Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Skrzyżowania drogowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Skrzyżowania drogowe
Specjalność Drogi, Ulice i Lotniska
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Alicja Sołowczuk <Alicja.Solowczuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartosz Budziński <Bartosz.Budzinski@zut.edu.pl>, Przemysław Gardas <Przemyslaw.Gardas@zut.edu.pl>, Robert Jurczak <Robert.Jurczak@zut.edu.pl>, Dominik Kacprzak <Dominik.Kacprzak@zut.edu.pl>, Stanislaw Majer <Stanislaw.Majer@zut.edu.pl>, Pawel Mieczkowski <Pawel.Mieczkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,56zaliczenie
projektyP1 30 1,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony kurs "Budownictwo komunikacyjne"
W-2Znajomość podstaw projektowania dróg, ulic i skrzyżowań.
W-3Znajomość obsługi podstawowego oprogramowania CAD.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomośc zasad projektowania i klasyfikacji skrzyżowań drogowych.
C-2Umiejętność wykonania projektu budowlanego skrzyżowania drogowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie celu, zakresu i zasad zaliczenia ćwiczeń projektowych. Zawartość opisowej i rysunkowej części projektu. Plan zagospodarowania terenu. Plan sytuacyjno-wysokościowy skrzyżowania. Usprawnienia dla niepełnosprawnych. Skrzyżowanie w profilu podłużnym. Przekroje normalne i szczegóły konstrukcyjne poszczególnych jezdni skrzyżowania. Projekt konstrukcji nawierzchni drogowej. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Projekt stałej organizacji ruchu. Przedmiar robót. Kosztorys inwestorski i ofertowy.30
30
wykłady
T-W-1Treści programowe i zasady zaliczenia wykładów. Podstawowe definicje dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań. Podział i charakterystyka skrzyżowań drogowych.3
T-W-2Zasady projektowania skrzyżowań. Zakres i forma projektu budowlanego. Przedmiar i kosztorys robót. Zasady projektowania stałej organizacji ruchu. Zasady projektowania udogodnień dla osób niepełnosprawnych w ruchu drogowym. Zasady uspokajania ruchu: strefy 30 km/h, strefy zamieszkania.11
T-W-3Zaliczenie wykładów.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych.30
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach wykładowych.14
A-W-2Samodzielne ugruntowanie wiedzy z zakresu treści wykładów.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.5
A-W-4Udział w zaliczeniu.1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_DUL/D/06_W01
Ma wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
B_2A_W10C-1T-W-2, T-W-1, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
B_2A_DUL/D/06_W02
Zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
B_2A_W09, B_2A_W10T-P-1, T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_DUL/D/06_U01
Potrafi sklasyfikować skrzyżowania drogowe oraz wykonać jego projekt budowlany wraz z dokumentacją rysunkową w wybranym programie CAD zgodnie z zadaną specyfikacją.
B_2A_U07, B_2A_U08, B_2A_U14, B_2A_U18, B_2A_U21, B_2A_U22C-2T-P-1, T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_DUL/D/06_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
B_2A_K03C-2T-W-2, T-P-1, T-W-1M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_DUL/D/06_W01
Ma wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
2,0Student(ka) nie ma wiedzy dotyczącej standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,0Student(ka) ma minimalną wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,5Student(ka) ma podstawową wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,0Student(ka) ma dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,5Student(ka) ma więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
5,0Student(ka) ma bardzo dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
B_2A_DUL/D/06_W02
Zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
2,0Student(ka) nie zna wytycznych technicznych i programów komputerowych stosowanych przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,0Student(ka) w minimalnym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,5Student(ka) w podstawowym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,0Student(ka) w dobrym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,5Student(ka) w stopniu więcej niż dobrym zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
5,0Student(ka) w stopniu bardzo dobrym zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_DUL/D/06_U01
Potrafi sklasyfikować skrzyżowania drogowe oraz wykonać jego projekt budowlany wraz z dokumentacją rysunkową w wybranym programie CAD zgodnie z zadaną specyfikacją.
2,0Student(ka) nie potrafi wykonać projektu budowlanego skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
3,0Student(ka) z trudnością potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
3,5Student(ka) bez większych trudności potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
4,0Student(ka) potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
4,5Student(ka) w sposób dobry potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
5,0Student(ka) w sposób bardzo dobry potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_DUL/D/06_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
2,0Student(ka) nie ma świadomości odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
3,0Student(ka) w stopniu minimalnym ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
3,5Student(ka) w stopniu podstawowym ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
4,0Student(ka) ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
4,5Student(ka) ma dobrą świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
5,0Student(ka) ma bardzo dobrą świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.

Literatura podstawowa

  1. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, 1999, Dz. U. 1999 nr 43 poz. 430 z późń. zm.
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, 2003, Dz. U. 2003 nr 220 poz. 2181
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, 2004, Dz. U. 2004 nr 202 poz. 2072
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, 2004, Dz. U. 2004 nr 130 poz. 1389
  5. Wytyczne projektowania skrzyżowań drogowych cz. I i II, GDDP, Warszawa, 2001
  6. Wytyczne projektowania ulic, GDDP, Warszawa, 1992
  7. Wytyczne projektowania dróg – WPD 1, WPD – 2 i WPD- 3, GDDP, Warszawa, 1995
  8. Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, WKŁ, Warszawa, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Komentarz do warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. cz. II, GDDKiA, Warszawa, 2002
  2. Majer S., Analiza zdarzeń drogowych na wybranych rondach w Gorzowie Wielkopolskim, Wydawnictwo PiT, Kraków, Zeszyty naukowo-techniczne SITKRP Oddział w Krakowie, 2010, 92, s.161-173

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie celu, zakresu i zasad zaliczenia ćwiczeń projektowych. Zawartość opisowej i rysunkowej części projektu. Plan zagospodarowania terenu. Plan sytuacyjno-wysokościowy skrzyżowania. Usprawnienia dla niepełnosprawnych. Skrzyżowanie w profilu podłużnym. Przekroje normalne i szczegóły konstrukcyjne poszczególnych jezdni skrzyżowania. Projekt konstrukcji nawierzchni drogowej. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Projekt stałej organizacji ruchu. Przedmiar robót. Kosztorys inwestorski i ofertowy.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Treści programowe i zasady zaliczenia wykładów. Podstawowe definicje dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań. Podział i charakterystyka skrzyżowań drogowych.3
T-W-2Zasady projektowania skrzyżowań. Zakres i forma projektu budowlanego. Przedmiar i kosztorys robót. Zasady projektowania stałej organizacji ruchu. Zasady projektowania udogodnień dla osób niepełnosprawnych w ruchu drogowym. Zasady uspokajania ruchu: strefy 30 km/h, strefy zamieszkania.11
T-W-3Zaliczenie wykładów.1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych.30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach wykładowych.14
A-W-2Samodzielne ugruntowanie wiedzy z zakresu treści wykładów.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.5
A-W-4Udział w zaliczeniu.1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_DUL/D/06_W01Ma wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Znajomośc zasad projektowania i klasyfikacji skrzyżowań drogowych.
Treści programoweT-W-2Zasady projektowania skrzyżowań. Zakres i forma projektu budowlanego. Przedmiar i kosztorys robót. Zasady projektowania stałej organizacji ruchu. Zasady projektowania udogodnień dla osób niepełnosprawnych w ruchu drogowym. Zasady uspokajania ruchu: strefy 30 km/h, strefy zamieszkania.
T-W-1Treści programowe i zasady zaliczenia wykładów. Podstawowe definicje dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań. Podział i charakterystyka skrzyżowań drogowych.
T-P-1Omówienie celu, zakresu i zasad zaliczenia ćwiczeń projektowych. Zawartość opisowej i rysunkowej części projektu. Plan zagospodarowania terenu. Plan sytuacyjno-wysokościowy skrzyżowania. Usprawnienia dla niepełnosprawnych. Skrzyżowanie w profilu podłużnym. Przekroje normalne i szczegóły konstrukcyjne poszczególnych jezdni skrzyżowania. Projekt konstrukcji nawierzchni drogowej. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Projekt stałej organizacji ruchu. Przedmiar robót. Kosztorys inwestorski i ofertowy.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student(ka) nie ma wiedzy dotyczącej standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,0Student(ka) ma minimalną wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,5Student(ka) ma podstawową wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,0Student(ka) ma dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,5Student(ka) ma więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
5,0Student(ka) ma bardzo dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_DUL/D/06_W02Zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W09Zna zaawansowane metody, programy komputerowe stosowane w rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Treści programoweT-P-1Omówienie celu, zakresu i zasad zaliczenia ćwiczeń projektowych. Zawartość opisowej i rysunkowej części projektu. Plan zagospodarowania terenu. Plan sytuacyjno-wysokościowy skrzyżowania. Usprawnienia dla niepełnosprawnych. Skrzyżowanie w profilu podłużnym. Przekroje normalne i szczegóły konstrukcyjne poszczególnych jezdni skrzyżowania. Projekt konstrukcji nawierzchni drogowej. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Projekt stałej organizacji ruchu. Przedmiar robót. Kosztorys inwestorski i ofertowy.
T-W-2Zasady projektowania skrzyżowań. Zakres i forma projektu budowlanego. Przedmiar i kosztorys robót. Zasady projektowania stałej organizacji ruchu. Zasady projektowania udogodnień dla osób niepełnosprawnych w ruchu drogowym. Zasady uspokajania ruchu: strefy 30 km/h, strefy zamieszkania.
T-W-1Treści programowe i zasady zaliczenia wykładów. Podstawowe definicje dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań. Podział i charakterystyka skrzyżowań drogowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student(ka) nie zna wytycznych technicznych i programów komputerowych stosowanych przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,0Student(ka) w minimalnym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,5Student(ka) w podstawowym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,0Student(ka) w dobrym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,5Student(ka) w stopniu więcej niż dobrym zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
5,0Student(ka) w stopniu bardzo dobrym zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_DUL/D/06_U01Potrafi sklasyfikować skrzyżowania drogowe oraz wykonać jego projekt budowlany wraz z dokumentacją rysunkową w wybranym programie CAD zgodnie z zadaną specyfikacją.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U07Korzysta z zaawansowanych narzędzi specjalistycznych w celu wyszukiwania użytecznych informacji, komunikacji oraz pozyskiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych
B_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
B_2A_U14Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów budowlanych
B_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności
B_2A_U22Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Umiejętność wykonania projektu budowlanego skrzyżowania drogowego.
Treści programoweT-P-1Omówienie celu, zakresu i zasad zaliczenia ćwiczeń projektowych. Zawartość opisowej i rysunkowej części projektu. Plan zagospodarowania terenu. Plan sytuacyjno-wysokościowy skrzyżowania. Usprawnienia dla niepełnosprawnych. Skrzyżowanie w profilu podłużnym. Przekroje normalne i szczegóły konstrukcyjne poszczególnych jezdni skrzyżowania. Projekt konstrukcji nawierzchni drogowej. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Projekt stałej organizacji ruchu. Przedmiar robót. Kosztorys inwestorski i ofertowy.
T-W-2Zasady projektowania skrzyżowań. Zakres i forma projektu budowlanego. Przedmiar i kosztorys robót. Zasady projektowania stałej organizacji ruchu. Zasady projektowania udogodnień dla osób niepełnosprawnych w ruchu drogowym. Zasady uspokajania ruchu: strefy 30 km/h, strefy zamieszkania.
T-W-1Treści programowe i zasady zaliczenia wykładów. Podstawowe definicje dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań. Podział i charakterystyka skrzyżowań drogowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student(ka) nie potrafi wykonać projektu budowlanego skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
3,0Student(ka) z trudnością potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
3,5Student(ka) bez większych trudności potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
4,0Student(ka) potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
4,5Student(ka) w sposób dobry potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
5,0Student(ka) w sposób bardzo dobry potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_DUL/D/06_K01Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Umiejętność wykonania projektu budowlanego skrzyżowania drogowego.
Treści programoweT-W-2Zasady projektowania skrzyżowań. Zakres i forma projektu budowlanego. Przedmiar i kosztorys robót. Zasady projektowania stałej organizacji ruchu. Zasady projektowania udogodnień dla osób niepełnosprawnych w ruchu drogowym. Zasady uspokajania ruchu: strefy 30 km/h, strefy zamieszkania.
T-P-1Omówienie celu, zakresu i zasad zaliczenia ćwiczeń projektowych. Zawartość opisowej i rysunkowej części projektu. Plan zagospodarowania terenu. Plan sytuacyjno-wysokościowy skrzyżowania. Usprawnienia dla niepełnosprawnych. Skrzyżowanie w profilu podłużnym. Przekroje normalne i szczegóły konstrukcyjne poszczególnych jezdni skrzyżowania. Projekt konstrukcji nawierzchni drogowej. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych. Projekt stałej organizacji ruchu. Przedmiar robót. Kosztorys inwestorski i ofertowy.
T-W-1Treści programowe i zasady zaliczenia wykładów. Podstawowe definicje dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań. Podział i charakterystyka skrzyżowań drogowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student(ka) nie ma świadomości odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
3,0Student(ka) w stopniu minimalnym ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
3,5Student(ka) w stopniu podstawowym ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
4,0Student(ka) ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
4,5Student(ka) ma dobrą świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
5,0Student(ka) ma bardzo dobrą świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.