Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Podstawy inżynierii ruchu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy inżynierii ruchu
Specjalność Drogi, Ulice i Lotniska
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Jurczak <Robert.Jurczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartosz Budziński <Bartosz.Budzinski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 18 2,00,50zaliczenie
wykładyW7 18 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotu "Budownictwo komunikacyjne"

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość metodyki pomiarów i badań ruchu stosowanej w analizach ruchu drogowego
C-2Znajomość metodyki obliczania przepustowości i oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej
C-3Umiejętność obliczania przepustowości dróg i skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Pomiar natężenia ruchu na skrzyżowaniu bez sygnalizacji świetlnej3
T-P-2Przepustowość i ocena warunków ruchu na skrzyżowaniu bez sygnalizacji10
T-P-3Przepustowość i ocena warunków ruchu na drodze zamiejskiej4
T-P-4Udział w zaliczeniu projektu1
18
wykłady
T-W-1Charakterystyka użytkowników dróg. Zjawiska na styku opony z jezdnią - aquaplaning, współczynnik przyczepności. Pojazd jako źródło hałasu1
T-W-2Metody badań, pomiarów i analiz ruchu drogowego2
T-W-3Prognoza ruchu1
T-W-4Przepustowość i warunki ruchu na dwupasowych drogach dwukierunkowych1
T-W-5Przepustowość i warunki ruchu na drogach wielopasowych1
T-W-6Przepustowość i warunki ruchu na skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej6
T-W-7Oznakowanie dróg i ulic - funkcje, wymagania i zasady projektowania. Komunikacja zbiorowa i indywidualna2
T-W-8Organizacja ruchu pieszego i rowerowego1
T-W-9Bezpieczeństwo ruchu drogowego i sposoby jego poprawy. Wypadki i ich analiza1
T-W-10Udział w egzaminie2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych16
A-P-2Pomiar natężenia ruchu na skrzyżowaniu2
A-P-3Samodzielna realizacja zadań projektowych20
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu22
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Bieżące utrwalanie poznanego materiału24
A-W-3Przygotowanie do egzaminu18
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/DUL/D04_W01
Zna i rozumie podstawowe zagadnienia w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej
B_1A_W07, B_1A_W13C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-2, T-W-8, T-W-10M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/DUL/D04_U01
Oblicza przepustowość i ocenia warunki ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej oraz przygotowuje sprawozdania, raporty z wykonanych obliczeń i pomiarów
B_1A_U05, B_1A_U10, B_1A_U19, B_1A_U08C-3, C-1, C-2T-P-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/DUL/D04_K01
Jest świadomy znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń oraz zorganizowany i odpowiedzialny za bezpieczeństwo w czasie wykonywania pomiarów, a także potrafi pracować w zespole
B_1A_K03, B_1A_K04C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/DUL/D04_W01
Zna i rozumie podstawowe zagadnienia w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych zagadnień w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej
3,0Student pobieżnie zna podstawowe zagadnienia w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej, ale już tylko niektóre z nich rozumie
3,5Student zna podstawowe zagadnienia w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej, ale dalej wszystkich nie rozumie
4,0Student dobrze zna i rozumie podstawowe zagadnienia w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej
4,5Student więcej niż dobrze zna i rozumie podstawowe zagadnienia w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej
5,0Student bardzo dobrze zna i rozumie podstawowe zagadnienia w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/DUL/D04_U01
Oblicza przepustowość i ocenia warunki ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej oraz przygotowuje sprawozdania, raporty z wykonanych obliczeń i pomiarów
2,0Student nie umie obliczać przepustowości i nie potrafi ocenić warunków ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji oraz nie potrafi przygotować sprawozdań, raportów z wykonanych obliczeń i pomiarów
3,0Student umie obliczać przepustowość, ale wymaga nadzoru. Nie potrafi uzasadnić wyboru zastosowanej metody. Potrafi ocenić warunki ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji, ale nie umie ich zinterpretować. Potrafi przygotować w miarę poprawne sprawozdania, raporty z wykonanych obliczeń i pomiarów
3,5Student umie obliczać przepustowość, ale wymaga nadzoru. Umie czasami uzasadnić wybór zastosowanej metody. Potrafi ocenić warunki ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji oraz czasami je zinterpretować. Potrafi przygotować w miarę poprawne sprawozdania, raporty z wykonanych obliczeń i pomiarów, ale wymaga podpowiedzi
4,0Student umie obliczać przepustowość i potrafi oceniać warunki ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej oraz je zinterpretować. Umie uzasadnić wybór zastosowanej metody. Potrafi również przygotować poprawne sprawozdania, raporty z wykonanych obliczeń i pomiarów
4,5Student umie obliczać przepustowość i potrafi dobrze ocenić warunki ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej oraz je zinterpretować. Umie uzasadnić wybór zastosowanej metody. Potrafi dobrze przygotować sprawozdania, raporty z wykonanych obliczeń i pomiarów
5,0Student umie obliczać przepustowość i potrafi bardzo dobrze ocenić warunki ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej oraz je zinterpretować. Umie zawsze uzasadnić wybór zastosowanej metody. Potrafi bardzo dobrze przygotować sprawozdania, raporty z wykonanych obliczeń i pomiarów

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/DUL/D04_K01
Jest świadomy znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń oraz zorganizowany i odpowiedzialny za bezpieczeństwo w czasie wykonywania pomiarów, a także potrafi pracować w zespole
2,0Student nie ma świadomości znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń, a także nie potrafi ich zorganizować. Nie potrafi pracować w zespole
3,0Student ma minimalną świadomość znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń, a także nie potrafi ich przeprowadzić. Ma minimalną świadomość bezpieczeństwa własnego i całego zespołu w trakcie pomiarów i badań ruchu oraz rozumie potrzebę pracy w zespole
3,5Student ma poczucie świadomości znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń, a także nie potrafi ich przeprowadzić. Ma podstawową świadomość bezpieczeństwa własnego i całego zespołu w trakcie pomiarów i badań ruchu oraz potrafi dobrze pracować w zespole
4,0Student ma dobrą świadomość znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń, a także potrafi je przeprowadzić, jednak wymaga nadzoru. Ma dobrą świadomość bezpieczeństwa własnego i całego zespołu w trakcie pomiarów i badań ruchu oraz potrafi dobrze pracować w zespole
4,5Student ma więcej niż dobrą świadomość znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń, a także potrafi je przeprowadzić. Ma więcej niż dobrą świadomość bezpieczeństwa własnego i całego zespołu w trakcie pomiarów i badań ruchu oraz potrafi dobrze pracować w zespole
5,0Student ma bardzo dobrą świadomość znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń, a także potrafi je przeprowadzić. Ma bardzo dobrą świadomość bezpieczeństwa własnego i całego zespołu w trakcie pomiarów i badań ruchu oraz potrafi bardzo dobrze pracować w zespole

Literatura podstawowa

  1. Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, WKŁ, Warszawa, 2011, Wydanie I (dodruk)
  2. Tracz M. i inni, Pomiary i badania ruchu drogowego, WKŁ, Warszawa, 1984
  3. Praca zbiorowa. Chodur J., Gaca S., Gondek S., Metoda obliczania przepustowości skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej. Instrukcja obliczania, Warszawa, 2004, Opracowano na zlecenie GDDKiA

Literatura dodatkowa

  1. Datka S., Tracz M., Przewodnik do ćwiczeń z inżynierii ruchu, Kraków, 1974, Skrypt dla studentów wyższych szkół technicznych do przedmiotu "Inżynieria ruchu"
  2. Komar Z., Wolek Cz., Inżynieria ruchu drogowego. Wybrane zagadnienia, Politechnika Wrocławska, Wrocław, 1994
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, 2003, Dz. U. nr 220 poz. 2181 (z późn. zm)

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Pomiar natężenia ruchu na skrzyżowaniu bez sygnalizacji świetlnej3
T-P-2Przepustowość i ocena warunków ruchu na skrzyżowaniu bez sygnalizacji10
T-P-3Przepustowość i ocena warunków ruchu na drodze zamiejskiej4
T-P-4Udział w zaliczeniu projektu1
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka użytkowników dróg. Zjawiska na styku opony z jezdnią - aquaplaning, współczynnik przyczepności. Pojazd jako źródło hałasu1
T-W-2Metody badań, pomiarów i analiz ruchu drogowego2
T-W-3Prognoza ruchu1
T-W-4Przepustowość i warunki ruchu na dwupasowych drogach dwukierunkowych1
T-W-5Przepustowość i warunki ruchu na drogach wielopasowych1
T-W-6Przepustowość i warunki ruchu na skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej6
T-W-7Oznakowanie dróg i ulic - funkcje, wymagania i zasady projektowania. Komunikacja zbiorowa i indywidualna2
T-W-8Organizacja ruchu pieszego i rowerowego1
T-W-9Bezpieczeństwo ruchu drogowego i sposoby jego poprawy. Wypadki i ich analiza1
T-W-10Udział w egzaminie2
18

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych16
A-P-2Pomiar natężenia ruchu na skrzyżowaniu2
A-P-3Samodzielna realizacja zadań projektowych20
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia projektu22
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Bieżące utrwalanie poznanego materiału24
A-W-3Przygotowanie do egzaminu18
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/DUL/D04_W01Zna i rozumie podstawowe zagadnienia w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Znajomość metodyki pomiarów i badań ruchu stosowanej w analizach ruchu drogowego
C-2Znajomość metodyki obliczania przepustowości i oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej
Treści programoweT-W-1Charakterystyka użytkowników dróg. Zjawiska na styku opony z jezdnią - aquaplaning, współczynnik przyczepności. Pojazd jako źródło hałasu
T-W-3Prognoza ruchu
T-W-4Przepustowość i warunki ruchu na dwupasowych drogach dwukierunkowych
T-W-5Przepustowość i warunki ruchu na drogach wielopasowych
T-W-6Przepustowość i warunki ruchu na skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej
T-W-7Oznakowanie dróg i ulic - funkcje, wymagania i zasady projektowania. Komunikacja zbiorowa i indywidualna
T-W-9Bezpieczeństwo ruchu drogowego i sposoby jego poprawy. Wypadki i ich analiza
T-W-2Metody badań, pomiarów i analiz ruchu drogowego
T-W-8Organizacja ruchu pieszego i rowerowego
T-W-10Udział w egzaminie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych zagadnień w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej
3,0Student pobieżnie zna podstawowe zagadnienia w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej, ale już tylko niektóre z nich rozumie
3,5Student zna podstawowe zagadnienia w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej, ale dalej wszystkich nie rozumie
4,0Student dobrze zna i rozumie podstawowe zagadnienia w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej
4,5Student więcej niż dobrze zna i rozumie podstawowe zagadnienia w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej
5,0Student bardzo dobrze zna i rozumie podstawowe zagadnienia w zakresie wykonywania pomiarów i badań ruchu oraz funkcjonowania skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/DUL/D04_U01Oblicza przepustowość i ocenia warunki ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej oraz przygotowuje sprawozdania, raporty z wykonanych obliczeń i pomiarów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_1A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-3Umiejętność obliczania przepustowości dróg i skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej
C-1Znajomość metodyki pomiarów i badań ruchu stosowanej w analizach ruchu drogowego
C-2Znajomość metodyki obliczania przepustowości i oceny warunków ruchu na skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej
Treści programoweT-P-2Przepustowość i ocena warunków ruchu na skrzyżowaniu bez sygnalizacji
T-W-3Prognoza ruchu
T-W-4Przepustowość i warunki ruchu na dwupasowych drogach dwukierunkowych
T-W-5Przepustowość i warunki ruchu na drogach wielopasowych
T-W-6Przepustowość i warunki ruchu na skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie obliczać przepustowości i nie potrafi ocenić warunków ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji oraz nie potrafi przygotować sprawozdań, raportów z wykonanych obliczeń i pomiarów
3,0Student umie obliczać przepustowość, ale wymaga nadzoru. Nie potrafi uzasadnić wyboru zastosowanej metody. Potrafi ocenić warunki ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji, ale nie umie ich zinterpretować. Potrafi przygotować w miarę poprawne sprawozdania, raporty z wykonanych obliczeń i pomiarów
3,5Student umie obliczać przepustowość, ale wymaga nadzoru. Umie czasami uzasadnić wybór zastosowanej metody. Potrafi ocenić warunki ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji oraz czasami je zinterpretować. Potrafi przygotować w miarę poprawne sprawozdania, raporty z wykonanych obliczeń i pomiarów, ale wymaga podpowiedzi
4,0Student umie obliczać przepustowość i potrafi oceniać warunki ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej oraz je zinterpretować. Umie uzasadnić wybór zastosowanej metody. Potrafi również przygotować poprawne sprawozdania, raporty z wykonanych obliczeń i pomiarów
4,5Student umie obliczać przepustowość i potrafi dobrze ocenić warunki ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej oraz je zinterpretować. Umie uzasadnić wybór zastosowanej metody. Potrafi dobrze przygotować sprawozdania, raporty z wykonanych obliczeń i pomiarów
5,0Student umie obliczać przepustowość i potrafi bardzo dobrze ocenić warunki ruchu na drogach i skrzyżowaniach bez sygnalizacji świetlnej oraz je zinterpretować. Umie zawsze uzasadnić wybór zastosowanej metody. Potrafi bardzo dobrze przygotować sprawozdania, raporty z wykonanych obliczeń i pomiarów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/DUL/D04_K01Jest świadomy znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń oraz zorganizowany i odpowiedzialny za bezpieczeństwo w czasie wykonywania pomiarów, a także potrafi pracować w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-3Umiejętność obliczania przepustowości dróg i skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej
Treści programoweT-P-1Pomiar natężenia ruchu na skrzyżowaniu bez sygnalizacji świetlnej
T-P-2Przepustowość i ocena warunków ruchu na skrzyżowaniu bez sygnalizacji
T-P-3Przepustowość i ocena warunków ruchu na drodze zamiejskiej
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń, a także nie potrafi ich zorganizować. Nie potrafi pracować w zespole
3,0Student ma minimalną świadomość znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń, a także nie potrafi ich przeprowadzić. Ma minimalną świadomość bezpieczeństwa własnego i całego zespołu w trakcie pomiarów i badań ruchu oraz rozumie potrzebę pracy w zespole
3,5Student ma poczucie świadomości znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń, a także nie potrafi ich przeprowadzić. Ma podstawową świadomość bezpieczeństwa własnego i całego zespołu w trakcie pomiarów i badań ruchu oraz potrafi dobrze pracować w zespole
4,0Student ma dobrą świadomość znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń, a także potrafi je przeprowadzić, jednak wymaga nadzoru. Ma dobrą świadomość bezpieczeństwa własnego i całego zespołu w trakcie pomiarów i badań ruchu oraz potrafi dobrze pracować w zespole
4,5Student ma więcej niż dobrą świadomość znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń, a także potrafi je przeprowadzić. Ma więcej niż dobrą świadomość bezpieczeństwa własnego i całego zespołu w trakcie pomiarów i badań ruchu oraz potrafi dobrze pracować w zespole
5,0Student ma bardzo dobrą świadomość znaczenia pomiarów i badań ruchu, obliczeń, a także potrafi je przeprowadzić. Ma bardzo dobrą świadomość bezpieczeństwa własnego i całego zespołu w trakcie pomiarów i badań ruchu oraz potrafi bardzo dobrze pracować w zespole