Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Szkolenie adaptacyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Szkolenie adaptacyjne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | - |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem szkolenia, jest ułatwienie osobom rozpoczynającym studia na WBiA/ZUT w Szczecinie adaptacji w nowych warunkach, zapoznanie z przepisami obowiązującymi na uczelni, a także przekazanie informacji na temat możliwości rozwijania swoich zainteresowań. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Przedstawienie władz uczelni i wydzialu. Godziny pracy dziekanatu. Przedstawinie pracowników dziekanatu. Komunikaty związane z funkcjonowaniem wydzialu i uczelni, w tym biblioteki.Prezentacja Samorządu Studenckiego. System stypendialny. | 2 |
T-W-2 | Okres roliczeniowy (egzaminy, zaliczenia, konsultacje). Omówinie systemu ocen, pkt. ECTS. Regulamin Studiów | 1 |
T-W-3 | Praktyki. Programy wymiany studenckiej. | 1 |
T-W-4 | Omówienie sposobów komunikacji w relacjach: student-dziekanat-dziekan. | 1 |
T-W-5 | Przedstawienie władz uczelni i wydzialu. Godziny pracy dziekanatu. Przedstawinie pracowników dziekanatu. Komunikaty związane z funkcjonowaniem wydziału i uczelni, w tym biblioteki. Prezentacja Samorządu Studenckiego. System stypendialny. | 2 |
7 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestniczenie w szkoleniu | 5 |
5 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie na podstawie obecności |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/W/03_W01 Zna system kształcenia na uczelni Wyższej, zasady jej funkcjonowania i zwyczaje akademickie | IS_1A_W27 | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/W/03_U01 Zarówna w trakcie studió jak i w pracy zawodowej postępuje w zgodzie z zasadami etyki, BHP, ochrony p.poż., obowiązującego prawa i normami społecznymi, w tym również zwyczajami akademickimi | IS_1A_U23 | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/W/03_K01 Student nabywa świadomość odpowiedzialności za pracę własną, a także ważności zachowania się w sposób profesjonalny oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej | IS_1A_K04, IS_1A_K05 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
IS_1A_S1/W/03_K02 Jest przygotowany do pracy w zespole, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i realizowane zadania w zespole, także zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej | IS_1A_K03, IS_1A_K04, IS_1A_K05 | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- Regulamin Studiów, Szczecin
- Statut ZUT, Szczecin
- Kodeks etyki
- Uchwała Senatu ZUT w sprawie zasad pobierania opłat za kształcenie na studiach, opłat za usługi edukacyjne świadczone przez ZUT w Szczecinie oraz trybu i warunków zwalniania z tych opłat
Literatura dodatkowa
- www.zut.edu.pl
- www.wbia.zut.edu.pl