Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)

Sylabus przedmiotu Analiza sensoryczna w towaroznawczej ocenie żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Analiza sensoryczna w towaroznawczej ocenie żywności
Specjalność Ekologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt
Jednostka prowadząca Katedra Mikrobiologii i Biotechnologii
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Jakubowska <Malgorzata-Jakubowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Jakubowska <Malgorzata-Jakubowska@zut.edu.pl>, Tadeusz Karamucki <Tadeusz.Karamucki@zut.edu.pl>, Artur Rybarczyk <Artur.Rybarczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 8 1,00,59zaliczenie
laboratoriaL3 7 1,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość fizjologii, biologii, towaroznawstwa surowców i produktów zwierzęcych,statystyka

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1W ramach programu zajęć studenci uzyskają podstawowe wiadomości z analizy sensorycznej żywności. Zapoznają się z rolą poszczególnych zmysłów w ocenie żywności oraz z wybranymi metodami analizy sensorycznej wykorzystywanymi w ocenie jakościowej produktów żywnościowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przepisy BHP w laboratorium. Zasady przeprowadzania ocen sensorycznych.1
T-L-2Metoda parzysta: określanie progów różnicy. Metoda trójkątowa: określanie progów różnicy. Badanie sprawności sensorycznej metodą przyporządkowania.2
T-L-3Badanie sprawności sensorycznej w rozróżnianiu intensywności bodźca.1
T-L-4Ocena konsumencka produktów żywnościowych. Skale hedoniczne.3
7
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe: analiza, ocena, sensoryczna, organoleptyczna, precyzja, dokładność, powtarzalność, odtwarzalność. Próg wyczuwalności, próg rozpoznania, próg różnicy. Metody sprawdzania wrażliwości sensorycznej.1
T-W-2Rola i znaczenie analizy sensorycznej w ocenie jakości produktów przemysłowych i spożywczych.1
T-W-3Typy zadań w ocenach sensorycznych, metody ocen sensorycznych: metody oznaczania wartości progowych, metody różnicowe, metody oceny jakości cząstkowej i całkowitej, metody punktowe.2
T-W-4Fizjologiczne i psychologiczne podstawy analizy sensorycznej. Bodziec i wrażenie. Funkcja układu nerwowego: odbiór, przekazywanie i przetwarzanie informacji1
T-W-5Zmysł smaku, węchu, wzroku, czucia, słuchu.3
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury związanej z tematyką ćwiczeń10
A-L-3Przygotowanie do pisemnego zaliczenia ćwiczeń5
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia wykładów6
A-W-3Studiowanie literatury8
A-W-4Konsultacje1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z omówieniem zagadnień teoretycznych.
M-2Prezentacja multimedialna z wykorzystaniem komputera i projektora.Praca w grupach przy przygotowaniu, prezentacji i omówieniu przygotowanej prezentacji.
M-3Konsultacje z prowadzacymi wykłady i ćwiczenia.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przez prowadzącego wykonania poprawnie ćwiczeń laboratoryjnych, ocena prezentacji multimedialnej wykonanej przez zespół, dyskusja.
S-2Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena studenta na którą składają się oceny z prezentacji, aktywności na ćwiczeniach i kolokwium z całości materiału objętego programem ćwiczeń laboratoryjnych i wykładów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_EAUZ-O8.1_W01
Na podstawie nabytej wiedzy student potrafi wytłumaczyć rolę zmysłów w analizie sensorycznej.Ma wiedzę z zakresu jakości sensorycznej oraz włąściwości odżywczej żywności i jej wpływie na zdrowie człowieka. Umie zdefiniować oraz wybrać odpowiednie metody do oceny sensorycznej żywności.
ZOinz_2A_W06, ZOinz_2A_W05C-1T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-4M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_EAUZ-O8.1_U01
Potrafi rozwiązywać problemy w trakcie oceny jakościowej żywności poprzez odpowiedni dobór metod stosowanych w analizie sensorycznej mających wpływ na ocenę jakościową żywności.
ZOinz_2A_U08C-1T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-4M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_EAUZ-O8.1_K01
Potrafi właściwie analizować i oceniać cechy jakosciowe żywności i potrafi przewidzieć ryzyko zawodowe związane z nieprawidłowo wykonaną analizą sensoryczną żywności. Rozumie i potrafi rozpoznać czynniki środowiska mające negatywny wpływ na zwierzęta a pośrednio wpływające na obniżenie jakości surowców pozyskiwanych od zwierząt.
ZOinz_2A_K08C-1T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-4M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_EAUZ-O8.1_W01
Na podstawie nabytej wiedzy student potrafi wytłumaczyć rolę zmysłów w analizie sensorycznej.Ma wiedzę z zakresu jakości sensorycznej oraz włąściwości odżywczej żywności i jej wpływie na zdrowie człowieka. Umie zdefiniować oraz wybrać odpowiednie metody do oceny sensorycznej żywności.
2,0Niedostateczna wiedza z zakresu realizowanego materiału. Nie zna podstawowych pojęć. Popełnia liczne błędy.
3,0Dostateczna wiedza z zakresu realizowanego materiału, ale z niewielkimi niedociągnięciami. Popełnia błędy. Słabe zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy.
3,5Dostateczna wiedza z zakresu realizowanego materiału, ale z niewielkimi niedociągnięciami. Popełnia nieliczne błędy. Słabe zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy.
4,0Dobre opanowanie wiedzy z zakresu realizowanego materiału.Popełnia nieliczne błędy. Wykazuje zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy z zakresu realizowanego materiału.
4,5Bardzo dobre opanowanie wiedzy z zakresu realizowanego materiału, ale zniewielkimi niedociągnięciami.Duże zainteresowanie tematyką prowadzonego przedmiotu i samodzielne zdobywanie wiedzy z jej zakresu.
5,0Bardzo dobre opanowanie wiedzy z zakresu realizowanego materiału.Duże zainteresowanie tematyką prowadzonego przedmiotu i samodzielne zdobywanie wiedzy z jej zakresu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_EAUZ-O8.1_U01
Potrafi rozwiązywać problemy w trakcie oceny jakościowej żywności poprzez odpowiedni dobór metod stosowanych w analizie sensorycznej mających wpływ na ocenę jakościową żywności.
2,0Student nie posiada umiejętności wybrania odpowiedniej metody w ocenie sensorycznej żywności i przeprowadzenia tej oceny w określonej grupie osób.
3,0Student posiada dostateczne umiejętności wybrania odpowiedniej metody w ocenie sensorycznej żywności i przeprowadzenia tej oceny w określonej grupie osób.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_EAUZ-O8.1_K01
Potrafi właściwie analizować i oceniać cechy jakosciowe żywności i potrafi przewidzieć ryzyko zawodowe związane z nieprawidłowo wykonaną analizą sensoryczną żywności. Rozumie i potrafi rozpoznać czynniki środowiska mające negatywny wpływ na zwierzęta a pośrednio wpływające na obniżenie jakości surowców pozyskiwanych od zwierząt.
2,0Student nie potrafi właściwie analizować i oceniać cechy jakosciowe żywności i potrafi przewidziećryzyko zawodowe związane z nieprawidłowo wykonaną analizą sensoryczną żywności.
3,0Student nie potrafi dostatecznie analizować i oceniać cechy jakosciowe żywności i potrafi przewidziećryzyko zawodowe związane z nieprawidłowo wykonaną analizą sensoryczną żywności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Baryłko-Pikielna Nina, Zarys analizy sensorycznej źywności, WNT, Warszawa, 1975
  2. Gawędka J., Jędrka T., Analiza sensoryczna. Wybrane metody i przykłady zastosowań., Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań, 2001

Literatura dodatkowa

  1. CZ.Sikorski, Chemia żywności, składniki żywność t.1 2007, t. 2 2009., WNT, Warszawa, 2009
  2. Norma, PN-ISO 5492: 1997; Analiza sensoryczna. Terminologia, 1997
  3. Norma, PN-ISO 6658: 1998; Analiza sensoryczna. Metodologia. Wytyczne ogólne, 1998

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przepisy BHP w laboratorium. Zasady przeprowadzania ocen sensorycznych.1
T-L-2Metoda parzysta: określanie progów różnicy. Metoda trójkątowa: określanie progów różnicy. Badanie sprawności sensorycznej metodą przyporządkowania.2
T-L-3Badanie sprawności sensorycznej w rozróżnianiu intensywności bodźca.1
T-L-4Ocena konsumencka produktów żywnościowych. Skale hedoniczne.3
7

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe: analiza, ocena, sensoryczna, organoleptyczna, precyzja, dokładność, powtarzalność, odtwarzalność. Próg wyczuwalności, próg rozpoznania, próg różnicy. Metody sprawdzania wrażliwości sensorycznej.1
T-W-2Rola i znaczenie analizy sensorycznej w ocenie jakości produktów przemysłowych i spożywczych.1
T-W-3Typy zadań w ocenach sensorycznych, metody ocen sensorycznych: metody oznaczania wartości progowych, metody różnicowe, metody oceny jakości cząstkowej i całkowitej, metody punktowe.2
T-W-4Fizjologiczne i psychologiczne podstawy analizy sensorycznej. Bodziec i wrażenie. Funkcja układu nerwowego: odbiór, przekazywanie i przetwarzanie informacji1
T-W-5Zmysł smaku, węchu, wzroku, czucia, słuchu.3
8

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Studiowanie literatury związanej z tematyką ćwiczeń10
A-L-3Przygotowanie do pisemnego zaliczenia ćwiczeń5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia wykładów6
A-W-3Studiowanie literatury8
A-W-4Konsultacje1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_EAUZ-O8.1_W01Na podstawie nabytej wiedzy student potrafi wytłumaczyć rolę zmysłów w analizie sensorycznej.Ma wiedzę z zakresu jakości sensorycznej oraz włąściwości odżywczej żywności i jej wpływie na zdrowie człowieka. Umie zdefiniować oraz wybrać odpowiednie metody do oceny sensorycznej żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_W06ma zaawansowaną wiedzę z zakresu organizacji i planowania pracy hodowlanej, w tym również z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, a także z zakresu oceny jakości produktów żywnościowych oraz zarządzania obrotem produktami pochodzenia zwierzęcego
ZOinz_2A_W05ma pogłębioną wiedzę o metodach oceny pasz i żywności oraz ich wartości prozdrowotnej i leczniczej
Cel przedmiotuC-1W ramach programu zajęć studenci uzyskają podstawowe wiadomości z analizy sensorycznej żywności. Zapoznają się z rolą poszczególnych zmysłów w ocenie żywności oraz z wybranymi metodami analizy sensorycznej wykorzystywanymi w ocenie jakościowej produktów żywnościowych.
Treści programoweT-W-4Fizjologiczne i psychologiczne podstawy analizy sensorycznej. Bodziec i wrażenie. Funkcja układu nerwowego: odbiór, przekazywanie i przetwarzanie informacji
T-W-2Rola i znaczenie analizy sensorycznej w ocenie jakości produktów przemysłowych i spożywczych.
T-W-1Pojęcia podstawowe: analiza, ocena, sensoryczna, organoleptyczna, precyzja, dokładność, powtarzalność, odtwarzalność. Próg wyczuwalności, próg rozpoznania, próg różnicy. Metody sprawdzania wrażliwości sensorycznej.
T-W-5Zmysł smaku, węchu, wzroku, czucia, słuchu.
T-W-3Typy zadań w ocenach sensorycznych, metody ocen sensorycznych: metody oznaczania wartości progowych, metody różnicowe, metody oceny jakości cząstkowej i całkowitej, metody punktowe.
T-L-3Badanie sprawności sensorycznej w rozróżnianiu intensywności bodźca.
T-L-1Przepisy BHP w laboratorium. Zasady przeprowadzania ocen sensorycznych.
T-L-2Metoda parzysta: określanie progów różnicy. Metoda trójkątowa: określanie progów różnicy. Badanie sprawności sensorycznej metodą przyporządkowania.
T-L-4Ocena konsumencka produktów żywnościowych. Skale hedoniczne.
Metody nauczaniaM-2Prezentacja multimedialna z wykorzystaniem komputera i projektora.Praca w grupach przy przygotowaniu, prezentacji i omówieniu przygotowanej prezentacji.
M-3Konsultacje z prowadzacymi wykłady i ćwiczenia.
M-1Wykład informacyjny z omówieniem zagadnień teoretycznych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena studenta na którą składają się oceny z prezentacji, aktywności na ćwiczeniach i kolokwium z całości materiału objętego programem ćwiczeń laboratoryjnych i wykładów.
S-1Ocena formująca: Ocena przez prowadzącego wykonania poprawnie ćwiczeń laboratoryjnych, ocena prezentacji multimedialnej wykonanej przez zespół, dyskusja.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Niedostateczna wiedza z zakresu realizowanego materiału. Nie zna podstawowych pojęć. Popełnia liczne błędy.
3,0Dostateczna wiedza z zakresu realizowanego materiału, ale z niewielkimi niedociągnięciami. Popełnia błędy. Słabe zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy.
3,5Dostateczna wiedza z zakresu realizowanego materiału, ale z niewielkimi niedociągnięciami. Popełnia nieliczne błędy. Słabe zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy.
4,0Dobre opanowanie wiedzy z zakresu realizowanego materiału.Popełnia nieliczne błędy. Wykazuje zainteresowanie samodzielnym zdobywaniem wiedzy z zakresu realizowanego materiału.
4,5Bardzo dobre opanowanie wiedzy z zakresu realizowanego materiału, ale zniewielkimi niedociągnięciami.Duże zainteresowanie tematyką prowadzonego przedmiotu i samodzielne zdobywanie wiedzy z jej zakresu.
5,0Bardzo dobre opanowanie wiedzy z zakresu realizowanego materiału.Duże zainteresowanie tematyką prowadzonego przedmiotu i samodzielne zdobywanie wiedzy z jej zakresu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_EAUZ-O8.1_U01Potrafi rozwiązywać problemy w trakcie oceny jakościowej żywności poprzez odpowiedni dobór metod stosowanych w analizie sensorycznej mających wpływ na ocenę jakościową żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_U08Dokonuje samodzielnej wielostronnej analizy problemów w celu optymalizacji zjawisk wpływających na produkcję roślinną i zwierzęcą, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi
Cel przedmiotuC-1W ramach programu zajęć studenci uzyskają podstawowe wiadomości z analizy sensorycznej żywności. Zapoznają się z rolą poszczególnych zmysłów w ocenie żywności oraz z wybranymi metodami analizy sensorycznej wykorzystywanymi w ocenie jakościowej produktów żywnościowych.
Treści programoweT-W-4Fizjologiczne i psychologiczne podstawy analizy sensorycznej. Bodziec i wrażenie. Funkcja układu nerwowego: odbiór, przekazywanie i przetwarzanie informacji
T-W-2Rola i znaczenie analizy sensorycznej w ocenie jakości produktów przemysłowych i spożywczych.
T-W-1Pojęcia podstawowe: analiza, ocena, sensoryczna, organoleptyczna, precyzja, dokładność, powtarzalność, odtwarzalność. Próg wyczuwalności, próg rozpoznania, próg różnicy. Metody sprawdzania wrażliwości sensorycznej.
T-W-5Zmysł smaku, węchu, wzroku, czucia, słuchu.
T-W-3Typy zadań w ocenach sensorycznych, metody ocen sensorycznych: metody oznaczania wartości progowych, metody różnicowe, metody oceny jakości cząstkowej i całkowitej, metody punktowe.
T-L-3Badanie sprawności sensorycznej w rozróżnianiu intensywności bodźca.
T-L-1Przepisy BHP w laboratorium. Zasady przeprowadzania ocen sensorycznych.
T-L-2Metoda parzysta: określanie progów różnicy. Metoda trójkątowa: określanie progów różnicy. Badanie sprawności sensorycznej metodą przyporządkowania.
T-L-4Ocena konsumencka produktów żywnościowych. Skale hedoniczne.
Metody nauczaniaM-2Prezentacja multimedialna z wykorzystaniem komputera i projektora.Praca w grupach przy przygotowaniu, prezentacji i omówieniu przygotowanej prezentacji.
M-3Konsultacje z prowadzacymi wykłady i ćwiczenia.
M-1Wykład informacyjny z omówieniem zagadnień teoretycznych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena studenta na którą składają się oceny z prezentacji, aktywności na ćwiczeniach i kolokwium z całości materiału objętego programem ćwiczeń laboratoryjnych i wykładów.
S-1Ocena formująca: Ocena przez prowadzącego wykonania poprawnie ćwiczeń laboratoryjnych, ocena prezentacji multimedialnej wykonanej przez zespół, dyskusja.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności wybrania odpowiedniej metody w ocenie sensorycznej żywności i przeprowadzenia tej oceny w określonej grupie osób.
3,0Student posiada dostateczne umiejętności wybrania odpowiedniej metody w ocenie sensorycznej żywności i przeprowadzenia tej oceny w określonej grupie osób.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_EAUZ-O8.1_K01Potrafi właściwie analizować i oceniać cechy jakosciowe żywności i potrafi przewidzieć ryzyko zawodowe związane z nieprawidłowo wykonaną analizą sensoryczną żywności. Rozumie i potrafi rozpoznać czynniki środowiska mające negatywny wpływ na zwierzęta a pośrednio wpływające na obniżenie jakości surowców pozyskiwanych od zwierząt.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_K08Świadomie ocenia czynniki środowiska stanowiące zagrożenia zdrowia ludzi i zwierząt
Cel przedmiotuC-1W ramach programu zajęć studenci uzyskają podstawowe wiadomości z analizy sensorycznej żywności. Zapoznają się z rolą poszczególnych zmysłów w ocenie żywności oraz z wybranymi metodami analizy sensorycznej wykorzystywanymi w ocenie jakościowej produktów żywnościowych.
Treści programoweT-W-4Fizjologiczne i psychologiczne podstawy analizy sensorycznej. Bodziec i wrażenie. Funkcja układu nerwowego: odbiór, przekazywanie i przetwarzanie informacji
T-W-2Rola i znaczenie analizy sensorycznej w ocenie jakości produktów przemysłowych i spożywczych.
T-W-1Pojęcia podstawowe: analiza, ocena, sensoryczna, organoleptyczna, precyzja, dokładność, powtarzalność, odtwarzalność. Próg wyczuwalności, próg rozpoznania, próg różnicy. Metody sprawdzania wrażliwości sensorycznej.
T-W-5Zmysł smaku, węchu, wzroku, czucia, słuchu.
T-W-3Typy zadań w ocenach sensorycznych, metody ocen sensorycznych: metody oznaczania wartości progowych, metody różnicowe, metody oceny jakości cząstkowej i całkowitej, metody punktowe.
T-L-3Badanie sprawności sensorycznej w rozróżnianiu intensywności bodźca.
T-L-1Przepisy BHP w laboratorium. Zasady przeprowadzania ocen sensorycznych.
T-L-2Metoda parzysta: określanie progów różnicy. Metoda trójkątowa: określanie progów różnicy. Badanie sprawności sensorycznej metodą przyporządkowania.
T-L-4Ocena konsumencka produktów żywnościowych. Skale hedoniczne.
Metody nauczaniaM-2Prezentacja multimedialna z wykorzystaniem komputera i projektora.Praca w grupach przy przygotowaniu, prezentacji i omówieniu przygotowanej prezentacji.
M-3Konsultacje z prowadzacymi wykłady i ćwiczenia.
M-1Wykład informacyjny z omówieniem zagadnień teoretycznych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sumaryczna ocena studenta na którą składają się oceny z prezentacji, aktywności na ćwiczeniach i kolokwium z całości materiału objętego programem ćwiczeń laboratoryjnych i wykładów.
S-1Ocena formująca: Ocena przez prowadzącego wykonania poprawnie ćwiczeń laboratoryjnych, ocena prezentacji multimedialnej wykonanej przez zespół, dyskusja.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi właściwie analizować i oceniać cechy jakosciowe żywności i potrafi przewidziećryzyko zawodowe związane z nieprawidłowo wykonaną analizą sensoryczną żywności.
3,0Student nie potrafi dostatecznie analizować i oceniać cechy jakosciowe żywności i potrafi przewidziećryzyko zawodowe związane z nieprawidłowo wykonaną analizą sensoryczną żywności.
3,5
4,0
4,5
5,0