Wydział Architektury - Architecture (S2)
Sylabus przedmiotu CAD:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architecture | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | CAD | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | has an intermediate knowledge of selected computer programs of supporting design |
W-2 | knows the design and planning methodology, including computer and IT methods |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | acquisition of skills of individual work and in a project team, acquisition of the ability to formulate a project problems and design idea and transfer them in a digital form using selected CAD computer programs while maintaining the principles of creating technical drawings and project documentation |
C-2 | acquisition of the ability to creatively and consistently solve complex finctional and spatial problems based on their own aesthetic views and knowledge in the field of design principles and regulations and CAD programs |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction to computer-related issues CAD (Computer Aided Design) presentation of the problems of design tasks in relation to computer programs designed to perform specific tasks giving an example of literature relating to the subject matter of the classes discussion of the rules and how to pass the course 1 | 1 |
T-L-2 | analysis of selected project topics, defining the scope and detail of the semester project, taking into account the principles of creating project documentation with the use of design aid programs, substantive discussion of collected graphic materials and literature relating to selected project issues final formulation of problem and selection of CAD programs to implement the project assumption | 1 |
T-L-3 | review of tools supporting design in the CAD system, review of 3D modeling tools, review of external tools for visualization, discussion of how to exchange files between programs supporting CAD design, work on the software and spatial concept | 7 |
T-L-4 | review no. 1: multimedia presentation of the initial concept based on a formulated problem and ideas using computer-aided design tools | 1 |
T-L-5 | work on a functional and spatial concept with an emphasis on formal and spatial issues, technical aspects and normative law together with ongoing control of the concept's compliance with the idea and the proposed design problem with respect to CAD programs | 2 |
T-L-6 | review of work progress, discussion of available BIMX applications and inventory tools | 1 |
T-L-7 | work on the final presentation of the project | 1 |
T-L-8 | final presentation of the project: multimedia presentation, analysis of the correctness of the use of CAD computer programs to implement the project intentional, transfer of full project documentation in a digital form | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in classes | 15 |
A-L-2 | student's own work | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | giving methods : seminars and short lectures as part of laboratory classes |
M-2 | problem methods: discussions during laboratory classes |
M-3 | activating / practical methods: analyzes using CAD techniques, individual and group discussions on particular phases of the project performed in CAD programs, corrections with the teacher |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: summary reviews after the class block, final review, presentation of the project, substantive evaluation of the completed project in a digital version |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_K-05_W01 knows the design and planning methodology, including computer and IT methods | AUP_2A_W14 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_K-05_U01 Is able to adjust the method to a design or planning task, experiments and uses computer software. | AUP_2A_U03 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AUP_2A_K-05_K01 Shows initiative and innovativeness in thinking and acting. | AUP_2A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-2, M-1, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_K-05_W01 knows the design and planning methodology, including computer and IT methods | 2,0 | |
3,0 | Knows design and planning methodology, including computer and IT methods. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_K-05_U01 Is able to adjust the method to a design or planning task, experiments and uses computer software. | 2,0 | |
3,0 | summary reviews after the class block, final review, presentation of the project, substantive evaluation of the completed project in a digital version | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AUP_2A_K-05_K01 Shows initiative and innovativeness in thinking and acting. | 2,0 | |
3,0 | Due to the compliance with the technical legal principles of design and the principles of creating technical drawings and project documentation, occasionally in the thinking and operation demonstrate initiative and innovation | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literature corresponding to the subject of the work of the project team - selection in consultation with the teacher.
Literatura dodatkowa
- Selected websites