Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
specjalność: Budownictwo Wodne
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe5:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe5 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 7 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszytskie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zasad pisania prac dyplomowych. |
C-2 | Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzegania praw autorskich i etyki zawodowej. |
C-3 | Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej. |
C-4 | Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstepny układu treści pracy dyplomowej. | 2 |
T-SD-2 | Podział pracy dyplomowej na poszczególne części, układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny się znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstepnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstepne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych. | 2 |
T-SD-3 | Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury. | 2 |
T-SD-4 | Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych. | 2 |
T-SD-5 | Podstawowe zasady pisania pracy (strona tyrułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji tabel, rysunków i wzorów itp.) | 2 |
T-SD-6 | Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych. | 2 |
T-SD-7 | Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint. | 1 |
T-SD-8 | Zagadnienia techniczne związane z przygotowywaną pracą dyplomową. Metody opracowywania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta | 7 |
T-SD-9 | Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych. | 2 |
T-SD-10 | Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowanie pracy. Przeprowadzeniapróbnej obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych | 8 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-SD-2 | Przygotowanie planu pracy dyplomowej | 1 |
A-SD-3 | Przygotowanie propozycji spisu literatury | 1 |
A-SD-4 | Opanowanie opisu edytora równań, tworzenia tabel i wykresów. | 3 |
A-SD-5 | Przygotowanie i przedstawienie referatu na temat dowolny. | 10 |
A-SD-6 | Przygotowanie materiału do referatu z zakresu tematyki pracy dyplomowej | 10 |
A-SD-7 | Przygotowanie końcowego spisu literatury. | 2 |
A-SD-8 | Przygotowanie spisu treści i oznaczeń, zestawienia tabel, rysunków i wykresów. | 3 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | Metody praktyczne - seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji pracy dyplomowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-5_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu | B_1A_W17, B_1A_W20, B_1A_W13 | — | — | C-1 | T-SD-6, T-SD-5, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3 | M-1, M-2 | S-1 |
B_1A_S1/A/10-5_W02 Posiada wiedzę z zakresu zestawiania żródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych. | B_1A_W21, B_1A_W13 | — | — | C-1, C-2 | T-SD-3, T-SD-4 | M-1, M-2 | S-1 |
B_1A_S1/A/10-5_W03 Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu wybranej specjalności | B_1A_W17, B_1A_W20, B_1A_W21, B_1A_W23, B_1A_W13 | — | — | C-3, C-4 | T-SD-7, T-SD-8, T-SD-9, T-SD-10 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-5_U01 Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej wykorzystując techniki informacyjne. | B_1A_U05, B_1A_U14, B_1A_U19, B_1A_U08, B_1A_U27 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-SD-6, T-SD-5, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4 | M-1, M-2 | S-1 |
B_1A_S1/A/10-5_U02 Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. | B_1A_U05, B_1A_U19, B_1A_U08, B_1A_U22, B_1A_U27 | — | — | C-3 | T-SD-7, T-SD-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_1A_S1/A/10-5_U03 Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej. | B_1A_U19, B_1A_U08, B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U27 | — | — | C-3, C-4 | T-SD-9, T-SD-10 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/10-5_K01 Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założeń pracy dyplomowej. | B_1A_K01, B_1A_K04, B_1A_K06 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-SD-6, T-SD-5, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4 | M-1, M-2 | S-1 |
B_1A_S1/A/10-5_K02 Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko. | B_1A_K02, B_1A_K03, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K06 | — | — | C-2, C-3, C-4 | T-SD-7, T-SD-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_1A_S1/A/10-5_K03 Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski. | B_1A_K04, B_1A_K07 | — | — | C-3 | T-SD-8, T-SD-9, T-SD-10 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-5_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu | 2,0 | |
3,0 | Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami wybranej specjalności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/A/10-5_W02 Posiada wiedzę z zakresu zestawiania żródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada minimalną wiedzę związaną z zestawianiem źródeł informacji i opisywaniem materiałów źródłowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/A/10-5_W03 Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu wybranej specjalności | 2,0 | |
3,0 | Potrafi przygotować i zaprezentować prostą prezentację na wybrany temat z zakresu swojej specjalności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-5_U01 Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej wykorzystując techniki informacyjne. | 2,0 | |
3,0 | Student korzysta z technik informacyjnych, jednak popełnia w ich zastosowaniu widoczne błędy, które po wykazaniu potrafi skorygować. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/A/10-5_U02 Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada minimalną wiedzę z zakresu swojej specjalności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/A/10-5_U03 Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawił rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania od strony merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami, kóre po wykazaniu przez prowadzącego jest w stanie bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/10-5_K01 Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założeń pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Przedstawia minimalistyczną prezentację, ma jednak poczucie odpowiedzialności za prezentowane wyniki, postepuje zgodnie z zasadami etyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/A/10-5_K02 Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia minimalistyczne rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_S1/A/10-5_K03 Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne rozwiązania i wnioski, postepuje zgodnie z zasadami etyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 2011, Literatura zgodna ze specjalnością i tematyką pracy dyplomowej