Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
Sylabus przedmiotu Specialist lecture III:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Specialist lecture III | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The knowledge connected to the study program of a selected scientific discipline. Knowledge of a modern foreign language (English) in order to use the foreign-language sources of scientific information. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To acquaint PhD students with the latest research trends in the disciplines in which education is provided at the Doctoral School. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | The lecture will be carried out by specialists (also visiting professors). This lecture will be cover thematically the disciplines in which education is provided at the Doctoral School. | 6 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 6 |
A-W-2 | Studying literature related to the subject of lectures and the subject of the doctoral dissertation. | 24 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Feeding methods. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Participation in classes. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_S03_W01 PhD student has knowledge related to global achievements in the field and discipline of the research. PhD student knows the latest achievements in the field and discipline in which he conducts research and in related disciplines. | ISDE_4-_W01, ISDE_4-_W03, ISDE_4-_W08 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_S03_U01 PhD student can think analytically and synthetically as well as creatively and innovatively. The PhD student can quickly adapt, assimilate new knowledge, abstract thinking. | ISDE_4-_U06 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_S03_K01 PhD student is competent to critically assess the research results obtained as part of the dissertation, considering the latest trends in the represented field and discipline. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02, ISDE_4-_K04 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_S03_W01 PhD student has knowledge related to global achievements in the field and discipline of the research. PhD student knows the latest achievements in the field and discipline in which he conducts research and in related disciplines. | 2,0 | |
3,0 | Participation in seminars. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_S03_U01 PhD student can think analytically and synthetically as well as creatively and innovatively. The PhD student can quickly adapt, assimilate new knowledge, abstract thinking. | 2,0 | |
3,0 | Participation in seminar | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_S03_K01 PhD student is competent to critically assess the research results obtained as part of the dissertation, considering the latest trends in the represented field and discipline. | 2,0 | |
3,0 | participation in seminar | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |