Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (N2)

Sylabus przedmiotu Metody genetyki molekularnej w diagnostyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody genetyki molekularnej w diagnostyce
Specjalność Biotechnologia w produkcji zwierzęcej i ochronie środowiska
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Inga Kowalewska <inga.kowalewska-luczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Inga Kowalewska <inga.kowalewska-luczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 7 1,50,41zaliczenie
wykładyW3 8 1,50,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw z zakresu genetyki molekularnej, biochemii, biologii komórki, mikrobiologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedstawienie podstawowych pojęć oraz nowoczesnych technik i metod genetyki molekularnej w diagnostyce.
C-2Zaprezentowanie sposobów i efektów diagnostyki molekularnej oraz możliwości ich wykorzystania różnych dziedzinach nauki.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Metody pozyskiwania materiału genetycznego do badań.1
T-A-2Metody detekcji i ilościowego oznaczania kwasów nukleinowych.1
T-A-3Wykorzystanie i rodzaje techniki PCR w diagnostyce molekularnej.1
T-A-4Zastosowanie techniki RT-PCR i real-time PCR w diagnostyce.1
T-A-5Typy elektroforezy oraz jej wykorzystanie w diagnostyce.1
T-A-6Techniki hybrydyzacyjne (hybrydyzacja punktowa, hybrydyzacja typu Southern, hybrydyzacja Northern) wykorzystywane w diagnostyce.1
T-A-7Zastosowanie metod genetyki molekularnej w diagnostyce medycznej, kryminalistyce oraz hodowli i ochronie środowiska. Wykorzystanie diagnostyki molekularnej w wybranych chorobach genetycznych.1
7
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia z zakresu genetyki molekularnej. Rodzaje diagnostyki molekularnej: diagnostyka bezpośrednia i pośrednia.1
T-W-2Metody badania polimorfizmu DNA.2
T-W-3Mikromacierze w diagnostyce molekularnej – projektowanie sond, zastosowanie w diagnostyce.1
T-W-4Strategie diagnostyki molekularnej – duże zmiany genowe (delecja, duplikacje, insercje), znane mutacje w miejscu restrykcyjnym, znane mutacje punktowe poza miejscem restrykcyjnym, nieznane mutacje, sekwencjonowanie, analiza sprzężeń, analiza asocjacji.2
T-W-5Perspektywy wykorzystania genetyki molekularnej w diagnostyce.2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w ćwiczeniach7
A-A-2Konsultacje6
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia treści ćwiczeniowych10
A-A-4Zaliczenie treści ćwiczeniowych5
A-A-5Omówienie zaliczenia ćwiczeń2
A-A-6Samodzielne studiowanie zadanej literatury15
45
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykładach8
A-W-2Samodzielene studiowanie treści wykładów5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4Studiowanie zadanej literatury10
A-W-5Konsultacje8
A-W-6Omówienie prezentacji2
A-W-7Zaliczenie zajęć2
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny wspomagany prezentacją multimedialną.
M-2Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena przedstawionej prezentacji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-S-O2.2_W01
zna podstawowe techniki i metody genetyki molekularnej stosowane w diagnostyce oraz ma wiedzę na temat możliwości wykorzystania tych metod i technik w różnych dziedzinach nauki i życia
BTinz_2A_W07C-1T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-S-O2.2_U01
Student objaśnia metody i techniki genetyki molekularnej stosowane w diagnostyce i charakteryzuje możliwości ich zastosowania w różnych dziedzinach życia i nauki
BTinz_2A_U06C-2T-A-5, T-A-7, T-A-6, T-W-4, T-W-5M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTZ-S-O2.2_K01
Jest zdolny do dzielenia się wiedzą dotyczącą możliwości wykorzystania metod i technik genetyki molekularnej stosowanych w diagnostyce w różnych dziedzinach życia i nauki.
BTinz_2A_K01, BTinz_2A_K02C-2T-A-7, T-W-4, T-W-5M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-S-O2.2_W01
zna podstawowe techniki i metody genetyki molekularnej stosowane w diagnostyce oraz ma wiedzę na temat możliwości wykorzystania tych metod i technik w różnych dziedzinach nauki i życia
2,0Student nie zna technik i metod genetyki molekularnej oraz nie ma wiedzy na temat możliwości wykorzystania tych technik i metod w różnych dziedzinach nauki i życia.
3,0Student ma wiedzę na temat technik i metod genetyki molekularnej oraz na temat możliwości wykorzystania tych technik i metod w różnych dziedzinach nauki i życia.
3,5Student dobrze zna podstawowe techniki i metody genetyki molekularnej oraz ma podstawową wiedzy na temat możliwości wykorzystania tych technik i metod w różnych dziedzinach nauki i życia.
4,0Student dobrze zna podstawowe i słabo zna najnowsze techniki i metody genetyki molekularnej oraz ma podstawową wiedzy na temat możliwości wykorzystania tych technik i metod w różnych dziedzinach nauki i życia.
4,5Student dobrze zna podstawowe i najnowsze techniki i metody genetyki molekularnej oraz ma ugruntowaną wiedzę na temat standardowych możliwościach wykorzystania tych technik i metod w różnych dziedzinach nauki i życia.
5,0Student doskonale zna podstawowe i najnowsze techniki i metody genetyki molekularnej oraz orientuje się w najnowszych i standardowych możliwościach wykorzystania tych technik i metod w różnych dziedzinach nauki i życia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-S-O2.2_U01
Student objaśnia metody i techniki genetyki molekularnej stosowane w diagnostyce i charakteryzuje możliwości ich zastosowania w różnych dziedzinach życia i nauki
2,0Student nie umie przedstawić założeń podstawowych metod i technik genetyki molekularnej oraz nie umie scharakteryzować warunków przebiegu różnych metod jak również nie umie przyporządkować aspektów aocjacyjnych dla podstawowowych technik i metod w różnych dziedzinach życia i wiedzy.
3,0Student umie przedstawić założenia podstawowych metod i technik genetyki molekularnej oraz charakteryzuje warunki przebiegu różnych metod jak również umie słabo przyporządkować aspekty asocjacyjne dla podstawowowych technik i metod w różnych dziedzinach życia i wiedzy.
3,5Student umie przedstawić ogólnie założenia podstawowych metod i technik genetyki molekularnej oraz charakteryzuje warunki przebiegu różnych metod jak również umie ogólnie przyporządkować aspekty asocjacyjne dla podstawowowych technik i metod w różnych dziedzinach życia i wiedzy.
4,0Student umie przedstawić założenia podstawowych (ogólnie) i najnowszych (słabo) metod i technik genetyki molekularnej oraz charakteryzuje warunki przebiegu różnych metod jak również umie przyporządkować aspekty asocjacyjne dla podstawowowych (ogólnie) i najnowszych (słabo) technik i metod w różnych dziedzinach życia i wiedzy.
4,5Student umie przedstawić założenia podstawowych (biegle) i najnowszych (ogólnie) metod i technik genetyki molekularnej oraz charakteryzuje warunki przebiegu różnych metod jak również umie przyporządkować aspekty asocjacyjne dla podstawowowych (biegle) i najnowszych (ogólnie) technik i metod w różnych dziedzinach życia i wiedzy.
5,0Student umie biegle przedstawić założenia podstawowych i najnowszych metod i technik genetyki molekularnej oraz biegle charakteryzuje warunki przebiegu różnych metod jak równieżumie przyporządkować aspekty asocjacyjne dla podstawowowych i najnowszych technik i metod w różnych dziedzinach życia i wiedzy.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTZ-S-O2.2_K01
Jest zdolny do dzielenia się wiedzą dotyczącą możliwości wykorzystania metod i technik genetyki molekularnej stosowanych w diagnostyce w różnych dziedzinach życia i nauki.
2,0Student nie jest zdolny do zaprezentowania wiedzy na temat możliwości wykorzystania metod i technik genetyki molekularnej stosowanej w diagnostycew różnych dziedzinach życia i nauki.
3,0Student w sposób słabo komunikatywny i słabo zrozumiały dzieli się wiedzą na temat możliwości wykorzystania standardowych metod i technik genetyki molekularnej stosowanej w diagnostycew różnych dziedzinach życia i nauki.
3,5Student w sposób dość komunikatywny i dość zrozumiały dzieli się wiedzą na temat możliwości wykorzystania standardowych metod i technik genetyki molekularnej stosowanej w dignostycew różnych dziedzinach życia i nauki.
4,0Student w sposób komunikatywny i zrozumiały dzieli się wiedzą na temat możliwości wykorzystania standardowych metod i technik genetyki molekularnej stosowanej w diagnostycew różnych dziedzinach życia i nauki.
4,5Student w sposób komunikatywny i dość zrozumiały dzieli się wiedzą na temat możliwości wykorzystania standardowych i najnowszych metod i technik genetyki molekularnej stosowanej w diagnostyce w różnych dziedzinach życia i nauki.
5,0Student w sposób bardzo komunikatywny i zrozumiały dzieli się wiedzą na temat możliwości wykorzystania standardowych i najnowszych metod i technik genetyki molekularnej stosowanej w diagnostyce w różnych dziedzinach życia i nauki.

Literatura podstawowa

  1. Bal J., Biologia molekularna w medycynie. Elementy genetyki klinicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011
  2. Węgleński P., Genetyka molekularna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2007
  3. Nowak Z., Gruszczyńska J., Wybrane techniki i metody analizy DNA, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 2007
  4. Słomski R., Przykłady analiz DNA, Wydawnictwo AR, Poznań, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Metody pozyskiwania materiału genetycznego do badań.1
T-A-2Metody detekcji i ilościowego oznaczania kwasów nukleinowych.1
T-A-3Wykorzystanie i rodzaje techniki PCR w diagnostyce molekularnej.1
T-A-4Zastosowanie techniki RT-PCR i real-time PCR w diagnostyce.1
T-A-5Typy elektroforezy oraz jej wykorzystanie w diagnostyce.1
T-A-6Techniki hybrydyzacyjne (hybrydyzacja punktowa, hybrydyzacja typu Southern, hybrydyzacja Northern) wykorzystywane w diagnostyce.1
T-A-7Zastosowanie metod genetyki molekularnej w diagnostyce medycznej, kryminalistyce oraz hodowli i ochronie środowiska. Wykorzystanie diagnostyki molekularnej w wybranych chorobach genetycznych.1
7

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia z zakresu genetyki molekularnej. Rodzaje diagnostyki molekularnej: diagnostyka bezpośrednia i pośrednia.1
T-W-2Metody badania polimorfizmu DNA.2
T-W-3Mikromacierze w diagnostyce molekularnej – projektowanie sond, zastosowanie w diagnostyce.1
T-W-4Strategie diagnostyki molekularnej – duże zmiany genowe (delecja, duplikacje, insercje), znane mutacje w miejscu restrykcyjnym, znane mutacje punktowe poza miejscem restrykcyjnym, nieznane mutacje, sekwencjonowanie, analiza sprzężeń, analiza asocjacji.2
T-W-5Perspektywy wykorzystania genetyki molekularnej w diagnostyce.2
8

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w ćwiczeniach7
A-A-2Konsultacje6
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia treści ćwiczeniowych10
A-A-4Zaliczenie treści ćwiczeniowych5
A-A-5Omówienie zaliczenia ćwiczeń2
A-A-6Samodzielne studiowanie zadanej literatury15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykładach8
A-W-2Samodzielene studiowanie treści wykładów5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-4Studiowanie zadanej literatury10
A-W-5Konsultacje8
A-W-6Omówienie prezentacji2
A-W-7Zaliczenie zajęć2
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BTZ-S-O2.2_W01zna podstawowe techniki i metody genetyki molekularnej stosowane w diagnostyce oraz ma wiedzę na temat możliwości wykorzystania tych metod i technik w różnych dziedzinach nauki i życia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTinz_2A_W07wykazuje pogłębioną wiedzę na temat budowy, funkcji oraz analizy komputerowej genów i genomów, metod dziedziczenia, jak również wpływu czynników genetycznych na kształtowanie środowiska
Cel przedmiotuC-1Przedstawienie podstawowych pojęć oraz nowoczesnych technik i metod genetyki molekularnej w diagnostyce.
Treści programoweT-A-4Zastosowanie techniki RT-PCR i real-time PCR w diagnostyce.
T-A-2Metody detekcji i ilościowego oznaczania kwasów nukleinowych.
T-A-1Metody pozyskiwania materiału genetycznego do badań.
T-A-3Wykorzystanie i rodzaje techniki PCR w diagnostyce molekularnej.
T-W-1Podstawowe pojęcia z zakresu genetyki molekularnej. Rodzaje diagnostyki molekularnej: diagnostyka bezpośrednia i pośrednia.
T-W-2Metody badania polimorfizmu DNA.
T-W-3Mikromacierze w diagnostyce molekularnej – projektowanie sond, zastosowanie w diagnostyce.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny wspomagany prezentacją multimedialną.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna technik i metod genetyki molekularnej oraz nie ma wiedzy na temat możliwości wykorzystania tych technik i metod w różnych dziedzinach nauki i życia.
3,0Student ma wiedzę na temat technik i metod genetyki molekularnej oraz na temat możliwości wykorzystania tych technik i metod w różnych dziedzinach nauki i życia.
3,5Student dobrze zna podstawowe techniki i metody genetyki molekularnej oraz ma podstawową wiedzy na temat możliwości wykorzystania tych technik i metod w różnych dziedzinach nauki i życia.
4,0Student dobrze zna podstawowe i słabo zna najnowsze techniki i metody genetyki molekularnej oraz ma podstawową wiedzy na temat możliwości wykorzystania tych technik i metod w różnych dziedzinach nauki i życia.
4,5Student dobrze zna podstawowe i najnowsze techniki i metody genetyki molekularnej oraz ma ugruntowaną wiedzę na temat standardowych możliwościach wykorzystania tych technik i metod w różnych dziedzinach nauki i życia.
5,0Student doskonale zna podstawowe i najnowsze techniki i metody genetyki molekularnej oraz orientuje się w najnowszych i standardowych możliwościach wykorzystania tych technik i metod w różnych dziedzinach nauki i życia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BTZ-S-O2.2_U01Student objaśnia metody i techniki genetyki molekularnej stosowane w diagnostyce i charakteryzuje możliwości ich zastosowania w różnych dziedzinach życia i nauki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTinz_2A_U06dokonuje wszechstronnej analizy molekularnych podstaw ewolucji, a także czynników oddziałujących na funkcjonowanie genomu oraz transkryptomu; analizuje czynniki wpływające na zmienność organizmu
Cel przedmiotuC-2Zaprezentowanie sposobów i efektów diagnostyki molekularnej oraz możliwości ich wykorzystania różnych dziedzinach nauki.
Treści programoweT-A-5Typy elektroforezy oraz jej wykorzystanie w diagnostyce.
T-A-7Zastosowanie metod genetyki molekularnej w diagnostyce medycznej, kryminalistyce oraz hodowli i ochronie środowiska. Wykorzystanie diagnostyki molekularnej w wybranych chorobach genetycznych.
T-A-6Techniki hybrydyzacyjne (hybrydyzacja punktowa, hybrydyzacja typu Southern, hybrydyzacja Northern) wykorzystywane w diagnostyce.
T-W-4Strategie diagnostyki molekularnej – duże zmiany genowe (delecja, duplikacje, insercje), znane mutacje w miejscu restrykcyjnym, znane mutacje punktowe poza miejscem restrykcyjnym, nieznane mutacje, sekwencjonowanie, analiza sprzężeń, analiza asocjacji.
T-W-5Perspektywy wykorzystania genetyki molekularnej w diagnostyce.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie przedstawić założeń podstawowych metod i technik genetyki molekularnej oraz nie umie scharakteryzować warunków przebiegu różnych metod jak również nie umie przyporządkować aspektów aocjacyjnych dla podstawowowych technik i metod w różnych dziedzinach życia i wiedzy.
3,0Student umie przedstawić założenia podstawowych metod i technik genetyki molekularnej oraz charakteryzuje warunki przebiegu różnych metod jak również umie słabo przyporządkować aspekty asocjacyjne dla podstawowowych technik i metod w różnych dziedzinach życia i wiedzy.
3,5Student umie przedstawić ogólnie założenia podstawowych metod i technik genetyki molekularnej oraz charakteryzuje warunki przebiegu różnych metod jak również umie ogólnie przyporządkować aspekty asocjacyjne dla podstawowowych technik i metod w różnych dziedzinach życia i wiedzy.
4,0Student umie przedstawić założenia podstawowych (ogólnie) i najnowszych (słabo) metod i technik genetyki molekularnej oraz charakteryzuje warunki przebiegu różnych metod jak również umie przyporządkować aspekty asocjacyjne dla podstawowowych (ogólnie) i najnowszych (słabo) technik i metod w różnych dziedzinach życia i wiedzy.
4,5Student umie przedstawić założenia podstawowych (biegle) i najnowszych (ogólnie) metod i technik genetyki molekularnej oraz charakteryzuje warunki przebiegu różnych metod jak również umie przyporządkować aspekty asocjacyjne dla podstawowowych (biegle) i najnowszych (ogólnie) technik i metod w różnych dziedzinach życia i wiedzy.
5,0Student umie biegle przedstawić założenia podstawowych i najnowszych metod i technik genetyki molekularnej oraz biegle charakteryzuje warunki przebiegu różnych metod jak równieżumie przyporządkować aspekty asocjacyjne dla podstawowowych i najnowszych technik i metod w różnych dziedzinach życia i wiedzy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BTZ-S-O2.2_K01Jest zdolny do dzielenia się wiedzą dotyczącą możliwości wykorzystania metod i technik genetyki molekularnej stosowanych w diagnostyce w różnych dziedzinach życia i nauki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTinz_2A_K01wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy ogólnej i kierunkowej; ma świadomość celowości podnoszenia zdobytej wiedzy zarówno w działaniach zawodowych, jak i rozwoju osobistym
BTinz_2A_K02wykazuje zrozumienie procesów biotechnologicznych wykorzystywanych w różnych obszarach działalności człowieka; interpretuje i opisuje te procesy wykorzystując podejście naukowe
Cel przedmiotuC-2Zaprezentowanie sposobów i efektów diagnostyki molekularnej oraz możliwości ich wykorzystania różnych dziedzinach nauki.
Treści programoweT-A-7Zastosowanie metod genetyki molekularnej w diagnostyce medycznej, kryminalistyce oraz hodowli i ochronie środowiska. Wykorzystanie diagnostyki molekularnej w wybranych chorobach genetycznych.
T-W-4Strategie diagnostyki molekularnej – duże zmiany genowe (delecja, duplikacje, insercje), znane mutacje w miejscu restrykcyjnym, znane mutacje punktowe poza miejscem restrykcyjnym, nieznane mutacje, sekwencjonowanie, analiza sprzężeń, analiza asocjacji.
T-W-5Perspektywy wykorzystania genetyki molekularnej w diagnostyce.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do zaprezentowania wiedzy na temat możliwości wykorzystania metod i technik genetyki molekularnej stosowanej w diagnostycew różnych dziedzinach życia i nauki.
3,0Student w sposób słabo komunikatywny i słabo zrozumiały dzieli się wiedzą na temat możliwości wykorzystania standardowych metod i technik genetyki molekularnej stosowanej w diagnostycew różnych dziedzinach życia i nauki.
3,5Student w sposób dość komunikatywny i dość zrozumiały dzieli się wiedzą na temat możliwości wykorzystania standardowych metod i technik genetyki molekularnej stosowanej w dignostycew różnych dziedzinach życia i nauki.
4,0Student w sposób komunikatywny i zrozumiały dzieli się wiedzą na temat możliwości wykorzystania standardowych metod i technik genetyki molekularnej stosowanej w diagnostycew różnych dziedzinach życia i nauki.
4,5Student w sposób komunikatywny i dość zrozumiały dzieli się wiedzą na temat możliwości wykorzystania standardowych i najnowszych metod i technik genetyki molekularnej stosowanej w diagnostyce w różnych dziedzinach życia i nauki.
5,0Student w sposób bardzo komunikatywny i zrozumiały dzieli się wiedzą na temat możliwości wykorzystania standardowych i najnowszych metod i technik genetyki molekularnej stosowanej w diagnostyce w różnych dziedzinach życia i nauki.