Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Introduction to Eurocodes:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Introduction to Eurocodes | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Dróg i Mostów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Janusz Hołowaty <Janusz.Holowaty@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Janusz Hołowaty <Janusz.Holowaty@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Building structures. |
W-2 | Strength of materials. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Undestanding of structural Eurocodes. |
C-2 | Design of simple structural concrete and steel elements. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Introdution. Codes and standards. Loads and actions. | 1 |
T-P-2 | Limit state design philosophy. Partial factors for loads. Combined variable loads at ULS. Combined loads at SLS. Examples. | 2 |
T-P-3 | Determining loads on individual structural elements. | 2 |
T-P-4 | Checking of excercises. Design of beams for bending moments. Elastic and plastic stresses in beams. | 1 |
T-P-5 | Structural materials and their main properties. | 1 |
T-P-6 | Combination expressions. Example - design action for simply supported beam. | 2 |
T-P-7 | Cover, fire, durability and bond in concrete structures. Design of singly reinforced rectangular beams. | 2 |
T-P-8 | Checking of excercises. Steel structures. Nominal strength and partial factors. Classification of cross-section. Design of beams. | 2 |
T-P-9 | Checking of excercises. Analysis of a laterally restrained beam. | 1 |
T-P-10 | Summary. | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | The Eurocodes history and program. Basic assumptions. Principles and application rules. Benefits and threats. Key aspects of the Eurocodes. | 2 |
T-W-2 | EN 1990: Basis for structural design - general assumptions. Design working life. Durability. Principles of limit states. Design situations. Actions. Verification by partial factor method. | 2 |
T-W-3 | Classification of actions. Definition of actions. Classification of actions. Combination of actions. | 2 |
T-W-4 | EN 1991: Actions on structures - permanent and imposed. Floor load distribution. Load arrangement. Enviromental loads. Traffic loads. | 2 |
T-W-5 | Tetst No. 1 Basic structural materials and their properties. Structural concrete. Reinforcement, prestressing steel and structural steel. Structural timber. Masonry. Other materials. | 2 |
T-W-6 | Types of strucural elements. | 1 |
T-W-7 | Design of simple concrete elements. | 1 |
T-W-8 | Design of simple steel elements. | 1 |
T-W-9 | Test No. 2 Design of simple timber elements. | 1 |
T-W-10 | Design of simple masonry elements. Summary. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Attendance at excercise work. | 15 |
A-P-2 | Realization of execises. | 12 |
A-P-3 | Preparation for excercises acceptance. | 8 |
35 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance to lectures | 15 |
A-W-2 | Own work and knowlegde consolidation | 20 |
A-W-3 | Preparing for tests | 16 |
A-W-4 | Consultation attendance. | 4 |
55 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture credit |
M-2 | Lecture and excercise tests |
M-3 | Excercise practise |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Lecture credit |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture and excercise tests |
S-3 | Ocena podsumowująca: Excercise practise |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Basic knowledge of structural Eurocodes, their structural parts and unserstanding of their usege. | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-3 | S-1, S-3 |
WM-WBiA_1-_??_W02 Elementary usage of Eurocodes in designing of structural concrete and structural steel elements. | — | — | C-2 | T-W-4, T-W-5 | M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Can use basic parts of Eurocodes | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-2 | M-3 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 Obtain the basis for further development of Eurocodes | — | — | C-2 | T-W-6, T-W-4, T-P-2 | M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_W01 Basic knowledge of structural Eurocodes, their structural parts and unserstanding of their usege. | 2,0 | |
3,0 | Ability to developed design actions | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WBiA_1-_??_W02 Elementary usage of Eurocodes in designing of structural concrete and structural steel elements. | 2,0 | |
3,0 | Can find technical rules and recomendations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_U01 Can use basic parts of Eurocodes | 2,0 | |
3,0 | Recocnize actions and design situations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_1-_??_K01 Obtain the basis for further development of Eurocodes | 2,0 | |
3,0 | Find permanent and variable actions acc. Eurocodes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- The Essential Guide to Eurocodes Transition, BSI, London, 2010
- Draycott T., Bullman P., Structural Elements Design Manual. Working with Eurocodes, BH, Oxford, 2009, 2
- Araya Ch., Design of Structural Elements, Spon Text, London, 2009, 3
Literatura dodatkowa
- Structural Eurocodes. Extracts from the Structural Eurocodes for students of structural design, 2010, 3
- McKenzie W.M.C., Design of Structural Elements to Eurocodes, Palgrave Macmillan, Hampshire, 2013, 2