Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo - inżynier europejski (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo - inżynier europejski | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zakończony tok studiów |
W-2 | Zaliczenie pełnego programu studiów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Stworzenie pracy dyplomowej |
C-2 | Nabycie umiejętności napisania pracy dyplomowej i jej prezentacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Wykłady zamawiane na temat wydanych prac dyplomowych | 15 |
T-SD-2 | Seminarium: Wiadomości wstępne – zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały i forma zew-nętrzna pracy (obliczenia statyczne i rysunki), obrona pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin i ocena końcowa. Opracowanie przez studenta krótkiego samodzielnego referatu dotyczącego rozszerzenia wiadomości z dziedziny projektowania konstrukcji stalowych: stal, staliwo, żeliwo, wła¬ści¬wo¬ści stali (mechaniczne, technologiczne i odporność na korozję). Aluminium, budowa, wła¬ści¬wości, zastosowanie w budownictwie. Kontrola robót spawalniczych i montaż konstrukcji. Drugi samodzielny referat obejmuje opracowanie z dziedziny projektowania, wzmoc¬nie¬nia lub awarii obiektów inżynierskich takich jak: przekrycia o dużej rozpiętości, budynki wysokie, maszty radiowe lub telewizyjne, wieże, zbiorniki lub silosy. Po referatach przewiduje się dyskusję o ww. konstrukcjach. Student przedstawia projekt techniczny swojej pracy dyplomowej wraz z rozwiązaniami konstrukcyjnymi wybranych szczegółów. Po referacie planowana jest dyskusja nad przedstawionym projektem konstrukcyjnym. Zaliczenie seminarium odbywa się na podstawie obecności, oceny referatów oraz czynnego udziału w seminarium. Warunkiem zaliczenia seminarium jest ponadto ukończenie pracy dyplomowej. | 15 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w seminariach. | 30 |
A-SD-2 | Przygotowanie elementów pracy dyplomowej i prezentacja ich na seminarium | 10 |
A-SD-3 | Praca domowa studenta przed każdym seminarium dla prezentacji częściowych elementów dyplomu | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacje części prac dyplomowych |
M-2 | Wykład multimedialny, prezentacje pracy dyplomowej. Panel dyskusyjny. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: napisanie pracy dyplomowej |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie po okazaniu pracy |
S-3 | Ocena formująca: Zaliczenie po przedłożeniu pracy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/10-1_W01 Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie szczególnie związane z posadowieniem. | BIE_1A_W13, BIE_1A_W21, BIE_1A_W23, BIE_1A_W17, BIE_1A_W20 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/10-1_U01 Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane. Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych związanych z posadowieniem obiektu. | BIE_1A_U05, BIE_1A_U22, BIE_1A_U14, BIE_1A_U21, BIE_1A_U19, BIE_1A_U08, BIE_1A_U27 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BIE_1A_A/10-1_K01 Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane. Student potrafi ocenić warunki posadowienia. | BIE_1A_K03, BIE_1A_K01, BIE_1A_K07, BIE_1A_K02, BIE_1A_K04, BIE_1A_K05, BIE_1A_K06 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/10-1_W01 Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie szczególnie związane z posadowieniem. | 2,0 | |
3,0 | złożenie przcy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/10-1_U01 Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane. Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych związanych z posadowieniem obiektu. | 2,0 | |
3,0 | Student słabo dobiera narzędzia analityczne i numeryczne do rozwiązywania problemu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BIE_1A_A/10-1_K01 Potrafi zaprojektować proste fundamenty pod obiekty budowlane. Student potrafi ocenić warunki posadowienia. | 2,0 | |
3,0 | Student słabo radzi sobie z prezentacją pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 2011, Stosownie do tematyki wykładów zamawianych
- 2011, Stosownie do zamawianych wykładów