Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Marketing In Nonprofit Sector:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Marketing In Nonprofit Sector
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge on marketing principles

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Students ought to know the essence of nonprofit sector in a comparison with a profit one
C-2ought to discuss genesis of noncommercial marketing
C-3to design marketing tools for nonprofit organizations
C-4to create and manage new offers
C-5to plan communication strategy and to organize cooperation with business

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Nonprofit sector – hallmarks3
T-W-2Genesis of nonprofit marketing3
T-W-3Marketing planning4
T-W-4Designing marketing mix3
T-W-5Launching new offerings4
T-W-6Managing perceived costs3
T-W-7Formulating communication strategies3
T-W-8Public relations at the organization level3
T-W-9Working with the private sector2
T-W-10Nonprofit organizations` role in healthcare system, tourism and the youth sport2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1participation in lectures30
A-W-2case study preparation40
A-W-3preparations for classes50
A-W-4preparations for revisions20
A-W-5project development40
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lectures with PP presentations, films, case studies, brainstorming, texts analysis

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: written short exam, attendance, in-class participation, and small projects

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_null_W01
1. student is able to analyze properly problems of nonprofit 2. is able to forecast processes and socio-economic phenomena related to nonprofit sector 3. has the ability to analyze proposed solutions, suggests appropriate elucidations 4. can prepare a marketing program for an NGO 5. can cooperate in a group
C-2, C-5, C-1, C-3, C-4T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-10M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_null_U01
a student creates marketing strategy for nonprofit organisation
C-2, C-5, C-1, C-3, C-4T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-10M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WEKON_1-_null_K01
a student understands the role of NGOs in society
C-2, C-5, C-1, C-3, C-4T-W-7, T-W-9, T-W-8, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-4, T-W-10M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_null_W01
1. student is able to analyze properly problems of nonprofit 2. is able to forecast processes and socio-economic phenomena related to nonprofit sector 3. has the ability to analyze proposed solutions, suggests appropriate elucidations 4. can prepare a marketing program for an NGO 5. can cooperate in a group
2,0
3,0Student correctly defines some concepts of marketing in nonprofit sector
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_null_U01
a student creates marketing strategy for nonprofit organisation
2,0
3,0a student knows basic asumptions of marketing strategy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WEKON_1-_null_K01
a student understands the role of NGOs in society
2,0
3,0a student knows how to create marketing strategy for an NGO
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A.R. Andreasen, Ph. Kotler, Strategic marketing for nonprofit organizations, Pearson Education Inc, New Jersey, 2008

Literatura dodatkowa

  1. J.G. Dees, J. Emerson, P. Economy, Strategic tools for social entrepreneurs, Wiley & Sons, New York, 2002

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Nonprofit sector – hallmarks3
T-W-2Genesis of nonprofit marketing3
T-W-3Marketing planning4
T-W-4Designing marketing mix3
T-W-5Launching new offerings4
T-W-6Managing perceived costs3
T-W-7Formulating communication strategies3
T-W-8Public relations at the organization level3
T-W-9Working with the private sector2
T-W-10Nonprofit organizations` role in healthcare system, tourism and the youth sport2
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1participation in lectures30
A-W-2case study preparation40
A-W-3preparations for classes50
A-W-4preparations for revisions20
A-W-5project development40
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_null_W011. student is able to analyze properly problems of nonprofit 2. is able to forecast processes and socio-economic phenomena related to nonprofit sector 3. has the ability to analyze proposed solutions, suggests appropriate elucidations 4. can prepare a marketing program for an NGO 5. can cooperate in a group
Cel przedmiotuC-2ought to discuss genesis of noncommercial marketing
C-5to plan communication strategy and to organize cooperation with business
C-1Students ought to know the essence of nonprofit sector in a comparison with a profit one
C-3to design marketing tools for nonprofit organizations
C-4to create and manage new offers
Treści programoweT-W-7Formulating communication strategies
T-W-9Working with the private sector
T-W-8Public relations at the organization level
T-W-2Genesis of nonprofit marketing
T-W-5Launching new offerings
T-W-6Managing perceived costs
T-W-3Marketing planning
T-W-1Nonprofit sector – hallmarks
T-W-4Designing marketing mix
T-W-10Nonprofit organizations` role in healthcare system, tourism and the youth sport
Metody nauczaniaM-1Lectures with PP presentations, films, case studies, brainstorming, texts analysis
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: written short exam, attendance, in-class participation, and small projects
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student correctly defines some concepts of marketing in nonprofit sector
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_null_U01a student creates marketing strategy for nonprofit organisation
Cel przedmiotuC-2ought to discuss genesis of noncommercial marketing
C-5to plan communication strategy and to organize cooperation with business
C-1Students ought to know the essence of nonprofit sector in a comparison with a profit one
C-3to design marketing tools for nonprofit organizations
C-4to create and manage new offers
Treści programoweT-W-7Formulating communication strategies
T-W-9Working with the private sector
T-W-8Public relations at the organization level
T-W-2Genesis of nonprofit marketing
T-W-5Launching new offerings
T-W-6Managing perceived costs
T-W-3Marketing planning
T-W-1Nonprofit sector – hallmarks
T-W-4Designing marketing mix
T-W-10Nonprofit organizations` role in healthcare system, tourism and the youth sport
Metody nauczaniaM-1Lectures with PP presentations, films, case studies, brainstorming, texts analysis
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: written short exam, attendance, in-class participation, and small projects
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0a student knows basic asumptions of marketing strategy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WEKON_1-_null_K01a student understands the role of NGOs in society
Cel przedmiotuC-2ought to discuss genesis of noncommercial marketing
C-5to plan communication strategy and to organize cooperation with business
C-1Students ought to know the essence of nonprofit sector in a comparison with a profit one
C-3to design marketing tools for nonprofit organizations
C-4to create and manage new offers
Treści programoweT-W-7Formulating communication strategies
T-W-9Working with the private sector
T-W-8Public relations at the organization level
T-W-2Genesis of nonprofit marketing
T-W-5Launching new offerings
T-W-6Managing perceived costs
T-W-3Marketing planning
T-W-1Nonprofit sector – hallmarks
T-W-4Designing marketing mix
T-W-10Nonprofit organizations` role in healthcare system, tourism and the youth sport
Metody nauczaniaM-1Lectures with PP presentations, films, case studies, brainstorming, texts analysis
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: written short exam, attendance, in-class participation, and small projects
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0a student knows how to create marketing strategy for an NGO
3,5
4,0
4,5
5,0