Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu Diploma Seminar DUSP:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diploma Seminar DUSP | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | completed post-graduate design |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | competences indispensable as a responsible designer: for exchanging experiences and views obtained during the development of architectural and urban projects (including a diploma project) with a significant degree of complexity, for improving the presentation and defense of presented views and solutions, for expanding, deepening, ordering, limiting and simplifying the subject of complex project work (including diploma) thanks to the discussion and the conclusions flowing from it |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | The seminar consists of the following phases: presentation of a paper (with the help of PowerPoint or OpenOffice programs) shorter for diplomas, one-person and longer for two-person diplomas, questions of participants and answers of a clerk to recorded questions, views and opinions of participants, exchange of arguments and counterarguments, summary of discussions in including broadening and deepening knowledge in the field of urban planning and architecture. The presentation should include: discussion of the method of selection and analysis of source materials, literature and examples of domestic and foreign solutions, determination of the diagnosis of the area covered by the study, presentation of applications from the abovementioned analysis and inspiration (domestic and foreign) to formulate the design concept, discussion of the design concept and detailed solutions, presentation of a typical A1 grid (horizontal or vertical layout, main inscription, sub-titles, numbering of boards, legend) and a list of contents of the project description with a bibliography. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | participation in classes | 30 |
A-P-2 | after classes | 90 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | seminar method, presentation method, comparative method, didactic discussion, method of the diploma thesis schedule, program (computer) method. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: the student has to demonstrate at the seminar a) the ability to independently solve design tasks in the field of architecture, urban planning and spatial planning with a significant degree of complexity; and b) the ability to justify the solution adopted in the discussion (thanks to the exchange of arguments and counterarguments). The following are assessed: a) preparation, in consultation with the supervisor, of the schedule for the performance of individual elements of the diploma thesis, b) presentation and defense of the already completed elements of the diploma thesis, c) active participation of the graduate in all phases of the didactic discussion, and d) presence at seminars. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB9-K_W01 knows the theory, elements and principles of urban composition | AUP_2A_W05 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
AUP_2A_EB9-K_W02 w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka) | AUP_2A_W02 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB9-K_U02 through work, he implements an individual creative attitude, which manifests his attitude to reality and contemporary art | AUP_2A_U01 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_EB9-K_K02 he is open and communicative, expresses his views, presents solutions and discusses in the industry, on the public forum and in contacts with the media | — | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB9-K_W01 knows the theory, elements and principles of urban composition | 2,0 | |
3,0 | The elements of the composition, spatial relations corresponding to the appropriate proportions were correctly applied in the project | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AUP_2A_EB9-K_W02 w kompozycji rozumie powiązania przestrzenne i zagadnienia proporcji oraz skali (także: skali człowieka) | 2,0 | |
3,0 | The elements of the composition, spatial relations corresponding to the appropriate proportions were correctly applied in the project | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB9-K_U02 through work, he implements an individual creative attitude, which manifests his attitude to reality and contemporary art | 2,0 | |
3,0 | An attractive graphic presentation of the diploma thesis | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_EB9-K_K02 he is open and communicative, expresses his views, presents solutions and discusses in the industry, on the public forum and in contacts with the media | 2,0 | |
3,0 | The elements of the composition, spatial relations corresponding to the appropriate proportions were correctly applied in the project | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Brand S., How Buildings Learn: What happens After They`re Built, Viking Press
- Falkenberg H., Ecoarchitecture. Urban style, Evergreen GmbH
Literatura dodatkowa
- Fuller R.B., Operating Manual for Spaceship Earth, Lars Müller Publishers