Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Preliminary diploma project DHTA:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Preliminary diploma project DHTA | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Arlet <Piotr.Arlet@zut.edu.pl>, Piotr Fiuk <pfiuk@zut.edu.pl>, Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl>, Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl>, Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl>, Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Presentation of the workshop skills and methodical principles of architectural design acquired in the course of studies, including cultural, technical, social and environmental aspects. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Improving the skills of formulation of scientific theses and research methods in the field of architectural design. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Identification of potential topics for diploma theses, their scope and forms of presentation | 3 |
T-P-2 | Description of the methodology of scientific work and defining the initial schedule of diploma project. | 3 |
T-P-3 | Performing a series of analyzes and inventory works leading to definition of design problems | 3 |
T-P-4 | Spatial, material and technological simulations in the form of modeling, visualization, virtual mockups with emphasis of design conclusions. | 3 |
T-P-5 | Elaboration of variant conceptual designs including the descriptive part (bibliography, reference projects) | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | participation in classes | 15 |
A-P-2 | own design work | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | project method, exercises and seminars |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: evaluation of the completeness and quality of the semester project |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB5-I_W01 He knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, he can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly discussed theory of architecture. | AUP_2A_W01, AUP_2A_W02, AUP_2A_W03, AUP_2A_W04 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB5-I_U01 The student is able to work out his own design method and to implement it creatively on the example of a semester work done. The student conducts a discourse on the adequacy of the applied methodology of work and accepted design solutions. | AUP_2A_U02, AUP_2A_U03, AUP_2A_U05, AUP_2A_U06 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB5-I_K01 It demonstrates initiative and creativity in undertaking project tasks, aspires to take responsibility for shaping space as a common good. | AUP_2A_K01, AUP_2A_K02, AUP_2A_K03 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB5-I_W01 He knows the catalog of applicable legal acts, norms and general rules of the art of construction, he can reach source materials in the context of changing laws and regulations regarding the investment process as well as methods of design and available technologies, material solutions and publicly discussed theory of architecture. | 2,0 | |
3,0 | The complete scope of the project elaborated by the teacher will be presented. The graphics and text sections will be clear and complete. The work will correspond to the principles of architectural composition and will refer to the architecture theory defined by the author and defined design principles. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB5-I_U01 The student is able to work out his own design method and to implement it creatively on the example of a semester work done. The student conducts a discourse on the adequacy of the applied methodology of work and accepted design solutions. | 2,0 | |
3,0 | Making a legible project study bearing the hallmark of the creation of the work in the required scope and minimum standards defined by the teacher | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB5-I_K01 It demonstrates initiative and creativity in undertaking project tasks, aspires to take responsibility for shaping space as a common good. | 2,0 | |
3,0 | Consistency of the presentation of project assumptions, selection of sources and starting materials for design, indication of reference objects in relation to the implemented project. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ferré A., Sakamoto T. i inni:, Verb Matters, ACTAR
- Ferre A., Sakamoto T., others, Verb Matters, Actar
Literatura dodatkowa
- Rogers R., Cities for a Small Planet, Faber&Faber