Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School

Sylabus przedmiotu Applied mathematics III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Applied mathematics III
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Matematyki
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Zwierzchowski <Maciej.Zwierzchowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Advanced Mathematics, especially knowledge of vector spaces, integral calculus, and Fourier transform.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1A doctoral student has basic knowledge of signal analysis.
C-2A doctoral student has knowledge of wavelet analysis, its background, methods, and applications.
C-3A doctoral student is able to formulate a mathematical problem arising from their research in a precise way.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Solving exercises to reinforce understanding as well as develop technical skills.9
9
wykłady
T-W-1Hilbert spaces and signal reprezentations. Orthogonality. Bases and frames. Haar wavelet. Other wavelet systems. Nyquist rate.9
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Participation in classes.9
A-A-2Homework.10
A-A-3Preparation for the test.12
31
wykłady
A-W-1Participation in lectures.9
A-W-2Homework.10
A-W-3Preparation for the exam.12
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture.
M-2Practical classes and discussion.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during lectures.
S-2Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during classes.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_O06_W01
A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during lectures.
ISDE_4-_W01C-1T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_O06_U01
A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during classes.
ISDE_4-_U06C-2T-A-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_O06_K01
A doctoral student understands the need of a critical analysis of scientific achievements.
ISDE_4-_K01C-3T-A-1, T-W-1M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_O06_W01
A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during lectures.
2,0
3,0A doctoral student has acquired basic knowledge of signal analysis.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_O06_U01
A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during classes.
2,0
3,0A doctoral student has acquired basic knowledge of signal analysis.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_O06_K01
A doctoral student understands the need of a critical analysis of scientific achievements.
2,0
3,0A doctoral student can present work of group.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jan T. Białasiewicz, Falki i aproksymacje, WNT, Warszawa, 2000
  2. Dwight F. Mix, Kraig J. Olejniczak, Elements of Wavelets for Engineers and Scientists, Wiley-Interscience, Hoboken, NJ, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Solving exercises to reinforce understanding as well as develop technical skills.9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Hilbert spaces and signal reprezentations. Orthogonality. Bases and frames. Haar wavelet. Other wavelet systems. Nyquist rate.9
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Participation in classes.9
A-A-2Homework.10
A-A-3Preparation for the test.12
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures.9
A-W-2Homework.10
A-W-3Preparation for the exam.12
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_O06_W01A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during lectures.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W01Has extended, theory-based knowledge connected with a represented field and scientific discipline together with detailed advanced level knowledge within the scope of conducted scientific research.
Cel przedmiotuC-1A doctoral student has basic knowledge of signal analysis.
Treści programoweT-W-1Hilbert spaces and signal reprezentations. Orthogonality. Bases and frames. Haar wavelet. Other wavelet systems. Nyquist rate.
Metody nauczaniaM-1Lecture.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during lectures.
S-2Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during classes.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0A doctoral student has acquired basic knowledge of signal analysis.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_O06_U01A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during classes.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_U06Is able to deeper professional and personal competences, especially within the scope of obtaining and analysing the latest achievements connected with a represented scientific field and discipline.
Cel przedmiotuC-2A doctoral student has knowledge of wavelet analysis, its background, methods, and applications.
Treści programoweT-A-1Solving exercises to reinforce understanding as well as develop technical skills.
Metody nauczaniaM-2Practical classes and discussion.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during classes.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0A doctoral student has acquired basic knowledge of signal analysis.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_O06_K01A doctoral student understands the need of a critical analysis of scientific achievements.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K01Understands the need and is ready for a critical analysis of the obtained scientific achievements within the scope of a represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-3A doctoral student is able to formulate a mathematical problem arising from their research in a precise way.
Treści programoweT-A-1Solving exercises to reinforce understanding as well as develop technical skills.
T-W-1Hilbert spaces and signal reprezentations. Orthogonality. Bases and frames. Haar wavelet. Other wavelet systems. Nyquist rate.
Metody nauczaniaM-2Practical classes and discussion.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during lectures.
S-2Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during classes.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0A doctoral student can present work of group.
3,5
4,0
4,5
5,0