Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Szkolenie BHP i p.poż.:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Szkolenie BHP i p.poż. | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku pracy i nabycie umiejętności kształtowania bezpiecznych warunków pracy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Regulacje prawne w zakresie ochrony pracy | 1 |
T-W-2 | Czynniki zagrożen w środowisku pracy i kształtowanie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy | 1 |
T-W-3 | Ochrona przeciwpożarowa | 1 |
T-W-4 | Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia | 1 |
T-W-5 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
5 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/W02_W01 Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku pracy | B_1A_W13 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/W02_U01 Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy | B_1A_U13 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
B_1A_S1/W02_U02 Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia | B_1A_U13 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/W02_K01 Student potrafi pracować w zespole | B_1A_K03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/W02_W01 Student zna zasady BHP i czynniki zagrożeń w środowisku pracy | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zasady BHP.Zaliczenie testu na minimum 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/W02_U01 Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie testu na minimum 60% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/W02_U02 Student nabył umiejętność właściwego postępowania w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia | 2,0 | |
3,0 | Uzyskanie minimum 60% z testu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/W02_K01 Student potrafi pracować w zespole | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zasady pracy zespołowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rektor ZUT w Szczecinie, Zarządzenie w sprawie wprowadzenia zasad bezpiecznego i higienicznego korzystania z pomieszczeń uczelni, infrastruktury oraz postępowania w razie wypadkulub awarii, Biuro Prawne ZUT, 2019, NR 15
- B. Rączkowski, BHP w praktyce, ODDK, Gdańsk, 2012
- W. Cieślewicz, A. Barczyk, Mierniki oceny bezpieczeństwa pracy w przedsiębiorstwach budowlanych, Inzynieria Budownictwa, 2019, 5
- Cieslewicz W., Araszkiewicz K., Sikora P., Accident Rate a Measure of Safety Assement in Polish Civil Engineering, Safety, https://doi.org/10.3390/Safety5040077, 2019, 5(4), 77
Literatura dodatkowa
- D. Koradecka, red. naukowy, Bezpieczeństwo i higiena pracy, CIOP-PIB, Warszawa, 2008