Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Umowy i procedury kontraktowe I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Umowy i procedury kontraktowe I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs organizacji i przedsiębiorstw budowlanych oraz ekonomiki budownictwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość procedur przetargowych |
C-2 | Umiejętność kształtowania warunków umownych dla różnych rodzajów prywatnych kontraktów budowlanych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Opracowanie strategii przetargowej Inwestora prywatnego dla wyznaczonego rodzaju kontraktu budowlanego. | 8 |
T-P-2 | Opracowanie macierzy ryzyk Inwestora i Wykonawcy dla wyznaczonego rodzaju kontraktu budowlanego. | 8 |
T-P-3 | Opracowanie zakresu obowiązków Wykonawcy dla wyznaczonego rodzaju kontraktu budowlanego. | 4 |
T-P-4 | Opracowanie zasad prowadzenia nadzoru dla wyznaczonego rodzaju kontraktu. | 2 |
T-P-5 | Opracowanie zasad odbiorów przejściowych robót dla wyznaczonego rodzaju kontraktu. | 2 |
T-P-6 | Opracowanie zasad odbioru końcowego robót dla wyznaczonego rodzaju kontraktu. | 2 |
T-P-7 | Opracowanie wzoru umowy dla wyznaczonego rodzaju kontraktu. | 2 |
T-P-8 | Zaliczenie projektu | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia i definicje kontraktu | 2 |
T-W-2 | Specyfika kontraktowania w budownictwie w zależności od sektora prywatnego i publicznego | 2 |
T-W-3 | Rodzaje kontraktów na wykonanie robót budowlanych stosowanych przez prywatnych inwestorów | 2 |
T-W-4 | Strategia i optymalizacja ryzyka inwestora przy wyborze różnych warunków kontraktu - przykłady | 4 |
T-W-5 | Kontrakt z ustaloną ceną ryczałtową - metodologia kalkulacji i rozliczeń | 2 |
T-W-6 | Kontrakt z ustalonymi cenami jednostkowymi - metodologia kalkulacji i rozliczania | 2 |
T-W-7 | Kontrakt bez ustalonej ceny - rozliczenia powykonawcze wartości robót | 2 |
T-W-8 | Kontrakty preselekcyjne - zasady oceny oferentów | 2 |
T-W-9 | Zasady negocjacji w prywatnych procedurach przetargowych | 2 |
T-W-10 | Budowa obiektów "pod klucz" - zasady ustalania przedmiotu umowy i finansowania | 2 |
T-W-11 | Umowy na roboty budowlane o mieszanych zasadach rozliczeń | 2 |
T-W-12 | Zasady ustalania wadium i zabezpieczenia należytego wykonania umowy | 2 |
T-W-13 | Ustalanie różnych rodzajów i warunków ubezpieczeń wykonawcy robót | 2 |
T-W-14 | Warunki ogólne umów na zarządzanie przedsięwzięciem | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Konsultacje | 4 |
A-P-3 | samodzielna realizacja zadania projektowego | 22 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
A-P-5 | Zaliczenie | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładowych oraz rozpoznaie literaturowe | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 28 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin testowy zaliczający przedmiot |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/09-2_W01 Rozróżnia podstawowe rodzaje kontraktów i sposoby ich rozliczania, identyfikuje podstawowe ryzyka | BIE-NL_1A_W19 | — | — | C-2, C-1 | T-W-12, T-W-13, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-10 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/09-2_U01 Opracować ofertę przetargową na roboty budowlane,potrafi kalkulować cenę ofertową przedmiotu zamówienia. | BIE-NL_1A_U22, BIE-NL_1A_U14, BIE-NL_1A_U20 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-12, T-W-13, T-W-10, T-W-11 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_D/09-2_K01 Jest odpowiedzialny za pracę własną oraz całego zespołu, jest świadomy zadań określonych w przygotowaniu dokumentacji przetargowej. | BIE-NL_1A_K01, BIE-NL_1A_K04, BIE-NL_1A_K05 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/09-2_W01 Rozróżnia podstawowe rodzaje kontraktów i sposoby ich rozliczania, identyfikuje podstawowe ryzyka | 2,0 | |
3,0 | Znajomość podstawowych rodzajów kontraktów budowlanych i sposobów ich rozliczania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/09-2_U01 Opracować ofertę przetargową na roboty budowlane,potrafi kalkulować cenę ofertową przedmiotu zamówienia. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi okreslić warunki na oferte przetargową na roboty budowlane w sektorze prywatnym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_D/09-2_K01 Jest odpowiedzialny za pracę własną oraz całego zespołu, jest świadomy zadań określonych w przygotowaniu dokumentacji przetargowej. | 2,0 | |
3,0 | Jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną oraz całego zespołu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- John Murdoch, Will Hughes, Construction Contracts Law aud management, Taylor& Francis, London, 2010
- Praca zbiorowa, Studium wykonalności, LEMTECH, Kraków, 2011
- W.Kietliński, J.Janowska, C.Woźniak, proces inwestycyjny w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2007
- Seeley Ivor H., Quantity Surveying Practice, MacMillan, London, UK, 1996