Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Building Installations:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Building Installations | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Zwarycz-Makles <Katarzyna.Zwarycz-Makles@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Zwarycz-Makles <Katarzyna.Zwarycz-Makles@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ability to draw in AutoCad |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understanding of the workings of building installation (water supply, sanitary, gas, central heating, domestic water system – cold and tap water), performing of calculations and selection of typical basic installation equipment (pipes dimension, water meter, gas meter, boiler, radiators), making design drawings of water installations |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Calculate the water and sewerage installations for single-family house. | 2 |
T-P-2 | Calculate the central heating and gas installation for single-family house. | 2 |
T-P-3 | Determination of pipe diameters and water / wastewater systems. | 2 |
T-P-4 | Calculation of heat transfer coefficient values. | 2 |
T-P-5 | Identify the need for central heating, the selection of radiators and heat sources. | 3 |
T-P-6 | Implementation of drafting projections and sketches (expansions, isometric). | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Installation materials: pipes, fittings, connections. | 1 |
T-W-2 | Pump characteristics, co-operation with the installation. | 1 |
T-W-3 | Water and sanitary installations, the principles of design installation. | 2 |
T-W-4 | Thermal comfort of rooms. | 1 |
T-W-5 | Heating systems: boilers, radiators, thermostatic valves, heat exchangers and expansion vessels. | 3 |
T-W-6 | Heat source: boiler and heat distribution centers, construction requirements. | 2 |
T-W-7 | Security sources of heat. | 2 |
T-W-8 | Centralized supply of heat. | 2 |
T-W-9 | Insulation of heat and cold. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | workshop | 15 |
A-P-2 | Individual work at home, in the library | 15 |
A-P-3 | preparation of designing documentation | 15 |
A-P-4 | contact hours | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | lecture | 15 |
A-W-2 | Individual work at home, in the library | 10 |
A-W-3 | contact hours | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture, ppt presentation, |
M-2 | workshop, practical design |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: lecture: oral exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_??_W01 Cognition of the rules of design and working of water systems in the housing. Formulate, and solve thermal, fluid engineering problems. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_??_U01 Design the fundamental elements of domestic water/sewerage system. Design the fundamental elements of central heating system. Design the main elements of heat source for central heating/tap water system in the single-family housing, Employ computing techniques in comprehensive manner to support the study and solution of water installation design problems. Produce engineering drawings of designed water installations. | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_??_K01 Communicate effectively with written, oral, and visual means in a technical setting. Discuss of contemporary environmental issues. Make effective use of source materials, including literature searches, references. | — | — | C-1 | T-P-5, T-P-6 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_??_W01 Cognition of the rules of design and working of water systems in the housing. Formulate, and solve thermal, fluid engineering problems. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of lectures. Student correctly made the project. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_??_U01 Design the fundamental elements of domestic water/sewerage system. Design the fundamental elements of central heating system. Design the main elements of heat source for central heating/tap water system in the single-family housing, Employ computing techniques in comprehensive manner to support the study and solution of water installation design problems. Produce engineering drawings of designed water installations. | 2,0 | |
3,0 | Student correctly made the project | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_??_K01 Communicate effectively with written, oral, and visual means in a technical setting. Discuss of contemporary environmental issues. Make effective use of source materials, including literature searches, references. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of lectures. Student correctly made the project. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Panchdhari Ac, Water supply and sanitary installations with building design construction and maintenance, New Age International, 2008
- Ulrich Fox, Installation techniques in housing, Arkady, 1998
- Standards:, Installations in buildings, http://www.standardsuk.com, 2011
- Producer/manufacturer catalogues and instructions of equipment