Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe4:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe4 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu specjalnści do semestru 8 włącznie. |
W-2 | Zaliczone szkolenie biblioteczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zasad pisania prac badawczych i projektowych z zakresu technologii betonu i konstrukcji żelbetowych. |
C-2 | Nabycie umiejętności korzystania z technologii informacyjnych przy opracowywaniu części teoretycznej pracy dyplomowej. |
C-3 | Zapoznanie studentów z zasadami ochrony praw autorskich oraz podstawowymi zasadami estyki zawodowej w zakresie pisania prac dyplomowych. |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności wykorzystania metod analizy statystycznej przy opraowywaniu i prezentacji wyników badań. Ukształtowanie umiejętności podsumowania pracy i formułowania wniosków. |
C-5 | Ukształtowanie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz założeń projektowych w postaci referatów i prezentacji multimedialnej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i zasadach egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. | 2 |
T-SD-2 | Podział pracy dyplomowej na poszczególne części. Podstawowe treści, które powinny sie znaleść w poszczególnych cześciach pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych i planowania eksperymentu. Określenie wstępne planowanych koncepcji w przypadku prac projektowych. | 2 |
T-SD-3 | Podstawowe zasady pisania prac dyplomowych. Sposoby podstawowego porzadkowania zebranych materiałów. Dobó źródeł i baz danych, tworzenie spisu literatury. | 3 |
T-SD-4 | Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych. | 2 |
T-SD-5 | Tworzenie spisu treści, załączników i rysunków. Zasady opracowania wzorów, spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych. | 2 |
T-SD-6 | Zagadnienia techniczne związane z przygotowaną pracą dyplomową: projektową i badawczą. Wygłoszenie referatu związanego z tematyką pracy dyplomowej przygotowywanej przez studenta. | 8 |
T-SD-7 | Przedstawienie przez studentów prezentacji prac dyplomowych. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych. | 8 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w seminarium | 27 |
A-SD-2 | Przygotowanie planu pracy dyplomowej | 5 |
A-SD-3 | Opracowanie spisu literatury i opanowanie archiwizacji i katalogowania danych. | 12 |
A-SD-4 | Przygotowanie referatu problemowego z tematu pracy dyplomowej | 30 |
A-SD-5 | Opracowanie wyników badań laboratoryjnych lub obliczeń dla prac projektowych. | 30 |
A-SD-6 | Wykonanie rysunków, tabel i wykresów zgodnie z wymogami i charakterem prowadzonych prac. | 30 |
A-SD-7 | Przygotowanie końcowej prezentacji pracy dyplomowej. | 16 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Metody praktyczne - pokaz. |
M-3 | Metody praktyczne - seminarium |
M-4 | Metody praktyczne - prezentacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prezentacja referatu |
S-2 | Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy dyplomowej |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji multimedialnej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-4_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu, z zakresu zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych. Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentacje na określony temat z zakresu wybranej specjalności. | B_1A_W17, B_1A_W23 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-SD-1, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-2, T-SD-6, T-SD-7 | M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-4_U01 Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania zagadnienia i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej, wykorzystując techniki informacyjne. Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej. | B_1A_U14, B_1A_U21, B_1A_U22, B_1A_U08, B_1A_U27 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-SD-1, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-2, T-SD-6, T-SD-7 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/A/07-4_K01 Potrafi opracować plany pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założenia pracy dyplomowej. Potrafi realizować załozone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko. Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski. | B_1A_K01, B_1A_K02, B_1A_K04, B_1A_K05, B_1A_K07 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-SD-1, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-2, T-SD-6, T-SD-7 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-4_W01 Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu, z zakresu zestawiania źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych. Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentacje na określony temat z zakresu wybranej specjalności. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przygotować i zaprezentować prostą prezentacje na wybrany temat z zakresu swojej pracy dyplomowej. Posiada minimalną wiedzę z zakresu źródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-4_U01 Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania zagadnienia i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej, wykorzystując techniki informacyjne. Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych. Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania od strony merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami, które po wykazaniu przez prowadzącego potrafi poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/A/07-4_K01 Potrafi opracować plany pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założenia pracy dyplomowej. Potrafi realizować załozone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko. Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski. | 2,0 | |
3,0 | Przedstawia minimalistyczną prezentację, ma jednak poczucie odpowiedzialności za prezentowane wyniki, postępuje zgodnie z zasadami etyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 2012, Literatura z zakresu tematyki pracy dyplomowej