Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
Sylabus przedmiotu Interdisciplinary seminar III:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Interdisciplinary seminar III | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The scope of knowledge resulting from the study program of a selected scientific discipline. Knowledge of a modern foreign language (English) to the extent enabling the use of foreign-language sources of scientific information. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Preparation of doctoral students for independent research and preparation of a doctoral dissertation. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | PhD student is obliged to deliver a paper at least once a year at the Doctoral School forum or at a scientific conference. The paper should include the progress of the doctoral dissertation. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Participation in the seminar. | 30 |
A-S-2 | Preparing a presentation. | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Activating methods. Practical methods. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Mark issued by the promoter based on the presented research and discussions during the seminar. The assessment takes into account the progress in the implementation of scientific research thematically related to the doctoral dissertation. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B15_W01 PhD student has the necessary knowledge to prepare a presentation at field and discipline related thematically to the prepared doctoral dissertation. PhD student has in-depth knowledge in the field of science related to scientific research. | ISDE_4-_W01, ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03, ISDE_4-_W06, ISDE_4-_W07, ISDE_4-_W08 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B15_U01 PhD student can critically evaluate scientific publications in the area of research: assess and justify their significance, identify original elements and practical applications. A PhD student can obtain information from literature, databases and other properly selected sources, also in English or another foreign language considered as a language of international communication. A doctoral student can clearly present and explain the subject of his research scientific. | ISDE_4-_U01, ISDE_4-_U03, ISDE_4-_U04, ISDE_4-_U06 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_B15_K01 PhD student has the competence to critically assess the research results obtained as part of the dissertation, taking into account the latest trends in the represented field and discipline, and demonstrates independence of thinking and independence of views in scientific discussion, and is able to substantively and critically assess the scientific appearances of fellow doctoral students. | ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02, ISDE_4-_K04 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B15_W01 PhD student has the necessary knowledge to prepare a presentation at field and discipline related thematically to the prepared doctoral dissertation. PhD student has in-depth knowledge in the field of science related to scientific research. | 2,0 | |
3,0 | participation in classes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B15_U01 PhD student can critically evaluate scientific publications in the area of research: assess and justify their significance, identify original elements and practical applications. A PhD student can obtain information from literature, databases and other properly selected sources, also in English or another foreign language considered as a language of international communication. A doctoral student can clearly present and explain the subject of his research scientific. | 2,0 | |
3,0 | participation in classes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_B15_K01 PhD student has the competence to critically assess the research results obtained as part of the dissertation, taking into account the latest trends in the represented field and discipline, and demonstrates independence of thinking and independence of views in scientific discussion, and is able to substantively and critically assess the scientific appearances of fellow doctoral students. | 2,0 | |
3,0 | participation in classes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |