Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Komputerowe projektowanie konstrukcji metalowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komputerowe projektowanie konstrukcji metalowych | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Popiel <Piotr.Popiel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs: Technologicznośc konstrukcji stalowych- CAD |
W-2 | Ukończony kurs: Konstrukcje metalowe -2 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Potrafi wykonać dokumentację warsztatową obudowy obiektu o konstrukcji stalowej |
C-2 | Potrafi wykonać makro parametryczne |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projekt hali walcowanej. | 4 |
T-L-2 | Elementy obudowy. Obudowa, okna, drzwi, bramy. Obróbka blacharska – wykończeniowa. | 4 |
T-L-3 | Paletowanie elementów obudowy. Rysunki zestawieniowe oraz tabelka interaktywna. | 4 |
T-L-4 | Prezentacja wykonanego projektu hali oraz przedstawienie przestrzenne. Zaliczenie nr 1. | 2 |
T-L-5 | Schody interaktywne. | 2 |
T-L-6 | Makra parametryczne COPL – informacje podstawowe. | 2 |
T-L-7 | Konfiguracja istniejącego makra na potrzeby stworzenia nowego makra | 2 |
T-L-8 | Definicja różnych grup makr.Tworzenie zmiennych, płaszczyzn, profili. | 4 |
T-L-9 | Tworzenie własnego makra od podstaw | 4 |
T-L-10 | Zaliczenie nr 2 z definicji własnego makra. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do programu Bocad - Ściana i Dach. Obróbka blacharska. | 4 |
T-W-2 | Przedstawienie systemów obudowy konstrukcji stalowych. Blachy trapezowe i płyty warstwowe. | 2 |
T-W-3 | Pozycjonowanie, kontrola pozycji. Generowanie i obróbka rysunków oraz list materiałowych. | 1 |
T-W-4 | Makrodefinicje (założenia, sposób działania, ograniczenia). Przykładowe makrodefinicje belki blachownicowej, połączeń śrubowych, węzłów, stężeń. | 1 |
T-W-5 | Makra parametryczne COPL – informacje podstawowe. | 1 |
T-W-6 | Makra parametryczne COPL Przedstawienie sposobów tworzenia zmiennych parametrycznych, płaszczyzn,profili. | 4 |
T-W-7 | Sposoby tworzenia i programowania tabeli interaktywnej. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajeciach projektowych | 15 |
A-L-2 | Samodzielne przygotowanie zadania projektowego | 33 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 10 |
A-L-4 | Zaliczenie projektu | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Opracowywanie materiału - studia literaturowe | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie wiedzy z zakresu wykonania dokumentacji warsztatowej obudowy hali stalowej. |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie wiedzy z zakresu projektowania makr parametrycznych. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy semestralnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_TOB/E/01-1_W01 Definiuje konstrukcję obudowy hali stalowej. Zna zaawansowane metody wykonywania dokumentacji warsztatowej. Definiuje rodzaje makr parametrycznych. Definiuje makro parametryczne COPL. | B_2A_W09 | — | — | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_TOB/E/01-1_U01 Zna sposoby wykonywania dokumentacji warsztatowej obudowy hali stalowej. Potrafi przygotować makrodefinicje wykonującą połączenie śrubowe. Potrafi zastosować wykonane makro w przygotowaniu dokumentacji projektowej Zna w stopniu zaawansowanym obsługe programu Bocad | B_2A_U07, B_2A_U08 | — | — | C-1, C-2 | T-L-8, T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-10 | M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_TOB/E/01-1_K01 Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek i wrażliwość do przygotowanego przez siebie projektu konstrukcji stalowej. | B_2A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-W-3, T-L-8, T-L-5, T-L-1, T-L-2, T-L-6, T-L-4, T-L-3, T-L-10 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_TOB/E/01-1_W01 Definiuje konstrukcję obudowy hali stalowej. Zna zaawansowane metody wykonywania dokumentacji warsztatowej. Definiuje rodzaje makr parametrycznych. Definiuje makro parametryczne COPL. | 2,0 | Błędy kardynalne polęgające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, ze student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_TOB/E/01-1_U01 Zna sposoby wykonywania dokumentacji warsztatowej obudowy hali stalowej. Potrafi przygotować makrodefinicje wykonującą połączenie śrubowe. Potrafi zastosować wykonane makro w przygotowaniu dokumentacji projektowej Zna w stopniu zaawansowanym obsługe programu Bocad | 2,0 | Błędy kardynalne polęgające na nieznajomości lub pomyleniu metod, sposobów czy technik liczenia lub opisu wykonywanego zadania wskazujące, iż na bieżącym poziomie wiedzy student nie potrafi rozwiązać postawionego problemu. |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, ze student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_TOB/E/01-1_K01 Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek i wrażliwość do przygotowanego przez siebie projektu konstrukcji stalowej. | 2,0 | Poprzez samodzielną i podlegającą ocenie pracę wyrabia właściwy stosunek i wrażliwość do przygotowanego przez siebie projektu konstrukcji stalowej. |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, ze student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bocad Service International S.A., COPL- bocad-3D, własne, Bohun, 2011
- Bocad Polska, Konstrukcje. Metody dla konstruowania detali, własne, Ostrów Wlkp, 2010
- Bocad Polska, Schody interaktywne, własne, Ostrów wlkp, 2011
Literatura dodatkowa
- Bocad Polska, Instrukcja obsługi systemu Bocad- 3D, wlasne, Ostrów Wlkp, 2011
- Bocad Polska, Wizualizacja 3D export do OBJ lub WRL, własne, Ostrów Wlkp, 2011