Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Język niderlandzki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język niderlandzki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 12,0 | ECTS (formy) | 12,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | holenderski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się językiem niderlandzkim w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B1. |
C-2 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym z zakresu |
C-3 | Wyrobienie świadomości i potrzeby ustawicznego i samodzielnego kształcenia się. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Odzież, zakupy - zaimki dzierżawcze - przeczenie niet | 12 |
T-LK-2 | wskazywanie drogi, podróże - zegar - czas przeszły | 15 |
T-LK-3 | Poczta, telefon - okolicznik miejsca er - czasowniki rozdzielnie złożone | 14 |
T-LK-4 | Gazety, czasopisma - tryb rozkazujący - podmiot gramatyczny er | 14 |
T-LK-5 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów | 5 |
60 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Własne zdanie, film, telewizja - zdania współrzędne i podrzędne | 15 |
T-LK-2 | Polityka, ustrój - przysłówek zaimkowy | 14 |
T-LK-3 | Prowadzenie rozmowy, gesty - mowa zależna - pogoda | 12 |
T-LK-4 | Mieszkanie - czas przeszły prosty - przymiotniki nieodmienne | 14 |
T-LK-5 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów | 5 |
60 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Pierwsze kontakty - zaimki osobowe - odmiana czasownika | 15 |
T-LK-2 | Restauracja, kawiarnia - liczba mnoga rzeczowników - odmiana przymiotnika | 14 |
T-LK-3 | Święta, zwyczaje, czas wolny | 12 |
T-LK-4 | W sklepie, przepisy - zaimki wskazujące - waga, miara | 14 |
T-LK-5 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów | 5 |
60 | ||
lektorat | ||
T-LK-1 | Zdrowie - części ciała, choroby | 14 |
T-LK-2 | Szkoła, kursy - przeczenie czasownika moeten | 14 |
T-LK-3 | Praca, zawody - zaimki nieokreślone - list motywacyjny | 17 |
T-LK-4 | Powtórzenie wiadomości | 10 |
T-LK-5 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów | 5 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 60 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 25 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
90 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 60 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 25 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
90 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 60 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 25 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
90 | ||
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 60 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 12 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 3 |
A-LK-4 | Przygotowanie do egzaminu | 12 |
A-LK-5 | Egzamin | 3 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-7 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/08-1_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B1 | BIE-NL_1A_W25 | — | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-2, M-1, M-5, M-6, M-7 | S-2, S-3, S-4 |
BIE_1A_A/08-1_W02 zna podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa | BIE-NL_1A_W25 | — | — | C-2 | T-LK-5 | M-3, M-1, M-5 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/08-1_U01 posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B1 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej na tematy z życia codziennego, umie wyrazić swoje zdanie i krótko je uzasadnić | BIE-NL_1A_U15 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-4, M-2, M-3, M-1 | S-2, S-4 |
BIE_1A_A/08-1_U02 posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa | BIE-NL_1A_U15 | — | — | C-2 | T-LK-5 | M-3, M-1, M-5 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/08-1_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | BIE-NL_1A_K01 | — | — | C-3 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-2, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5 | M-4, M-2, M-1 | S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/08-1_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B1 | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka niderlandzkiego na poziomie B1. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BIE_1A_A/08-1_W02 zna podstawy słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa | 2,0 | |
3,0 | Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z zakresu budownictwa. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/08-1_U01 posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B1 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej na tematy z życia codziennego, umie wyrazić swoje zdanie i krótko je uzasadnić | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami, bez umiejętności efektywnego argumentowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
BIE_1A_A/08-1_U02 posiada umiejętność rozumienia i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego z zakresu budownictwa | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne z zakresu budownictwa i używa je w ograniczonym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/08-1_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kalsbeek A., Code Nederlands, Utrecht 2001, 2001
- 2. Stembor L., Gramatyka języka niderlandzkiego z ćwiczeniami, Wiedza Powszechna, Warszawa, 2000
Literatura dodatkowa
- Van Ekeren-Krawczyk A., Niderlandzki drugi krok, Granpok system, 2011
- Van Ekeren-Krawczyk A., Jaskólska-Schothuis T, wo, Granpok system, Niderlandzki od podstaw, Budownictwo, Granpok system, 2011