Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)
specjalność: Hodowla koni i jeździectwo
Sylabus przedmiotu Gerontologia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Gerontologia | ||
Specjalność | Pielęgniarstwo zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Gabinet Weterynaryjny Artemida | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Radosław Sieciński <alamarofci@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Radosław Sieciński <alamarofci@gmail.com>, Małgorzata Szewczuk <Malgorzata.Szewczuk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu anatomii i fizjologii zwierząt |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie sposobów opieki nad zwierzętami starszymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Opracowanie programów profilaktycznych dla poszczególnych gatunków zwierząt | 5 |
5 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Przygotowanie zwierząt do USG | 2 |
T-L-2 | Przygotowanie zwierząt do EKG i RTG | 3 |
T-L-3 | Program opieki zdrowotnej nad starszymi psami i kotami | 4 |
T-L-4 | Zasady stosowania leków u pacjentów geriatrycznych i ich znieczulania | 2 |
T-L-5 | Aktualne możliwości terapii farmakologicznej zaburzeń behawioralnych | 2 |
T-L-6 | Choroby występujące u starszych psów i kotów-sposoby rozpoznawania, opieka | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Okresowe badania zwierząt (badania biochemiczne krwi, morfologia, USG, RTG, EKG) | 3 |
T-W-2 | Żywienie poszczególnych gatunków zwierząt | 4 |
T-W-3 | Profilaktyka poszczególnych gatunków zwierzat | 2 |
T-W-4 | Starzenie się i jego wpływ na zachowanie | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć | 5 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 4 |
A-A-4 | Pisemne zaliczenie | 1 |
15 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Samodzielne studiowanie literatury | 6 |
A-L-3 | przygotowanie do zaliczenia | 6 |
A-L-4 | Konsultacje | 2 |
A-L-5 | Praktyczne zaliczenie ćwiczeń | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykladów | 4 |
A-W-3 | Pisemne zaliczenie | 1 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny prezentujacy zagadnienia |
M-2 | Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna |
S-2 | Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-D7_W01 Student posiada wiedzę z zakresu opieki nad zwierzętami w zaawansowanym wieku | ZO_1A_W15 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-D7_U01 Student umie opiekować się zwierzętami w zaawansowanym wieku | ZO_1A_U07, ZO_1A_U10 | — | — | C-1 | T-A-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S1-D7_K01 Student posiada zdolność do opieki nad starszymi starszymi. | ZO_1A_K02, ZO_1A_K07 | — | — | C-1 | T-A-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-D7_W01 Student posiada wiedzę z zakresu opieki nad zwierzętami w zaawansowanym wieku | 2,0 | |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-D7_U01 Student umie opiekować się zwierzętami w zaawansowanym wieku | 2,0 | |
3,0 | Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S1-D7_K01 Student posiada zdolność do opieki nad starszymi starszymi. | 2,0 | |
3,0 | Student orientuje się w poruszanej tematyce, ale wykazuje niewielką aktywność samodzielną; przy ukierunkowaniu prowadzącego podejmuje dyskusję. Potrafi współpracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- red. J.D. Hoskins, tłum. K. Anusz, I. Bissenin, M. Garncarz, M. Jank, T. Mastalerz, R. Niziołek, R. Sapierzyński, A. Pomianowski, Geriatria i gerontologia psów i kotów, Galaktyka, Łódź, 2006