Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
Sylabus przedmiotu Język francuski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język francuski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Teresa Bernat-Chmielarska <Teresa.Bernat-Chmielarska@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: ------------------------------- Zootechnika,chów i hodowla zwierząt.genetyka,rozród,mechanizacja produkcji zwierzęcej,ekonomika prod. | 4 |
T-L-2 | Choroby zwierzęce odzwierzęce.Nazewnictwo. Maladies animales,Maladie zoonotiques.Bakteryjne ,wirusowe. Grypa ptasia: etiopatogeneza, epidemiologia, klinika, zapobieganie i leczenie. La grippe aviaire | 2 |
T-L-3 | Higiena zwierząt i profilaktyka zootechniczna | 2 |
T-L-4 | Chów i hodowla drobiu Chów i hodowla owiec i kóz | 2 |
T-L-5 | Turystyka alternatywna i aktywna na obszarach wiejskich | 2 |
T-L-6 | Futrzarstwo Pelleterie | 2 |
T-L-7 | Biostymulatory w żywieniu zwierząt | 2 |
T-L-8 | Gospodarka surowcami pochodzenia owczego w Polsce i na świecie. Prezentacja plus ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadnienia swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionych rozwiązań. | 2 |
T-L-9 | Nomenklatura klasyfikacji zwierząt. | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne | 20 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć | 65 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_ZO-A1.2_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | ZOinz_2A_W02 | — | — | C-1 | T-L-6, T-L-3, T-L-7, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-9, T-L-8 | M-3, M-1, M-2, M-5 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_ZO-A1.2_U01 Posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny, potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością. | ZOinz_2A_U05 | — | — | C-1 | T-L-6, T-L-3, T-L-7, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-9, T-L-8 | M-3, M-1, M-2, M-4, M-6 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_ZO-A1.2_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | ZOinz_2A_K02 | — | — | C-2 | T-L-6, T-L-3, T-L-7, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-2, T-L-9, T-L-8 | M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_ZO-A1.2_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_ZO-A1.2_U01 Posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny, potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_ZO-A1.2_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- XYZ, Materiały uczelniane z informatora dla studentów np.: Specjalność : Hodowla zwierząt gospodarskich. Specjalizacja : Agroturystyka. Specjalność : Hodowla zwierząt amatorskich i laboratoryjnych. Specjalność : Ekologia i profilaktyka zwierząt.zwierzęcej, 2011
- XYZ, http://fr.wikipedia.org/wiki/Liste_des_maladies_animales_%C3%A0_d%C3%A9claration_obligatoire_en_France http://ethique.ipbs.fr/zoonosesom.html http://fr.wikipedia.org/wiki/Grippe_aviaire, 2011
- XYZ, http://www.h3d-insecticides.com/1182-protection-et-hygiene-des-animaux, 2011
- XYZ, http://volaillepoultry.pagesperso-orange.fr/conseils.html, 2011
- XYZ, http://www.route124.fr/Eleveurs-bio-de-chevres-et-brebis, 2011
- XYZ, http://fr.wikipedia.org/wiki/Tourisme_alternatif http://fr.wikipedia.org/wiki/Tourisme_rural, 2011
- XYZ, http://www.larousse.fr/dictionnaires/francais/pelleterie/59095 http://www.association-tours-de-crocq.fr/la-pelleterie, 2011
- XYZ, http://www.biostymulatory.pl/, 2011
- XYZ, http://perspective.usherbrooke.ca/bilan/stats/0/2000/fr/5/carte/RS.WOO.PROD.PP.MT/x.html, 2011
- XYZ, http://copainsdavant.linternaute.com/groupe, 2011
- XYZ, http://www.protection-des-animaux.org/ http://refuges.animaux.ws/tag-refuge-animaux, 2011
- XYZ, http://philo-lettres.pagesperso-orange.fr/la_fontaine1.htm, 2011