Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Umowy i procedury kontraktowe II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Umowy i procedury kontraktowe II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 19 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP8 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW8 15 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony przedmiot Umowy i procedury kontraktowe I
W-2Zaliczony przedmiot zarządzanie procesem inwestycyjnym I i II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumie znaczenie wymagań Prawa Zamówień Publicznych dla robót budowlanych.
C-2Potrafi opracować i interpretować Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia wg. Prawa Zamówień Publicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Opracowanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i Umowy na roboty budowlane w sektorze publicznym.12
T-P-2Opracowanie założeń do wyboru najkorzystniejszej oferty. Procedura wyboru wykonawcy robót.2
T-P-3Zaliczenie projektu1
15
wykłady
T-W-1Prawo zamówień publicznych – podstawowe definicje i pojęcia2
T-W-2Tryby postępowania przetargowego wg. PZP4
T-W-3Zasady sporządzania SIWZ w zamówieniach publicznych4
T-W-4Zasady ustalania kryteriów dla wyboru najkorzystniejszej oferty w zamówieniu publicznym.2
T-W-5Zasady wyboru najkorzystniejszej oferty2
T-W-6Roboty budowlane uzupełniające i dodatkowe wg. wymagań PZP1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna realizacja projektu35
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu9
A-P-4zaliczenie projektu1
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne anzalizowanie trści wykładowych oraz rozpoznanie literaturowe20
A-W-3Przygotowanie do egzamniu24
A-W-4Egzamin1
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów- ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
S-2Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/17-1_W01
Wskazuje tryby postępowania przetargowego i zasady sporządzania SIWZ zgodnie z prawem zamówień publicznych i identyfikuje warunki FIDIC w kontraktach budowlanych
BIE-NL_1A_W19C-1, C-2T-P-1, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/17-1_U01
Potrafi przygotować ofertę przetargową dla robót budowlanych wykonywanych w sektorze publicznym
BIE-NL_1A_U22, BIE-NL_1A_U14, BIE-NL_1A_U20C-1, C-2T-P-1, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_D/17-1_K01
Jest opdowiedzialny za pracę własną i całego zespołu, jest świadomy zadań przy opracowaniu dokumentacji przetargowej dla robót w sektorze publicznym.
BIE-NL_1A_K01, BIE-NL_1A_K04, BIE-NL_1A_K05C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/17-1_W01
Wskazuje tryby postępowania przetargowego i zasady sporządzania SIWZ zgodnie z prawem zamówień publicznych i identyfikuje warunki FIDIC w kontraktach budowlanych
2,0
3,0Zaliczenie egzaminu testowego na 60% ,potrafi sporządzić specyfikację istotnych warunków zamówienia na roboty w sektorze publicznym, okreslić warunki kontraktowe FIDIC, wymagana jest poprawność merytoryczna i formalna (kompletność i porządek) z widocznymi błędami, które student może poprawić samodzielnie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/17-1_U01
Potrafi przygotować ofertę przetargową dla robót budowlanych wykonywanych w sektorze publicznym
2,0
3,0potrafi samodzielnie sporządzić specyfikację istotnych warunków zamówienia, drobne błędy jest w stanie samodzielnie poprawić
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_D/17-1_K01
Jest opdowiedzialny za pracę własną i całego zespołu, jest świadomy zadań przy opracowaniu dokumentacji przetargowej dla robót w sektorze publicznym.
2,0
3,0Jest świadomy odpowiedzialności za pracę w zespole, wypełnia w stopniu podstawowym określone zadania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Dziennik Ustaw Nr 19, z dnia 29.01.2004 z późniejszymi zmianami, Prawo Zamówień Publicznych, 2004
  2. Sadowy Jacek, Kryteria oceny ofert w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego, Warszawa, 2011
  3. W.Kietliński, J.Janowska, C.Woźniak, proces inwestycyjny w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2007
  4. Boczek Z.J., realizacja inwestycji budowlanych w systemie zamówien publicznych oraz procedury FIDIC, EUROINSTYTUT, Szczecin, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Opracowanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i Umowy na roboty budowlane w sektorze publicznym.12
T-P-2Opracowanie założeń do wyboru najkorzystniejszej oferty. Procedura wyboru wykonawcy robót.2
T-P-3Zaliczenie projektu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Prawo zamówień publicznych – podstawowe definicje i pojęcia2
T-W-2Tryby postępowania przetargowego wg. PZP4
T-W-3Zasady sporządzania SIWZ w zamówieniach publicznych4
T-W-4Zasady ustalania kryteriów dla wyboru najkorzystniejszej oferty w zamówieniu publicznym.2
T-W-5Zasady wyboru najkorzystniejszej oferty2
T-W-6Roboty budowlane uzupełniające i dodatkowe wg. wymagań PZP1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna realizacja projektu35
A-P-3Przygotowanie do zaliczenia projektu9
A-P-4zaliczenie projektu1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne anzalizowanie trści wykładowych oraz rozpoznanie literaturowe20
A-W-3Przygotowanie do egzamniu24
A-W-4Egzamin1
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_D/17-1_W01Wskazuje tryby postępowania przetargowego i zasady sporządzania SIWZ zgodnie z prawem zamówień publicznych i identyfikuje warunki FIDIC w kontraktach budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE-NL_1A_W19Ma podstawową wiedzę na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej
Cel przedmiotuC-1Rozumie znaczenie wymagań Prawa Zamówień Publicznych dla robót budowlanych.
C-2Potrafi opracować i interpretować Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia wg. Prawa Zamówień Publicznych
Treści programoweT-P-1Opracowanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i Umowy na roboty budowlane w sektorze publicznym.
T-W-4Zasady ustalania kryteriów dla wyboru najkorzystniejszej oferty w zamówieniu publicznym.
T-W-6Roboty budowlane uzupełniające i dodatkowe wg. wymagań PZP
T-W-2Tryby postępowania przetargowego wg. PZP
T-W-3Zasady sporządzania SIWZ w zamówieniach publicznych
T-W-5Zasady wyboru najkorzystniejszej oferty
T-W-1Prawo zamówień publicznych – podstawowe definicje i pojęcia
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów- ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie projektu
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zaliczenie egzaminu testowego na 60% ,potrafi sporządzić specyfikację istotnych warunków zamówienia na roboty w sektorze publicznym, okreslić warunki kontraktowe FIDIC, wymagana jest poprawność merytoryczna i formalna (kompletność i porządek) z widocznymi błędami, które student może poprawić samodzielnie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_D/17-1_U01Potrafi przygotować ofertę przetargową dla robót budowlanych wykonywanych w sektorze publicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE-NL_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
BIE-NL_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
BIE-NL_1A_U20Potrafi opracować dokumentację dotyczącą przygotowania i wykonania inwestycji budowlanej
Cel przedmiotuC-1Rozumie znaczenie wymagań Prawa Zamówień Publicznych dla robót budowlanych.
C-2Potrafi opracować i interpretować Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia wg. Prawa Zamówień Publicznych
Treści programoweT-P-1Opracowanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia i Umowy na roboty budowlane w sektorze publicznym.
T-W-4Zasady ustalania kryteriów dla wyboru najkorzystniejszej oferty w zamówieniu publicznym.
T-W-6Roboty budowlane uzupełniające i dodatkowe wg. wymagań PZP
T-W-2Tryby postępowania przetargowego wg. PZP
T-W-3Zasady sporządzania SIWZ w zamówieniach publicznych
T-W-5Zasady wyboru najkorzystniejszej oferty
T-W-1Prawo zamówień publicznych – podstawowe definicje i pojęcia
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów- ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie projektu
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi samodzielnie sporządzić specyfikację istotnych warunków zamówienia, drobne błędy jest w stanie samodzielnie poprawić
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_D/17-1_K01Jest opdowiedzialny za pracę własną i całego zespołu, jest świadomy zadań przy opracowaniu dokumentacji przetargowej dla robót w sektorze publicznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE-NL_1A_K01Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
BIE-NL_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
BIE-NL_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-1Rozumie znaczenie wymagań Prawa Zamówień Publicznych dla robót budowlanych.
C-2Potrafi opracować i interpretować Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia wg. Prawa Zamówień Publicznych
Treści programoweT-W-2Tryby postępowania przetargowego wg. PZP
T-W-3Zasady sporządzania SIWZ w zamówieniach publicznych
T-W-5Zasady wyboru najkorzystniejszej oferty
T-W-1Prawo zamówień publicznych – podstawowe definicje i pojęcia
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów- ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie projektu
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin testowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Jest świadomy odpowiedzialności za pracę w zespole, wypełnia w stopniu podstawowym określone zadania
3,5
4,0
4,5
5,0