Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S1)
Sylabus przedmiotu Metody komputerowe w IS-1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody komputerowe w IS-1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jerzy Nejranowski <Jerzy.Nejranowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Zwarycz-Makles <Katarzyna.Zwarycz-Makles@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fizyka budowli - przenikanie ciepła przez przegrody |
W-2 | Umiejętność podstawowego podługiwania się komputerem, czytanie rysunku budowlanego. |
W-3 | Ogrzewnictwo - projektowania instalacji c.o. pompowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Praktyczne zapoznanie się z wybranymi programami użytkowymi do projektowania instalacji c.o. |
C-2 | Wykonanie projektu instalacji centralnego ogrzewania w budynku |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wykorzystanie programu użytkowego do obliczeń instalacji centralnego ogrzewania: obliczenia projektowych strat ciepła pomieszczeń | 20 |
T-L-2 | Praktyczne wykorzystanie programu użytkowego do obliczeń instalacji centralnego ogrzewania: dobór elementów i urządzeń instalacji centralnego ogrzewania, obliczenia strat ciśnienia i regulacja przepływów | 25 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-L-2 | Praca własna | 13 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, wyjaśnienie |
M-2 | Metody praktyczne/pokaz, ćwiczenia |
M-3 | Metody programowe/z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzenie zaawansowania z omówieniem wyników i korektą błędów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/B/10-1_W01 umie korzystać w zakresie podstawowym z programów do projektowania instalacji c.o. | IS_1A_W07 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/B/10-1_U01 Potrafi zaprojektować nowoczesną instalację c.o. w budynku | IS_1A_U08 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_1A_S1/B/10-1_K01 Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny | IS_1A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/B/10-1_W01 umie korzystać w zakresie podstawowym z programów do projektowania instalacji c.o. | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie wykorzystuje podstawowe możliwości programu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/B/10-1_U01 Potrafi zaprojektować nowoczesną instalację c.o. w budynku | 2,0 | |
3,0 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z projektowania instalacji w sposób dostateczny | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_1A_S1/B/10-1_K01 Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny | 2,0 | |
3,0 | umie znależć i zastosować podstawe materiały i urządzenia do projektowania instalacji c.o. oraz sporządzić jej podstawowe rysunki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Wereszczyński P., Instrukcja do programu KAN OZC 4, Sankom sp. z o. o., Warszawa, 2009
- Wereszczynski P., Instrukcja do programu KAN C.O. 3.6, Sankom sp. z o.o., Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- http://pl.wavin.com/master/master.jsp?bmLocale=pl, Wavin
- http://www.vogelnoot.pl/, Vogel & Noot Polska
- http://www.danfoss.com/poland, Danfoss Poland