Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Basic Steel Structures:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Basic Steel Structures | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl>, Wiesław Paczkowski <Wieslaw.Paczkowski@zut.edu.pl>, Agnieszka Pełka-Sawenko <Agnieszka.Pelka-Sawenko@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mathematics |
W-2 | Load estimation skills |
W-3 | Structural analysis capability |
W-4 | Shear and moment diagrams obtained from static analysis under the appropriate loads |
W-5 | Technical drawing |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To introduce to students the theory and application of analysis and design of steel structures |
C-2 | To develop students with an understanding of the behavior and design of steel members and systems |
C-3 | To prepare students for the effective use of the latest industry standard formulas, tables, design aids and computer software in the design of steel members |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Design elements of a steel industrial storage building comprising secondary beams, girders, column axially compressed and connections. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduce the behaviour and design of steel structural members according to the limit states design concept. | 6 |
T-W-2 | The behaviour and design of tension members, compression members, laterally restrained and unrestrained beams, beam-columns and design of connections. | 6 |
T-W-3 | Elements axially extended | 3 |
T-W-4 | Elements of axial compression | 9 |
T-W-5 | The complex states of load of steel | 9 |
T-W-6 | Bolted connections | 6 |
T-W-7 | Welded joints | 6 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 26 |
A-P-2 | Individual student work | 60 |
A-P-3 | Written tests | 4 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 45 |
A-W-2 | The study of literature | 10 |
A-W-3 | Individual student work | 31 |
A-W-4 | Final test | 4 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture |
M-2 | Issue lecture |
M-3 | Audio-visual presentation |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Mark for the design |
S-2 | Ocena podsumowująca: Written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 The student is able to design a simple structures and elements of civil engineering. The student has basic knowledge in civil engineering. | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Student knows codes and guidelines of designing civil engineering structures and elements. Student knows the rules used in the manufacture of steel structures elements. Student can set up the loading acting on the structure. Student can dimension and design of selected elements and simple steel structures. | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-1, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 The student will be aware of the responsibility for the reliability of the results obtained | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-1, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 The student is able to design a simple structures and elements of civil engineering. The student has basic knowledge in civil engineering. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to use the gained knowledge to solve asigned problems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Student knows codes and guidelines of designing civil engineering structures and elements. Student knows the rules used in the manufacture of steel structures elements. Student can set up the loading acting on the structure. Student can dimension and design of selected elements and simple steel structures. | 2,0 | |
3,0 | The student has the ability to use the gained knowledge to solve asigned problems. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 The student will be aware of the responsibility for the reliability of the results obtained | 2,0 | |
3,0 | Student is able to determine a simple simple steel elements from a steel structure, determine their load capacity, define a dimension and create a simple drawing documentation. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Lam, D., Ang, T-C. and Chiew, S-P, Structural Steelwork: Design to Limit State Theory, Butterworth-Heinemann Ltd.
- Morris, L. J. & Plum, D. R., Structural Steelwork Design to BS 5950, Prentice Hall, 2nd Edition
- Gardner, L. and Nethercot, D. A., Designer’s guide to Eurocode 3: Design of steel structures, Thomas Telford Limited, 2005
- Eurocode 1: Actions on structures
- Eurocode 3: Design of steel structures