Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Site Management I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Site Management I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Tracz <Krzysztof.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Completed course of Construction companies organization |
W-2 | Completed course of building Economics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Students to be familiar with preperation and execution process by the Contractor |
C-2 | Knowledge of scheduling of construction works |
C-3 | Assessement of risk during the executiond of the works |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Documents for taking-over of construction site, | 2 |
T-A-2 | Organization charts of construction site, | 2 |
T-A-3 | Construction Works quantities and time calculations, | 10 |
T-A-4 | Developing of barchart, | 6 |
T-A-5 | Resource histogram, | 2 |
T-A-6 | Development of safety Plan (BIOZ) | 2 |
T-A-7 | Building materials` stockyards, | 2 |
T-A-8 | Construction site layout, | 2 |
T-A-9 | Passing test | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Legal and contractual aspects of construction works commecement, | 5 |
T-W-2 | Procedure of mobilization and taking-over of construction site, | 4 |
T-W-3 | Planning and organisation of technical infrastructure on site, | 4 |
T-W-4 | Planning of optimal technology of construction works, | 2 |
T-W-5 | Identification of detailed scope of works - WBS | 2 |
T-W-6 | Scope of duties and responsibilities of key positions of Contractor on site, | 2 |
T-W-7 | Safety Plan BiOZ complient with technical and legal requirements, | 2 |
T-W-8 | Planning of equipment and human resources necessary for contractual scope of works, | 5 |
T-W-9 | Gantt`s chart - key dates of construction works, | 2 |
T-W-10 | Line of balance in site human resources histogram, | 1 |
T-W-11 | Scope of duties and interpersonal stipulation for site manager, | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in the tutorial classes | 30 |
A-A-2 | Consultancy | 1 |
A-A-3 | Literature studies and self-working on subjects | 16 |
A-A-4 | Preparetion for passing of tutorials | 11 |
A-A-5 | Passing of tutorials | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in the classes | 30 |
A-W-2 | Self-analysis of lecture content and assigned literature | 30 |
A-W-3 | Preparation for the exam | 28 |
A-W-4 | Final exam | 2 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures |
M-2 | Case studies |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Testing exam for lectures |
S-2 | Ocena podsumowująca: Tutorials assessement |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_W01 Rozróżnia struktury oganizacjyjne budów o różnej skali wielkości, proponuje rozwiązania organizacji i zagospodarowania placu budowy, dobiera metodologię wykonania robót dla róąnych projektów. | — | — | C-1 | T-A-2, T-W-3, T-W-9, T-W-11, T-W-6 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_U01 Oblicza nakłady pracy dla poszczególnych rodzajów robót,planuje pracę grup roboczych na placu budowy, ocenia zagrożenia i podejmuje działania zabezpieczające. | — | — | C-2 | T-A-3, T-W-3, T-W-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM_1-_null_K01 Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu,jest odpowiedzialy za wspoólnie realizowane zadania, ma świadomość przestrzegania etyki zawodowej | — | — | C-1, C-3 | T-W-9, T-W-11, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_W01 Rozróżnia struktury oganizacjyjne budów o różnej skali wielkości, proponuje rozwiązania organizacji i zagospodarowania placu budowy, dobiera metodologię wykonania robót dla róąnych projektów. | 2,0 | |
3,0 | The student distinguishes organizational structures of construction sites of different sizes, proposes solutions for the organization and development of the construction site, selects the methodology of work execution for different projects. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_U01 Oblicza nakłady pracy dla poszczególnych rodzajów robót,planuje pracę grup roboczych na placu budowy, ocenia zagrożenia i podejmuje działania zabezpieczające. | 2,0 | |
3,0 | Na podstawie katalogów potrafi okreslić nakłady pracy dla robót budowlanych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM_1-_null_K01 Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu,jest odpowiedzialy za wspoólnie realizowane zadania, ma świadomość przestrzegania etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności parcy w zespole | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rory Burke, Project Management Planing and Contraction, John Wiley & Sons, 1992
- Andersson C.A.,Miles D., Neale R., Ward J., Site management. Workbook., Ineternational Labour Office, Geneva, 1996
- Praca zbiorowa, English for construction managers and engineering. Part 2: Principles of the management in construction., Poltext, Warszawa, 2008
- Kerzner H., Project Management. A system approach to planning,scheduling and controlling., John Wiley& Sons, Inc. New Jersey, 2003
- Maj T., Organizacja budowy. Podręcznik., Wyd. Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Chudley R., Greeno R., Building construction. Handbook. Incorporating current building&construction regulations, Butterworth- Heinemann, England, 2010
- Chudley R., Greeno R., Construction technology. Pearson education limited., England, 2005