Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu CAD in road design:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | CAD in road design | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Dróg i Mostów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bartosz Budziński <Bartosz.Budzinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bartosz Budziński <Bartosz.Budzinski@zut.edu.pl>, Jacek Czarnecki <Jacek.Czarnecki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic civil engineering knowledge. Basic drawing skills in CAD software. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understanding the principles of 3D road design. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Introductioin to project work. Project subject | 3 |
T-P-2 | Calibrating and discussing symbols on maps | 3 |
T-P-3 | Building a 3D terrain model | 6 |
T-P-4 | Designing the road rsection with 3D CAD software | 33 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | History of CAD software in road design | 2 |
T-W-2 | Types of maps for 3D design | 2 |
T-W-3 | Terrain model | 4 |
T-W-4 | Basic definitions and parameters regarding 3D road design | 2 |
T-W-5 | Road layout plan, longitudinal profile and cross sections | 20 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Workshops | 45 |
A-P-2 | Individual learning of the design guidelines and cad software | 15 |
A-P-3 | Project of road section made with use of CAD software | 30 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures | 30 |
A-W-2 | Individual learning | 20 |
A-W-3 | Preparing for the grade | 8 |
A-W-4 | Grade | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Workshop |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Grade |
S-2 | Ocena podsumowująca: Project work |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Student knows the technical guidelines used in 3D road design in undeveloped areas. Knows the basic principles of developing and printing road drawings using the CAD software. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Student can design a road section in 3D. Can read surveying maps and construction drawings. | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 Student understands the responsibility for the consequences of engineering activity and its impact on the environment. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Student knows the technical guidelines used in 3D road design in undeveloped areas. Knows the basic principles of developing and printing road drawings using the CAD software. | 2,0 | |
3,0 | Student has a basic knowledge of road design with the use of CAD software. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Student can design a road section in 3D. Can read surveying maps and construction drawings. | 2,0 | |
3,0 | Student can design basic elements with the use of CAD software (AutoCad, Civil 3D) | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 Student understands the responsibility for the consequences of engineering activity and its impact on the environment. | 2,0 | |
3,0 | Student is aware of the responsibility in civil engineering designing with the use of CAD software. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- AUTODESK KNOWLEDGE NETWORK, AutoCAD Civil 3D Tutorials, https://knowledge.autodesk.com
- Corporate author, A Policy on Geometric Design of Highways and Streets, AASHTO, Washington, 2004
- Edited by W.F. CHEN, J.Y. Richard Liew, The Civil Engineering Handbook, CRC Press, Boca Raton, London, New York, Washington, D.C., 2003