Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt

Sylabus przedmiotu Diagnostyka obrazowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rehabilitacja zwierząt
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Diagnostyka obrazowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Przychodnia Rehabilitacji Weterynaryjnej VETICO
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Pępiak <jan.udala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 8 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania układu ruchu zwierząt.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z technikami diagnostyki obrazowej w najważniejszych schorzeniach.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Metody obrazowania: RTG, USG, KT, MRI, angiograficzne i in.4
T-A-2Obrazowanie układów: kostnego, pokamowego, mięsniowego, oddechowego, naczyniowego, nerwowego i in.4
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach4
A-A-2przygotowanie do zajęć20
A-A-3studiowanie piśmiennictwa6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Pogadanka
M-3Metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Obecność podczas zajęć
S-2Ocena formująca: Aktywność

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C03_W01
Zna i rozumie zasady diagnozowania obrazowego.
RZ_10-_W03, RZ_10-_W20C-1T-A-1, T-A-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C03_U01
Potrafi ocenic wynik badania obrazowego.
RZ_10-_U17C-1T-A-1, T-A-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RZ_10-_PD-RZ-C03_K01
Potrafi nawiązać i utrzymać pełen szacunku kontakt z pacjentem.
RZ_10-_K10C-1T-A-1, T-A-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C03_W01
Zna i rozumie zasady diagnozowania obrazowego.
2,0
3,0Zna i rozumie zasady diagnozowania obrazowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C03_U01
Potrafi ocenic wynik badania obrazowego.
2,0
3,0Potrafi ocenić wynik badania obrazowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
RZ_10-_PD-RZ-C03_K01
Potrafi nawiązać i utrzymać pełen szacunku kontakt z pacjentem.
2,0
3,0Potrafi nawiązać i utrzymać pełen szacunku kontakt z pacjentem.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Pruszyński B., Radiologia, PZWL, Warszawa, 2014
  2. J.K. Kealy, H. McAllister, Diagnostyka radiologiczna i ultrasonograficzna psów i kotów, Edra Urban & Partner, 2013
  3. Thrall Donald E., Diagnostyka radiologiczna w weterynarii, Edra Urban & Partner, Wrocław, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Batler J. i wsp., Radiologia kliniczna koni, Galaktyka, Łódź, 2019

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Metody obrazowania: RTG, USG, KT, MRI, angiograficzne i in.4
T-A-2Obrazowanie układów: kostnego, pokamowego, mięsniowego, oddechowego, naczyniowego, nerwowego i in.4
8

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach4
A-A-2przygotowanie do zajęć20
A-A-3studiowanie piśmiennictwa6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C03_W01Zna i rozumie zasady diagnozowania obrazowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_W03Posiada wiedzę o budowie anatomicznej i topografii poszczególnych narządów i układów, a także ich strukturze i podstawowych funkcjach.
RZ_10-_W20Posiada wiedzę o podstawowych metodach diagnostyki obrazowej oraz zna zasady techniczne ich wykonywania.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z technikami diagnostyki obrazowej w najważniejszych schorzeniach.
Treści programoweT-A-1Metody obrazowania: RTG, USG, KT, MRI, angiograficzne i in.
T-A-2Obrazowanie układów: kostnego, pokamowego, mięsniowego, oddechowego, naczyniowego, nerwowego i in.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pogadanka
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obecność podczas zajęć
S-2Ocena formująca: Aktywność
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna i rozumie zasady diagnozowania obrazowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C03_U01Potrafi ocenic wynik badania obrazowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_U17Potrafi poprawnie analizować badania diagnostyczne na potrzeby zoofizjoterapii.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z technikami diagnostyki obrazowej w najważniejszych schorzeniach.
Treści programoweT-A-1Metody obrazowania: RTG, USG, KT, MRI, angiograficzne i in.
T-A-2Obrazowanie układów: kostnego, pokamowego, mięsniowego, oddechowego, naczyniowego, nerwowego i in.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pogadanka
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obecność podczas zajęć
S-2Ocena formująca: Aktywność
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi ocenić wynik badania obrazowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięRZ_10-_PD-RZ-C03_K01Potrafi nawiązać i utrzymać pełen szacunku kontakt z pacjentem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRZ_10-_K10Potrafi współpracować w lecznicach i klinikach weterynaryjnych w zakresie badań diagnostycznych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z technikami diagnostyki obrazowej w najważniejszych schorzeniach.
Treści programoweT-A-1Metody obrazowania: RTG, USG, KT, MRI, angiograficzne i in.
T-A-2Obrazowanie układów: kostnego, pokamowego, mięsniowego, oddechowego, naczyniowego, nerwowego i in.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Pogadanka
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obecność podczas zajęć
S-2Ocena formująca: Aktywność
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi nawiązać i utrzymać pełen szacunku kontakt z pacjentem.
3,5
4,0
4,5
5,0