Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Konstrukcje betonowe w budownictwie hydrotechnicznym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje betonowe w budownictwie hydrotechnicznym | ||
Specjalność | Budownictwo Hydrotechniczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jarosław Błyszko <Jaroslaw.Blyszko@zut.edu.pl>, Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczony semstr pierwszy. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność projektowania betonowych konstrukcji hydrotechnicznych z uwzględnieniem oddziaływań środowiska |
C-2 | Identyfikacja złożonych stanów obciążeń i zastosowanie nietypowych metod analizy konstrukcji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt prostopadłościennego lub cylindrycznego zbiornika na ciecze: obliczenia statyczno-wytrzymałościowe, szkice funkconalne, rysunki konstrukcyjne elementów, projekt dylatacji. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przegląd wybranych konstrukcji betonowych budownictwa hydrotechnicznego | 1 |
T-W-2 | Betony hydrotechniczne - podstawowe wymagania Eurokodu 2 i PN-EN-206 | 2 |
T-W-3 | Obliczanie i zasady konstruowania żelbetowych zbiorników na ciecze: zbiorniki prostokątne i zbiorniki kołowosymetryczne. | 5 |
T-W-4 | Konstrukcje słabo zbrojone w budownictwie hydrotechnicznym. | 2 |
T-W-5 | Naprężenia termiczne twardniejącego betonu w konstrukcjach masywnych. Zbrojenie masywnych elementów konstrukcji z uwagi na oddziaływania pośrednie. | 4 |
T-W-6 | Projektowanie konstrukcji hydrotechnicznych z betonu wałowanego. Termiczne i mechaniczne właściwości RCC. Podstawy projektowania RCC i technologia wykonania zapór z RCC. | 6 |
T-W-7 | Podziemne budowle hydrotechniczne. Projektowanie obudowy wyrobisk hydrotechnicznych. Sztolnie hydrotechniczne. Szyby turbinowe: technologia budowy i projektowanie. | 4 |
T-W-8 | Zasady konstruowania przerw dylatacyjnych i roboczych w obiektach hydrotechnicznych | 2 |
T-W-9 | Metody napraw betonowych budowli hydrotechnicznych: wyburzenia i przygotowanie powierzchni, wzmacznianie, iniekcje w remontach budowli z betonu, reprofilacja | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych. | 30 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 16 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 8 |
54 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie się do egzaminu z wykładów | 6 |
36 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/08_W01 Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych. Zna zasady konstruowania i obliczania zbiorników żelbetowych na ciecze, podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu, studni opuszczanych, elementów przepompowni i oczyszczalni ścieków. Zna zasady konstruowania dylatacji i przerw roboczych. | B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W09, B_2A_W10 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-9 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/08_U01 Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych. | B_2A_U14, B_2A_U15, B_2A_U17, B_2A_U20, B_2A_U21 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-9 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/08_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone przez siebie dzieło. | B_2A_K01, B_2A_K06 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/08_W01 Zna i rozumie założenia projektowania konstrukcji masywnych. Zna zasady konstruowania i obliczania zbiorników żelbetowych na ciecze, podziemnych obiektów hydrotechnicznych z betonu, studni opuszczanych, elementów przepompowni i oczyszczalni ścieków. Zna zasady konstruowania dylatacji i przerw roboczych. | 2,0 | Student nie posiada minimalnej wiedzy z zakresu projektowania konstrukcji hydrotechnicznych z betonu. |
3,0 | Student posiada minimalną wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrotechnicznych z betonu. Nie potrafi prawidłowo zidentyfikować złożonych stanów obciążęń i dokonać pełnej analizy konstrukcji. | |
3,5 | Student posiada minimalną wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrtotechnicznych z betonu. Nie potrafi jednak dokonać pełnej analizy konstrukcji. | |
4,0 | Student posiada dobra wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrotechnicznych z betonu. Zna dobrze podstawy złożonych stanów obciążeń konstrukcji hydrotechnicznych. | |
4,5 | Student posiada więcej niż dobrą wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrotechnicznych z betonu. Zna więcej niż dobrze podstawy złożonych stanów obciążeń konstrukcji hydrotechnicznych. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu projektowania podstawowych elementów konstrukcji hydrotechnicznych z betonu. Zna bardzo dobrze podstawy złożonych stanów obciążeń konstrukcji hydrotechnicznych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/08_U01 Projektuje złożone elementy betonowych konstrukcji hydrotechnicznych. | 2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane i błędne rozwiązania |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane i rozwiązania zachowujące podstawowe wymagania merytoryczne i formalne, z wyraźnie widocznymi błędami. | |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane i rozwiązania zachowujące wymagania merytoryczne i formalne, z drobnymi błedami formalnymi. | |
4,0 | Student przedstawia dobre , czytelne dane i rozwiązania zachowujące na dobrym poziomie wymagania merytoryczne i formalne. | |
4,5 | Student przedstawia bardzo czytelne dane, podstawowe rozwiązania spełniające wymagania merrytoryczne i formalne na wysokim poziomie. | |
5,0 | Student przedstawia bardzo czytelne dane i rozwiązania spełniające wymagania merytoryczne i formalne bez błędów. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/08_K01 Rozumie potrzebę samodzielnego poszerzania wiedzy. Potrafi profesjonalnie definiować zadania inżynierskie. Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek do odpowiedzialności za wytworzone przez siebie dzieło. | 2,0 | Student nie ma poczucia odpowiedzialności za wyniki swojej pracy, postępuje niezgodnie z zasadami etyki. |
3,0 | Ma słabo wyrobione poczucie odpowiedzialności za wyniki swojej pracy. Postepuje zgodnie z zasadami etyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe, PWN, Warszawa, 2011, T.2 i T3
- Kiernożycki W., Betonowe konstrukcje masywne, Polski Cement, Kraków, 2003
- Halicka A., Franczak D., Projektowanie zbiorników żelbetowych., PWN, Warszawa, 2013, T.2
Literatura dodatkowa
- Kobiak J. Stachurski W., Konstrukcje żelbetowe, Arkady, Warszawa, 1991, T4
- Grabiec K., Żelbetowe konstrukcje cieńkościenne, PWN, Warszawa, 1999