Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
Sylabus przedmiotu Applied mathematics I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Applied mathematics I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Zwierzchowski <Maciej.Zwierzchowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Advanced Mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | A doctoral student has an established knowlegde of vector spaces. |
C-2 | A doctoral student is able to search for sources about vector spaces, theis properties and applications. |
C-3 | A doctoral student understands the need of a critical analysis of scientific achievements. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Solving exercises to reinforce understanding as well as develop technical skills. | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Vector spaces and linear transforms. Matrix representation of linear transforms. Diagonalization. Jordan forms. Orthogonal basis. Matrix decompositions. | 12 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes. | 9 |
A-A-2 | Homework. | 8 |
A-A-3 | Preparation for the test. | 7 |
24 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures. | 12 |
A-W-2 | Homework. | 12 |
A-W-3 | Preparation for the exam. | 11 |
35 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture. |
M-2 | Practical classes and discussion. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during lectures. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during classes. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_O04_W01 A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during lectures. | ISDE_4-_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_O04_U01 A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during classes. | ISDE_4-_U06 | — | C-2 | T-A-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_O04_K01 A doctoral student understands the need of a critical analysis of scientific achievements. | ISDE_4-_K01 | — | C-3 | T-W-1, T-A-1 | M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_O04_W01 A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during lectures. | 2,0 | |
3,0 | A doctoral student has acquired basic knowledge of vector spaces. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_O04_U01 A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during classes. | 2,0 | |
3,0 | A doctoral student has acquired basic knowledge of vector spaces. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_O04_K01 A doctoral student understands the need of a critical analysis of scientific achievements. | 2,0 | |
3,0 | A doctoral student can present work of group. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jeffrey Allan, Advanced Engineering Mathematics, Hardcourt Academic Press, 2002
- Groetsh, C.W., King, J.T., Matrix methods and applications, 1987
- Bellman Richard, Introduction to matrix analysis, 1960
- Graham Alexander, Nonnegative matrices and applicable topics in linear algebra, 1987
- Kłopotowski Jacek, Algebra liniowa, different issues
- Kłopotowski Jacek, Ekes Maria, Zbiór zadań z algebry liniowej, different issues