/05_U01 Potrafi sporządzić dokumentację graficzną z wykorzystaniem programu AutoCAD. | IS_1A_U03 | — | — | C-1 | T-L-6, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-7, T-L-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/B/05_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Umie samodzielnie podejmować decyzje. | IS_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-7, T-L-6, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-7, T-L-2 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/B/05_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu sporządzania rysunku technicznego z wykorzystaniem programu AutoCAD. | 2,0 | |
3,0 | Opanował materiał słabo, jednak w wystarczającym zakresie. Odpowiedzi daje niepełne ale ujawniające ogólne zrozumienie przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/B/05_U01 Potrafi sporządzić dokumentację graficzną z wykorzystaniem programu AutoCAD. | 2,0 | |
3,0 | Samodzielnie rysuje rysunki w CAD. Popełnia błędy, które poprawia za pomocą nauczyciela. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/B/05_K01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Umie samodzielnie podejmować decyzje. | 2,0 | |
3,0 | Student samodzielnie wykonuje prace. Nie wykazuje chęci współpracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Andrzej Pikoń, AutoCAD, Helion, Gliwice