Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie procesem inwestycyjnym - 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 3,00,59egzamin
ćwiczenia audytoryjneA6 30 3,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukonczony kurs z zarządzania procesem inwestycyjnym I
W-2ukończony kurs z organizacji i kierowania budową I
W-3ukończony kurs z systemów zarządzania jakością

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy na temat organizacji i rozpoczęcia procesu inwsetycyjnego w budownictwie
C-2Umiejętność zarzadzania czasem realizacji inwestycji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Harmonogramy sieciowe procesu inwestycyjnego4
T-A-2Sporządzanie Planu Zarządzania Przedsięwzięciem budowlanym6
T-A-3Kontrola kosztów przedsięwzięcia w pełnym cyklu inwestycyjnym4
T-A-4Obliczanie procentowego zaawansowania zadań inwestycyjnych.3
T-A-5Metoda wartości wypracowanej w odniesieniu do wszystkich etapów procesu inwestycyjnego10
T-A-6Kontrola przebiegu projektu.3
30
wykłady
T-W-1Cykl życia projektu dla inwestycji budowlanych2
T-W-2Podstawowe funkcje inwestora w procesie inwestycyjnym2
T-W-3Zasady planowania czasu realizacji poszczególnych etapów procesu inwestycyjnego2
T-W-4Zasady sporządzania Planu Zarządzania Przedsięwzięciem budowlanym6
T-W-5Pojęcia i definicje Leadership4
T-W-6Organizacja zespołu do realizacji projektu inwestycyjnego w odniesieniu do schematu organizacyjnego przedsiębiorstwa2
T-W-7Zakres obowiązków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji2
T-W-8Zakres dokumentacji technicznej procesu inwestycyjnego, a efektywność realizacji projektu2
T-W-9Analiza trendów zaawansowania zadań procesu inwestycyjnego i czasu ich realizacji w odniesieniu do planu bazowego2
T-W-10Analiza finansowa zaawansowania projektu w trakcie realizacji - metoda Earned Value - przykłady6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Studia literaturowe, przyswojenie wiedzy z wykladow i ćwiczeń25
A-A-3Przygotowanie do poszczególnych tematów ćwiczeń audytoryjnych17
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia15
A-A-5zazaliczenie ćwiczeń2
89
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Samodzielne analizowanie tresci wykladów15
A-W-3Studia literaturowe23
A-W-4Przygotowanie do egzaminu20
A-W-5Egzamin2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiązań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: egzamin testowy i zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_C/22-2_W01
Rozpoznaje potrzeby zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji, definiuje i kontrolujekosztybudowy zgodnie z harmonogramem
BIE_1A_W22, BIE_1A_W19C-1, C-2T-A-6, T-A-1, T-A-4, T-W-1, T-W-6, T-W-9M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_C/22-2_U01
Tworzy zespół do realizacji projektu budowlanego, sporządza harmonogram działań inwestycyjnych.
BIE_1A_U12, BIE_1A_U20C-1T-W-6, T-W-7M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_C/22-2_K01
Jest świadomy zachowania w sposób profesjonalny, jest zdolny do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego.
BIE_1A_K05, BIE_1A_K06C-1, C-2T-A-6, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_C/22-2_W01
Rozpoznaje potrzeby zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji, definiuje i kontrolujekosztybudowy zgodnie z harmonogramem
2,0
3,0Rozwiązuje test w 60% , rozpoznaje zasoby ludzkie, materiałowe i sprzętowe niezbędne do realizacji inwestycji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_C/22-2_U01
Tworzy zespół do realizacji projektu budowlanego, sporządza harmonogram działań inwestycyjnych.
2,0
3,0Potrafi określić skład zespołu do realizowanego projektu budowlanego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BIE_1A_C/22-2_K01
Jest świadomy zachowania w sposób profesjonalny, jest zdolny do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego.
2,0
3,0Ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie potrafi wykorzystać jej w dostatecznym stopniu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kerzner Harold, Project Management - A system approach to planning, scheduling and control, John Wiley &Sons, 2003
  2. Kerzner Harold, Advanced Project Management – edycja polska, John Wiley &Sons, 2004
  3. Rory Burke, Project management – planning and control, John Wiley &Sons, 1993

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa, Zarządzanie budową, Poltext, Warszawa, 2009
  2. Praca zbiorowa, Podstawy zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
  3. Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością Teoria i Praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Harmonogramy sieciowe procesu inwestycyjnego4
T-A-2Sporządzanie Planu Zarządzania Przedsięwzięciem budowlanym6
T-A-3Kontrola kosztów przedsięwzięcia w pełnym cyklu inwestycyjnym4
T-A-4Obliczanie procentowego zaawansowania zadań inwestycyjnych.3
T-A-5Metoda wartości wypracowanej w odniesieniu do wszystkich etapów procesu inwestycyjnego10
T-A-6Kontrola przebiegu projektu.3
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cykl życia projektu dla inwestycji budowlanych2
T-W-2Podstawowe funkcje inwestora w procesie inwestycyjnym2
T-W-3Zasady planowania czasu realizacji poszczególnych etapów procesu inwestycyjnego2
T-W-4Zasady sporządzania Planu Zarządzania Przedsięwzięciem budowlanym6
T-W-5Pojęcia i definicje Leadership4
T-W-6Organizacja zespołu do realizacji projektu inwestycyjnego w odniesieniu do schematu organizacyjnego przedsiębiorstwa2
T-W-7Zakres obowiązków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji2
T-W-8Zakres dokumentacji technicznej procesu inwestycyjnego, a efektywność realizacji projektu2
T-W-9Analiza trendów zaawansowania zadań procesu inwestycyjnego i czasu ich realizacji w odniesieniu do planu bazowego2
T-W-10Analiza finansowa zaawansowania projektu w trakcie realizacji - metoda Earned Value - przykłady6
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Studia literaturowe, przyswojenie wiedzy z wykladow i ćwiczeń25
A-A-3Przygotowanie do poszczególnych tematów ćwiczeń audytoryjnych17
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia15
A-A-5zazaliczenie ćwiczeń2
89
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Samodzielne analizowanie tresci wykladów15
A-W-3Studia literaturowe23
A-W-4Przygotowanie do egzaminu20
A-W-5Egzamin2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_C/22-2_W01Rozpoznaje potrzeby zasobów niezbędnych do realizacji inwestycji, definiuje i kontrolujekosztybudowy zgodnie z harmonogramem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_W22Ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów budowlanych oraz systemów technicznych stosowanych w budownictwie
BIE_1A_W19Ma podstawową wiedzę na temat organizacji i zarządzania procesem inwestycyjnym oraz prowadzenia działalności gospodarczej w branży budowlanej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat organizacji i rozpoczęcia procesu inwsetycyjnego w budownictwie
C-2Umiejętność zarzadzania czasem realizacji inwestycji
Treści programoweT-A-6Kontrola przebiegu projektu.
T-A-1Harmonogramy sieciowe procesu inwestycyjnego
T-A-4Obliczanie procentowego zaawansowania zadań inwestycyjnych.
T-W-1Cykl życia projektu dla inwestycji budowlanych
T-W-6Organizacja zespołu do realizacji projektu inwestycyjnego w odniesieniu do schematu organizacyjnego przedsiębiorstwa
T-W-9Analiza trendów zaawansowania zadań procesu inwestycyjnego i czasu ich realizacji w odniesieniu do planu bazowego
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin testowy i zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązuje test w 60% , rozpoznaje zasoby ludzkie, materiałowe i sprzętowe niezbędne do realizacji inwestycji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_C/22-2_U01Tworzy zespół do realizacji projektu budowlanego, sporządza harmonogram działań inwestycyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_U12Potrafi sporządzić prosty kosztorys i harmonogram robót budowlanych
BIE_1A_U20Potrafi opracować dokumentację dotyczącą przygotowania i wykonania inwestycji budowlanej
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat organizacji i rozpoczęcia procesu inwsetycyjnego w budownictwie
Treści programoweT-W-6Organizacja zespołu do realizacji projektu inwestycyjnego w odniesieniu do schematu organizacyjnego przedsiębiorstwa
T-W-7Zakres obowiązków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: egzamin testowy i zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi określić skład zespołu do realizowanego projektu budowlanego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBIE_1A_C/22-2_K01Jest świadomy zachowania w sposób profesjonalny, jest zdolny do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
BIE_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy na temat organizacji i rozpoczęcia procesu inwsetycyjnego w budownictwie
C-2Umiejętność zarzadzania czasem realizacji inwestycji
Treści programoweT-A-6Kontrola przebiegu projektu.
T-W-7Zakres obowiązków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzenie poprawności rozwiązań dla poszczególnych przypadków omawianych w trakcie ćwiczeń audytoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: egzamin testowy i zaliczenie pisemne ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomość posiadania wiedzy lecz nie potrafi wykorzystać jej w dostatecznym stopniu
3,5
4,0
4,5
5,0