Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Miejska inżynieria wodna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Miejska inżynieria wodna | ||
Specjalność | Budownictwo Hydrotechniczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Norbert Laskowski <Norbert.Laskowski@zut.edu.pl>, Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl>, Aleksandra Mokrzycka-Olek <Aleksandra.Mokrzycka-Olek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs:Hydraulika i hydrologia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość podstaw melioracji miejskich i przemysłowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt odwodnień czasowych. | 6 |
T-P-2 | Projekt odwodnień stałych. | 9 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do tematyki. | 1 |
T-W-2 | Naturalne i sztuczne przyczyny podmakania i zabagniania gruntów. | 1 |
T-W-3 | Prognoza zmiany stanów wód podziemnych. Czynniki wpływające na poprawę stosunków wodnych w gruncie na terenach zabudowanych. | 2 |
T-W-4 | Ochrona obszarów i obiektów przed wodami podziemnymi. | 1 |
T-W-5 | Konstrukcja i obliczenia hydrauliczne drenaży poziomych. | 2 |
T-W-6 | Konstrukcja i obliczenia drenaży pionowych. | 2 |
T-W-7 | Drenaże specjalne. | 1 |
T-W-8 | Odwodnienia wykopów budowlanych. | 2 |
T-W-9 | Osiadanie gruntów pod wpływem odwodnienia. | 2 |
T-W-10 | zaliczenie | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | samodzielna realizacja zadań projektowych | 20 |
A-P-3 | przygotowanie do zaliczenia projektu | 4 |
39 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Urwalanie wiedzy na podstawie zalecanej literatury | 4 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 2 |
21 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny) |
M-2 | Metody praktyczne (metoda projektów) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testowej |
S-2 | Ocena podsumowująca: wykonanie ćwiczeń projektowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/13_W01 Ma poszerzoną wiedzę z zakresu odwodnień miejskich i przemysłowych oraz podstawową wiedzę w zakresie utrzymania systemów odwodnieniowych. | B_2A_W06, B_2A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-9, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/13_U01 Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich związanych z odwodnieniami | B_2A_U18 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/13_K01 Potrafi zrealizować zadane zadanie inżynierskie | B_2A_K01 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-1 | M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/13_W01 Ma poszerzoną wiedzę z zakresu odwodnień miejskich i przemysłowych oraz podstawową wiedzę w zakresie utrzymania systemów odwodnieniowych. | 2,0 | |
3,0 | posiada minimalną wiedzę z przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/13_U01 Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich związanych z odwodnieniami | 2,0 | |
3,0 | poprawna realizacja zadania projektowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/13_K01 Potrafi zrealizować zadane zadanie inżynierskie | 2,0 | |
3,0 | poprawna realizacja zadania projektowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sokołowski J., Żbikowski A., Odwodnienia budowlane i osiedlowe, SGGW, 1993
Literatura dodatkowa
- Mielcarzewicz E., Odwadnianie terenów zurbanizowanych i przemysłowych., PWN, 1991
- M. Borys, E. Jędryka, Wytyczne prowadzenia badań i zakres obliczeń do projektów budowli melioracyjnych, STOWARZYSZENIE HYDROLOGÓW POLSKICH, Warszawa, 2017