Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Academic Writing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Academic Writing
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Natalia Dominiak <Natalia.Dominiak@zut.edu.pl>, Ileana Tache <ileanatache@unitbv.ro>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1No requirements

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Students will learn: Writing Process and strategy (research, planning, summarising, organising, plagiarism, referencing, proofreading) Elements of writing (argument and discussion, cause and effect, definitions, style) Writing Vocabulary and language (precision, clarity, conciseness, academic vocabulary, word choice) Structure of scientific paper (organising the document, transition, data implementation and display)

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-11. Basic concept of academic writing 2. Structure of scientific research paper 3. Writing models 4. Bibliographic references and citation styles 5. Self-presentation academic writing30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Attendance, in-class participation and project, case study180
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures, lab, group discussions.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: A research project using the impelmented methods in the form of double groups, and an oral examination

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_AW-_W01
Students learn about basic issues of academic writing and this will give an overview of structure, self –presentation, concept of academic writing. This module is introduced to make students familiar with the subject. It provides an overview of academic writing.
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_AWR_U01
As a result of the course the student should: understrand the writing process and strategy
C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_AWR_K01
As a result of the course the student: will be able to use in practice the knowledge gained in the field.
C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_AW-_W01
Students learn about basic issues of academic writing and this will give an overview of structure, self –presentation, concept of academic writing. This module is introduced to make students familiar with the subject. It provides an overview of academic writing.
2,0
3,0Student has basic issues of academic writing
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_AWR_U01
As a result of the course the student should: understrand the writing process and strategy
2,0
3,0Student has basic issues of academic writing
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_AWR_K01
As a result of the course the student: will be able to use in practice the knowledge gained in the field.
2,0
3,0Student has basic issues of academic writing
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. John M. Swales and Christine B. Feak., Academic Writing for Graduate Students - Essential Tasks and Skills., The U. of Michigan Press., Michigan, 2004
  2. John M. Swales and Christine B. Feak., Abstracts and the Writing of Abstracts., The U. of Michigan Press., Michigan, 2009

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-11. Basic concept of academic writing 2. Structure of scientific research paper 3. Writing models 4. Bibliographic references and citation styles 5. Self-presentation academic writing30
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Attendance, in-class participation and project, case study180
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_AW-_W01Students learn about basic issues of academic writing and this will give an overview of structure, self –presentation, concept of academic writing. This module is introduced to make students familiar with the subject. It provides an overview of academic writing.
Cel przedmiotuC-1Students will learn: Writing Process and strategy (research, planning, summarising, organising, plagiarism, referencing, proofreading) Elements of writing (argument and discussion, cause and effect, definitions, style) Writing Vocabulary and language (precision, clarity, conciseness, academic vocabulary, word choice) Structure of scientific paper (organising the document, transition, data implementation and display)
Treści programoweT-W-11. Basic concept of academic writing 2. Structure of scientific research paper 3. Writing models 4. Bibliographic references and citation styles 5. Self-presentation academic writing
Metody nauczaniaM-1Lectures, lab, group discussions.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: A research project using the impelmented methods in the form of double groups, and an oral examination
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic issues of academic writing
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_AWR_U01As a result of the course the student should: understrand the writing process and strategy
Cel przedmiotuC-1Students will learn: Writing Process and strategy (research, planning, summarising, organising, plagiarism, referencing, proofreading) Elements of writing (argument and discussion, cause and effect, definitions, style) Writing Vocabulary and language (precision, clarity, conciseness, academic vocabulary, word choice) Structure of scientific paper (organising the document, transition, data implementation and display)
Treści programoweT-W-11. Basic concept of academic writing 2. Structure of scientific research paper 3. Writing models 4. Bibliographic references and citation styles 5. Self-presentation academic writing
Metody nauczaniaM-1Lectures, lab, group discussions.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: A research project using the impelmented methods in the form of double groups, and an oral examination
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic issues of academic writing
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_AWR_K01As a result of the course the student: will be able to use in practice the knowledge gained in the field.
Cel przedmiotuC-1Students will learn: Writing Process and strategy (research, planning, summarising, organising, plagiarism, referencing, proofreading) Elements of writing (argument and discussion, cause and effect, definitions, style) Writing Vocabulary and language (precision, clarity, conciseness, academic vocabulary, word choice) Structure of scientific paper (organising the document, transition, data implementation and display)
Treści programoweT-W-11. Basic concept of academic writing 2. Structure of scientific research paper 3. Writing models 4. Bibliographic references and citation styles 5. Self-presentation academic writing
Metody nauczaniaM-1Lectures, lab, group discussions.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: A research project using the impelmented methods in the form of double groups, and an oral examination
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic issues of academic writing
3,5
4,0
4,5
5,0